افتتاح بیست پنجمین مسابقات بین المللی قران کریم در مشهد مقدس

بيست و پنجمين دوره مسابقات سراسري و بين المللي قرآن کريم راس ساعت 21روز سه شنبه مورخه 8/5/87 مصادف با شب مبعث پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)در سالن قدس آستان قدس رضوي در جوار بارگاه ملکوتي حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) آغاز گرديد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاح بيست پنجمين مسابقات بين المللي قران کريم در مشهد مقدس

بيست و پنجمين دوره مسابقات سراسري و بين المللي قرآن کريم راس ساعت 21روز سه شنبه  مورخه 8/5/87 مصادف با شب مبعث پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي (ص)در سالن قدس آستان قدس رضوي در جوار بارگاه ملکوتي حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) آغاز گرديد.

پس از سرود جمهوري اسلامي و احترام نمادين به کشورهاي حاضر در مسابقات قرآن کريم و حمل پرچم هاي آنها و اجراي تواشيح در مدح حضرت رسول(ص) سالن حال و هواي ديگري به خود گرفت.

سپس از سوي مجري برنامه نسبت به مسئولين و ميهمانان و اساتيد ارجمند از جمله فقيه عاليقدر جناب آيت الله خزعلي  حافظ و مفسر قرآن کريم- جناب آقاي دکتر لاريجاني رياست مجلس شوراي اسلامي- صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي-  حجه الاسلام و المسلمين مصلحي نماينده ولي فقيه و رياست سازمان اوقاف و خيريه-محمدي زاده استاندار خراسان رضوي-  آقاي دکتر احمد علوي قائم مقام توليت آستان قدس رضوي و قاريان محترم و حضار محترم خوشامد گويي صورت گرفت

 سپس با تلاوت آياتي از کلام الله مجيد توسط قاري بين المللي آقاي حسين فردي مسابقات رسما آغاز گرديد

همچنين اين اولين دوره مسابقات قرآن کريم است که بوسيله رياست مجلس شوراي اسلامي آقاي دکتر لاريجاني افتتاح مي گردد.

سپس جناب حجه الاسلام و المسلمين مصلحي رياست سازمان اوقاف و خيريه ضمن خوشامد گويي و خير مقدم به حضار و تبريک و تهنيت به مناسبت عيد مبعث حضرت محمد(ص) و ميهماناني که به دعوت سازمان اوقاف و خيريه شرف    حضور داشتند به عمل آمد.

سپس ايشان به ارائه گزارش در مورد بيست و پنجمين مسابقات قرآن کريم پرداخته و اذعان داشتند از 78 کشور براي شرکت در مسابقات دعوت شده و اين دعوت را 60 کشور اجابت کرده و حضور دارند. اين مسابقات در سه گروه حفظ- قرائت و فراخوان مقاله که در باب انجام فعاليتهاي پژوهشي و تحقيقي در مورد قرآن است انجام مي گردد که تعداد قاريان قرآن و حافظان که در مسابقات شرکت کرده اند از کشورهاي مختلف  107نفر هستند و 187 مقاله ارائه شده که 30 مقاله از کشورهاي مختلف اسلامي و اروپايي هست .

داوران خارجي اين مسابقات 5 نفر از کشورهاي عراق، لبنان، سوريه، فيليپين و اردن هستند و داوران ايراني هم 5 نفر هستند. هيات نظارت بر مسابقات 3 نفر هستند که کار نظارت بر مسابقات را دنبال مي کنند.

امسال اين افتخار را داريم که براي اولين بار در طي 24 سال گذشته که به راهنمايي هاي مقام معظم رهبري اين مسابقات شکل گرفته در خارج از مرکزيت حکومت و پايتخت و در جوار بارگاه ملکوتي حضرت رضا (ع) انجام ميگيرد

 ايشان اظهار اميدواري کردند که در جهت گسترش فرهنگ قرآني بتوانند کاري انجام دهند وي عنوان نمود که در سه استان خراسان رضوي- شمالي و جنوبي در طول دوره مسابقات طرح هاي جنبي دارند که مي توان به عنوان نمونه به محفل انس با قرآن اشاره نمود.

سپس آقاي دکتر لاريجاني به ارائه مطالبي در خصوص اتحاد مسلمانان با يکديگر در جهت خنثي نمودن دشمنان بيان نمودند که مورد تاييد همگان قرار گرفت .

قابل ذکر است اين مراسم تا ساعت 24 به طول انجاميد.

 

تصاوير مراسم افتتاحيه بيست و پنجمين مسابقات بين المللي قرآني در مشهد

 

روابط عمومي دفتر تبيان مشهد

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت