تبیان، دستیار زندگی

تاثیر هوش تجاری در کسب‌وکار

هوش تجاری (Business Intelligence) که به اختصار آن را BI می‌گویند، از جدیدترین دانش‌های مرتبط با حوزه‌ کسب‌وکار بوده و به یک نیاز اساسی برای مدیریت بهتر بیزینس‌ها تبدیل شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
هوش تجاری
داشتن سازمانی کارآمد با عملکردی مطلوب، نیاز به استفاده از ابزار و دانش‌های مختلف دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها هوش تجاری است. این مفهوم در دنیای امروز اهمیت بسیار زیادی برای کسب‌وکارها دارد و تاثیری خوبی روی آن‌ها می‌گذارد. به همین دلیل نیز افراد به‌خصوص مدیران باید با آن آشنا باشند.

هوش کسب‌وکار که به اختصار با نام BI شناخته می‌شود، با نمایش داده‌ها به مدیران، به آن‌ها در تصمیم‌گیری بهتر برای سازمان کمک می‌کند. با توجه به اهمیت استفاده از داده‌ها برای داشتن استراتژی بهتر، BI به یکی از مهم‌ترین مفاهیم تبدیل شده است. در ادامه با این دانش و تاثیر آن بر بیزینس‌ها بیشتر آشنا می‌شویم پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

هوش تجاری (Business Intelligence) چیست؟

درحال‌حاضر BI به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین مفاهیم کسب‌وکارها شناخته می‌شود. به همین دلیل پیش‌از اینکه به بررسی تاثیر آن بر عملکرد سازمان‌ها و مزایایی که دارد بپردازیم، بهتر است مفهوم آن را درک کنیم تا با شناخت بیشتر، برای استفاده از این دانش تصمیم‌ بگیریم.

به‌طور کلی باید گفت داده‌های خام کسب‌وکار، ممکن است آن‌طور که باید به ما در بهبود عملکرد سازمان کمک نکنند. به همین دلیل به ابزارهایی نیاز داریم که با استفاده از آن‌ها، بتوان داده‌ها را به‌راحتی تحلیل کرد و در نهایت، تصمیم‌های اساسی برای کسب‌وکار گرفت.

هوش تجاری، فرآیندی تکنولوژی محور به‌شمار می‌آید. به‌طور کلی BI شامل برنامه‌ها، فناوری‌ها و ابزارهایی برای جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات است. این فناوری در نهایت اطلاعات عملی به مدیران ارائه می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها، بتوانند عملکرد سازمان را بهبود ببخشند.

BI از ابزارهای مختلفی برای جمع‌آوری، تحلیل و نمایش داده‌ها استفاده می‌کند. از این موارد می‌توانیم به چارت، نقشه، داشبورد و گراف اشاره کنیم. به‌طور کلی این ابزارها به‌گونه‌ای هستند که داده‌های خام را به‌صورت اطلاعات عملی نمایش می‌دهند و ازاین‌رو، کار با آن‌ها آسان است.

هوش تجاری با تحلیل داده‌ها، نقاط قوت و ضعف یک سازمان را نمایش می‌دهد. مدیرانی که از ابزارهای این دانش استفاده‌ کنند، می‌توانند با شناخت عوامل پیشرفت و شکست کسب‌وکار، تصمیم‌های بهتری برای سازمان خود بگیرند.

بررسی فرآیند کار هوش تجاری

BI از چند نرم‌افزار هوش کسب‌وکار و ابزارهای متنوع تشکیل شده است. هر سازمان، انبار داده‌ای دارد و می‌توان با کمکBI ، داده‌ها را بر اساس سیسستم‌های بیگ‌دیتا مانند خوشه‌های هادوپ، در آن ذخیره‌ کرد.

