همایش سراسری ستاد اقامه نماز مراکز استان ها و شهرستان ها

اولين همايش سراسري دبيران ستادهاي اقامه نماز مراکز استان ها و شهرستان هاي سراسر کشور با حضور حضرات حجج اسلام علم الهدي امام جمعه محترم مشهد- حاج آقاي قرائتي رياست ستاد اقامه نماز-آقاي دکتر خاموشي رياست عاليه سازمان تبليغات اسلامی کشور...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولين همايش سراسري دبيران ستادهاي اقامه نماز

مراکز استان ها و شهرستان هاي سراسر کشور

اولين همايش سراسري دبيران ستادهاي اقامه نماز مراکز استان ها و شهرستان هاي سراسر کشور با حضور حضرات حجج اسلام علم الهدي امام جمعه محترم مشهد- حاج آقاي قرائتي رياست ستاد اقامه نماز-آقاي دکتر خاموشي رياست عاليه سازمان تبليغات اسلامي کشور- حاج آقاي سيد آبادي مدير کل اداره تبليغات اسلامي خراسان رضوي افتتاح گرديد.

در ابتدا بايد به بخشي از پيام مقام معظم رهبري به شانزدهيمن اجلاس سراسري نماز اشاره نمود:

نماز بهترين نهاده دين است هر که خواهد کم و هر که خواهد بيش از آن بهره مي گيرد و براي اينکار بزرگ ناگزير بايد هم خرد و هم هنر و هم انگيزه بکار گرفته شود.

در آغاز پس از تلاوت آياتي چند از کلام الله مجيد و پخش سرود جمهوري اسلامي ايران، حضرت حجه الاسلام و المسلمين آقاي دکتر خاموشي به ايراد سخناني در مورد نماز پرداختند.

ايشان در سخنانشان به نماز و اهميت آن اشاره نموده و عنوان نمودند اولين چيزي که در قبر سوال مي شود راجع نماز است و اگر نماز قبول شود بقيه اعمال سوال مي شود و اگر نه خير. و نيز در قرآن آمده است که نماز به پاي داريد تا جامعه از فساد و خطا دور شود و از نماز به عنوان يک عامل پيش گيرنده ياد شده است و همچنين ياد آور شدند که هر کسي از مردان و زنان در نماز سستي کند, خداوند به او 15 صفت در دنيا و هنگام مرگ و در قبر و در روز جزا مي دهد.

     

وي گفت: در جامعه اسلامي اولين کار نماز است و اطلاعات امروز مبين اين امر است و علت مخالفت استکبار با ما در همين زمينه است و همچنين تفاوت جامعه اسلامي با غير اسلامي در خواندن نماز، مساجد پررونق و نمازگزاران است و ما را با نماز, عبادت , جامعه اسلامي و مسجدمان مي شناسند.

دکتر خاموشي گفت: آمار ما نسبت به عراق و ترکيه بسيار بالا است و بالاتر از 62000 مسجد در کشور داريم و ذکر نمود, خلاء نيروي انساني ائمه جماعات در مساجد مشهود است و بايد اين خلاء را حوزه هاي علميه و روحانيون معزز جبران کنند.

 