در هوش کسب‌وکار، اطلاعات لحظه‌ای سیستم و داده‌هایی مانند تاریخچه ذخیره خواهد شد. به همین دلیل نیز در سازمان‌هایی که از BI استفاده می‌شود‌ مدیران می‌توانند با کم‌ترین دغدغه، تصمیم‌های تاکتیکی یا استراتژیک بگیرند.

داده‌هایی که قرار است برای تصمیم‌گیری در هوش تجاری مورد استفاده قرار گیرند، باید از منابع داخلی و خارجی جمع‌آوری شوند و پس‌از ادغام، از کیفیت، سازگاری و دقت آن‌ها مطمئن شد. به‌طور کلی از مراحل کار این فرآیند باید به موارد زیر اشاره کرد:

  . ابتدا باید داده‌ها برای تجزیه، تحلیل و سازمان‌دهی جمع‌آوری شوند.
  . در گام بعدی باید داده‌ها را تحلیل کرد. برای این منظور کوئری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  . توزیع یافته‌هایی مانند KPI (شاخص‌های کلیدی عملکرد)
  . به‌دست آوردن اطلاعاتی که در روند تصمیم‌گیری‌های استراتژیک و تاکتیکی بسیار مفید هستند و استفاده از آن‌ها

BI شامل فرم‌هایی از تجزیه‌و‌تحلیل پیشرفته است که از آن‌ها می‌توانیم به داده‌کاوی، تجزیه‌وتحلیل پیش‌بینی، آماری و تحلیل کلان داده‌ها اشاره کنیم. در گذشته تنها متخصصین BI می‌توانستند از این ابزار استفاده کنند اما با توسعه هوش کسب‌وکار، ابزارهای آن و برگزاری دوره‌های مختلف، مدیران نیز می‌توانند مهارت کافی دراین‌زمینه به‌دست بیاورند.

شرکت در دوره آنلاین و بلند مدت هوش تجاری یکی از روش‌های کسب تخصص در این حوزه است. افرادی که به‌عنوان مدیر فعالیت می‌کنند یا می‌خواهند یک سمت شغلی مهم در سازمان‌های مختلف داشته باشند، با شرکت در این دوره می‌توانند هدف خود یعنی موفقیت در کار برسند.

آیا استفاده از هوش تجاری در کسب و کارها مهم است؟

هوش کسب‌وکار یکی از مهم‌ترین فرآیندهایی به‌حساب می‌آید که به‌صورت داده محور، به بهبود عملکردهای تجاری سازمان منجر می‌شود. زمانی که یک شرکت از ابزارهای BI استفاده کند، می‌تواند از داده‌ها و گزارش‌های موجود استفاده بهتری داشته باشد.

در واقع داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ابزارهای هوش کسب‌وکار، بینش جدیدی به مدیران ارائه می‌دهند تا با استفاده از این دیدگاه بتوانند استراتژی‌های جدید بچینند و تصمیم‌های بهتری درزمینه چگونگی حفظ جایگاه خود در بازار و همچنین توسعه شرکت بگیرند.

شرکتی که تحت نظارت کارشناس BI، فعالیت کند و در آن از ابزارهای هوش کسب‌وکار، برای تهیه گزارش و تعیین استراتژی‌ استفاده شود، در مدت کوتاه‌تری به موفقیت و کسب سود می‌رسد. به همین دلیل استفاده از فرآیند BI برای کسب‌وکارها به یک ضرورت تبدیل شده است.

در واقع استفاده از داده‌ها نیاز به تحلیل‌های دقیق دارد که بدون ابزارهای هوش تجاری، جمع‌آوری و تحلیل این اطلاعات کمی دشوار است. سازمان‌هایی که از BI برای تصمیم‌گیری استفاده نمی‌کنند، معمولا باید با آزمون و خطا به یک نتیجه درست برسند.

گاهی ممکن است این تصمیم‌گیری‌ها مناسب و کاربردی باشند، اما در بسیاری از مواقع، استفاده از مواردی مانند تجربه‌های قبلی‌ یا شهود و حس ششم باعث تصمیم‌گیری‌های اشتباهی خواهد شد و روند توسعه شرکت را با اختلال مواجه می‌کند یا منجر به شکست آن می‌شود.

به همین دلیل نیز استفاده از این فرآیند تکنولوژی‌محور، در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و کوچک اهمیت بسیار زیادی دارد. برای درک بهتر این موضوع باید به بررسی تاثیراتی که BI روی کسب‌وکارها می‌گذارد بپردازید و از مزایای آن اطلاع یابید. این موارد را در ادامه به‌طور کامل بررسی می‌کنیم.
هوش تجاری

هوش تجاری چه تاثیری در کسب و کارها دارد؟

زمانی که شما به‌عنوان یک مدیر بخواهید متخصص BI استخدام کنید یا حتی قصد شرکت در دوره هوش تجاری را داشته باشید، باید از تاثیر و فوایدی که این فرآیند تکنولوژی‌محور روی کسب‌وکارها دارئ اطلاع پیدا کنید تا با اطمینان بیشتری تصمیم قطعی خود را بگیرید. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

آسان شدن فرآیند گزارش گیری با کمک هوش کسب و کار
تهیه گزارش معمولا یک فرآیند زمان‌بر و کمی مشکل است. دلیل این موضوع نیز به گستردگی اطلاعات در دپارتمان‌های مختلف و از همه مهم‌تر، فرمت‌های متفاوت داده‌ها برمی‌گردد.

در واقع باید گفت در بخش‌های مختلف یک سازمان، اطلاعاتی وجود دارد که فرمت آن‌ها یکسان نیست. پس افراد باید علاوه‌بر تلاش برای جمع‌آوری داده‌ها به مرتب‌سازی و تغییر فرمت آن‌ها نیز بپردازند تا در نهایت، بتوان اطلاعات را تحلیل کرد.

هوش تجاری امکانی به‌وجود آورده تا با استفاده از آن، جمع‌آوری داد‌ه‌ها و گزارش‌گیری از بخش‌های مختلف سازمان، به‌راحتی امکان‌پذیر باشد. این گزارش خوانا و دقیق، مراحل مرتب‌سازی داده‌ها و تغییر فرمت را کوتاه می‌کند و ازاین‌‌رو بسیار کاربردی است.

کسب‌وکارهایی که دارای چندین بخش مختلف هستند و در هر دپارتمان آن‌ها، داده‌های به‌خصوصی ذخیره می‌شود، به فرآیند BI نیاز دارند. این دانش باعث می‌شود مدیر بتواند اطلاعات غیرمرتبط را به‌صورت قابل فهم مشاهده و از آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های خود استفاده کند.

آسان‌سازی فرآیند تهیه گزارش از بخش‌های مختلف در کوتاه‌ترین زمان، یکی از مهم‌ترین فواید BI در بهبود عملکرد سازمان‌ها است. این تاثیر را مدیران سازمان‌های بزرگ به‌خوبی درک می‌کنند و از اهمیت آن مطلع هستند. البته این فایده، در کسب‌کارهای متوسط و کوچک نیز بسیار کاربردی است.

تصمیم گیری سریع و هوشمندانه با کمک هوش تجاری
این تصمیم‌های شما هستند که زمینه‌ساز موفقیت یا شکست کسب‌وکار می‌شوند. به همین دلیل نیز به‌عنوان یک مدیر باید در تصمیم‌گیری استراتژیک، به داده‌ها اهمیت دهید و با کمک ابزارهای نوین، بهترین مسیر را برای توسعه کسب‌وکار در نظر بگیرید.

درصورتی‌که از ابزارهای قدیمی برای تهیه گزارش استفاده کنید، حداقل به 2 روز زمان نیاز دارید. آیا در طول این مدت داده‌ها ثابت می‌مانند؟ قطعا اینطور نیست. پس با توجه به سرعت افزایش داده‌ها و همچنین اعداد و ارقام، شما نمی‌توانید از روش‌های سنتی به نتیجه درستی برسید.

به‌طور کلی باید گفت مدیران و تصمیم‌گیرنده‌های یک شرکت باید جدیدترین اطلاعات را در دست داشته باشند تا با توجه به موقعیت دقیق خود و بررسی نسبی رقبا، بتوانند تصمیم‌های استراتژیک بگیرند و جایگاه خود را حفظ کنند.

زمانی که ابزارهای قدیمی برای این منظور مورد استفاده قرار گیرند، ارقام و گزارش‌هایی که ارائه می‌شود حداقل برای 2 روز قبل خواهد بود. در این شرایط ممکن است استراتژیست تصمیمی بگیرد که خیلی به نفع شرکت نیست و باعث زیان کسب‌وکار شود.

کارشناس هوش تجاری، با کمک ابزارهای این فرآیند اطلاعاتی را جمع‌آوری و تحلیل می‌کند که کاملا به‌روز و کاربردی هستند. به همین دلیل نیز با اطمینان بیشتری می‌تواند از داده‌ها برای تصمیم‌گیری استراتژیک و هوشمندانه استفاده کند.

در واقع سرعت بالای تهیه گزارش با کمک هوش کسب‌وکار، این امکان را فراهم می‌کند تا افراد به جدیدترین اطلاعات دسترسی داشته باشند و بتوانند سریع و هوشمندانه تصمیم بگیرند. به همین دلیل نیز تصمیماتی که با کمک این فرآیند و ابزارهای آن اخذ می‌شوند، معمولا دقیق‌تر هستند و موفقیت بیشتری به‌همراه دارند.

هوش تجاری و افزایش بهره وری کسب و کار
چگونه می‌توان بهره‌وری یک شرکت را افزایش داد؟ مهم‌ترین کاری که مدیر باید انجام دهد، شناخت نقاط قوت و ضعف بخش‌های مختلف است تا با ارائه راه‌کارهای اساسی، به پیشرفت این بخش‌ها کمک کند.

هوش کسب‌وکار یکی از جدیدترین مفاهیم دنیای امروز است که در مسیر شناسایی راه‌کارهای اشتباه، به مدیران کمک می‌کند. همچنین با استفاده از این فرآیند می‌توان وضعیت کلی شرکت را بررسی کرد و اولویت‌ها را شناخت.

زمانی که مدیر توانایی شناخت اولویت‌های کسب‌وکار خود را داشته باشد، به‌راحتی می‌تواند راه‌کارهایی برای توسعه شرکت ارائه دهد. این شرایط زمانی فراهم می‌شود که مدیر از ابزارهای هوش کسب‌وکار استفاده کند.

BI قابلیت‌های مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شناخت نیازهای شرکت و مشخص کردن وظایف اعضا اشاره کرد. با کمک این فناوری، ضعف‌ها به‌راحتی شناسایی و برطرف می‌شوند. همچنین مدیر توانایی شناسایی بخش‌هایی را که به پیشرفت نیاز دارند پیدا می‌کند.

با کمک هوش تجاری می‌توان هزینه‌هایی که در بخش‌های مختلف صرف می‌شود بررسی کرد تا نسبت به تناسب آن‌ها مطمئن شد. زمانی که مدیران ببیند در بخش‌هایی مانند تولید، نگهداری یا حمل کالا هزینه‌هایی بالاتر از حد معقول صرف می‌شود، می‌توانند با تغییر استراتژی؛ این مشکل را حل و به افزایش بهره‌وری شرکت کمک کنند.

تاثیر هوش تجاری در میزان استفاده از نیروی انسانی
نیروهای انسانی بخش مهمی از کسب‌وکار را تشکیل می‌دهند اما استفاده زیاد از نیروی کار ماهر، باعث ایجاد هرینه‌های اضافه برای کسب‌وکار خواهد شد. اما چگونه می‌توان با کمک BI این نیاز را کاهش داد؟

به‌طور کلی باید گفت جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها مهم‌ترین نیاز کسب‌وکارهای امروزی به‌شمار می‌آید. اما آنچه که اهمیت دارد گسترش روزافزون اطلاعات و پیچیده‌تر شدن آن‌ها است.

در واقع فرآیند تهیه گزارش، تغییر فرمت و ارائه اطلاعاتی کاملا خوانا یک پروسه زمان‌بر است و نیاز به چند نیروی کار دارد. ضمن اینکه فردی متخصص باید همواره این اطلاعات را بررسی کند تا نسبت به درست بودن آن‌ها اطمینان به‌دست بیاورد.

این درحالی ‌است که کارشناس هوش تجاری، با استفاده از ابزارهای این فرآیند می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، اطلاعات را به‌طور کامل جمع‌آوری کند و به تجزیه‌وتحلیل آن‌ها بپردازد. پس باید گفت BI نیاز به نیروی انسانی را کاهش می‌دهد و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت خواهد شد.

به همین علت است که مدیران زیادی برای کاهش هزینه‌های سازمان خود، اقدام به جذب کارشناس BI می‌کنند. اگر به این حوزه علاقه دارید می‌توانید با شرکت در دوره‌های آنلاین کاربردی، مهارت و دانش خود را افزایش دهید و به‌راحتی در بهترین شرکت‌ها استخدام شوید.

تاثیر هوش تجاری در زمان بازگشت سرمایه
زمانی که یک شرکت شروع به فعالیت می‌کند، مهم‌ترین چیزی که مد نظر دارد بازگشت سرمایه اولیه است تا پس‌از آن، بتواند به کسب سود و درآمد برسد. برای رسیدن به این هدف مهم، باید از جدیدترین ابزارها استفاده شود که هوش کسب‌وکار، یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها به‌شمار می‌آید.

عدم استفاده از ابزار مناسب و دیسیپلین مشخص، مشکلات زیادی برای یک کسب‌وکار ایجاد می‌کند که از آن‌ها می‌توان به گمانه‌زنی اشتباه درخصوص رفتار کاربران یا انتخاب روش‌های قدیمی اشاره کرد. درصورتی‌که مدیر در دام این موارد بیفتد، احتمالا با شکست در کسب‌وکار خود مواجه شود.

BI ابزارهایی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان گزارش‌‌های دقیقی از بخش‌های مختلف به‌دست آورد و اقدام به برنامه‌ریزی‌های کاربردی کرد. در واقع هوش کسب‌وکار، تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا اطلاعاتی ارائه دهد که اگر چه در تمام بخش‌ها یکسان و یک فرمت نیستند، اما به‌راحتی قابل فهم و مرتبط باشند.

به بیان ساده‌تر باید گفت هر شرکت و سازمان متشکل از یک یا چند بخش است که در هر کدام داده‌های به‌خصوص و مختلفی ذخیره می‌شود، اما نمی‌توان برای هر بخش یک استراتژی جداگانه مشخص کرد، بلکه باید با یک برنامه‌ریزی درست و مرتبط با تمام داده‌ها، به تصمیم‌گیری درخصوص اهداف پرداخت.

هوش تجاری این امکان را فراهم می‌کند تا یک کلیت از روند شرکت به‌دست بیاوریم و فعالیت بخش‌های مختلف را بررسی کنیم تا با کمک این موارد، بتوانیم به تعیین استراتژی و برنامه‌ریزی‌ جامع بپردازیم.

زمانی که شما استراتژی درست داشته باشید و طبق یک برنامه‌ریزی کلی پیش بروید، قطعا می‌توانید در زمان کوتاه‌تری به اهداف خود دست پیدا کنید. پس می‌توان گفت استفاده از BI باعث افزایش سرعت در بازگشت سرمایه اولیه خواهد شد.

تاثیر هوش تجاری در میزان فروش
یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از هوش کسب‌وکار، افزایش میزان فروش است که به کسب سود بیشتر منجر می‌شود. در واقع با کمک این فرآیند می‌توان تجسماتی از چرخه فروش به‌دست آورد و با کمک تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، راه‌کارهایی برای عرضه کالاهای بیشتر ارائه داد.

با کمک تحلیل‌ها همچنین نقاط ضعف تیم فروش پیدا می‌شود. زمانی که این ضعف‌ها را شناسایی کنید، به‌راحتی می‌توانید ایده‌هایی برای ازبین‌بردن آن‌ها ارائه دهید و به‌تدریج، فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد.

تاثیر هوش تجاری در بازاریابی
یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب‌وکار، بازاریابی است. یک شرکت زمانی می‌تواند موفق شود که از تیمی مجرب و حرفه‌ای در بخش بازاریابی استفاده کند. البته این مورد به‌تنهایی کافی نیست، بلکه در این مسیر استفاده از ابزارهای تحلیل داده نیز اهمیت زیادی دارد.

برای اینکه تیم بازاریابی بتواند موفق عمل کند به مواردی مانند تجزیه‌وتحلیل میزان سرمایه‌گذاری و هزینه‌ها یا حتی ترافیک سایت نیاز دارد. این اطلاعات با استفاده از ابزارهای هوش کسب‌وکار به‌راحتی در اختیار تیم بازاریاب قرار می‌گیرند و ازاین‌رو، در این بخش شاهد پیشرفت چشم‌گیری خواهیم بود.

مزایای استفاده از هوش تجاری در کسب و کار

حال که از تاثیرات کلی هوش کسب‌وکار بر سازمان‌ها مطلع هستید تا حدودی از مزایای این فرآیند فناوری‌محور نیز اطلاع دارید. بااین‌حال بهتر است به‌صورت مجزا به‌ بررسی مزیت‌های BI بپردازیم تا برای استفاده از آن در کسب‌وکار یا حتی شرکت در دوره‌های آموزشی آن اطمینان کافی به‌دست بیاورید.

به‌طور کلی باید گفت استفاده از ابزارهای هوش کسب‌وکار مزایای بسیاری برای شرکت به‌همراه دارد و به مدیر کمک می‌کند تا سازمان خود را در مدت‌زمان کوتاهی به سود برساند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های هوش کسب‌وکار، فراهم کردن شرایطی برای نظارت مداوم روی عملکرد شرکت است. زمانی که مدیر همواره روی عملکرد بخش‌های مختلف نظارت کند علاوه‌بر شناسایی مشکلات در کوتاه‌ترین زمان و برطرف‌سازی آن‌ها می‌تواند فرصت‌ها را نیز شناسایی کند.

این نظارت کلی، امکان شناسایی اختلال‌های احتمالی درزمینه تولید کالا یا تامین مواد اولیه را فراهم می‌کند. ازاین‌رو مدیر می‌تواند پیش‌از بروز مشکلات مالی جدی، این اختلال‌ها را برطرف کند و جلوی زیان‌ را بگیرد.
هوش تجاری

چرا باید از هوش تجاری در کسب و کارها استفاده کنیم؟

BI تاثیرات زیادی در بخش‌های مختلف یک کسب‌وکار دارد و مدیرانی که از آن استفاده کنند،؛ می‌توانند در مدت کوتاهی به‌ درآمد عالی برسند و همواره خود را در این بازار پررقابت، در صدر نگهدارند. به‌طور کلی این دانش ما را به اهداف جذابی می‌رساند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

افزایش توانایی در تحلیل مشتری با کمک هوش تجاری
یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای دستیابی به موفقیت، استفاده از راه‌کارهایی برای شناخت نیازهای مشتری و تحلیل خواسته‌های او است. زمانی که شما به‌عنوان مدیر بتوانید نیاز مشتری را شناسایی کنید، خدمات بهتری به او ارائه خواهید داد. با کمک BI، ابزاهایی در دست دارید که شما را به این هدف مهم می‌رسانند.

هوش تجاری و کمک به شناسایی الگوهای موثر
داشتن الگوهای موثر باعث پیشرفت یک سازمان خواهد شد. BI این امکان را فراهم می‌سازد تا مدیر بتواند مسیری که در آن قرار دارد شناسایی و شانس خود را برای رسیدن به موفقیت، اندازه‌گیری کند. به همین دلیل نیز شرکت‌های بهره‌مند از هوش کسب‌وکار، احتمال موفقیت بیشتری نسبت به سازمان‌هایی با مدیریت سنتی دارند.

آسان شدن مسیر رقابت با کمک هوش تجاری
با کمک هوش کسب‌وکار می‌توانید آنالیز بهتری از فعالیت رقبا داشته باشید. با استفاده از این بینش جدید، می‌توانید راه‌کارهای نوینی برای کسب موفقیت پیدا کنید و ازاین‌رو، مسیر رقابت آسا‌ن‌تری پیش روی شما قرار می‌گیرد.

چگونه دانش خود را در حوزه هوش تجاری افزایش دهیم؟

هوش کسب‌وکار دانشی نوین محسوب می‌شود که نیازهای مختلف یک سازمان و مدیران آن را برطرف می‌کند. یادگیری این دانش به‌صورت تجربی کار چندان آسانی نیست و افراد باید این مفهوم را از پایه بشناسند و با ابزارهای آن آشنا شوند.

با شرکت در دوره آنلاین و بلند مدت هوش تجاری، تمام مفاهیم از پایه به شما آموزش داده می‌شود. همچنین با ابزارهای متنوعی که برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها وجود دارد آشنا خواهید شد. آنچه که در این مسیر اهمیت دارد انتخاب موسسه‌ای معتبر برای شرکت در دوره است.

موسسه آموزش عالی آزاد توسعه، یکی از مهم‌ترین آموزشگاه‌های کشور محسوب می‌شود که با برگزاری این دوره مهم و کاربردی، به شما در کسب دانش و مهارت برای رسیدن به جایگاه‌ شغلی عالی کمک می‌کند.

با شرکت در دوره‌ای که توسط موسسه آموزش عالی آزاد توسعه برگزار می‌شود، با روش‌هایی که برای جمع‌آوری، تجزیه‌وتحلیل و نمایش داده‌ها وجود دارد آشنا خواهید شد و می‌توانید به‌عنوان یک مدیر، کسب‌وکار خود را گسترش دهید یا در یک شرکت مهم شروع به فعالیت کنید.

شرکت در این دوره برای افرادی که به تحلیل کسب‌وکارها علاقه دارند، مدیران بیزنیس‌های داده‌محور، افراد علاقه‌مند به راه‌اندازی استارتاپ، افرادی که مایل به هوشمندسازی کسب‌وکار هستند و به‌طور کلی افراد تحصیل‌کرده در رشته‌های مهندسی و مدیریت بسیار کاربردی است و باعث پیشرفت شغلی آن‌ها خواهد شد.

جمع‌بندی

هوش تجاری دانشی بر پایه فناوری‌های مدرن است که با استفاده از آن، می‌توان تا حد زیادی به گسترش کسب‌وکار کمک کرد. در BI اطلاعات به‌روز، در کوتاه‌ترین زمان جمع‌آوری و تحلیل می‌شوند تا بتوان به‌درستی از آن‌ها استفاده کرد.

به‌طور کلی هوش کسب‌وکار باعث آسان شدن فرآیند گزارش‌گیری، افزایش فروش، آسان شدن مسیر رقابت، تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر، کاهش نیاز به نیروی انسانی، کاهش زمان بازگشت سرمایه اولیه و افزایش بهره‌وری شرکت خواهد شد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .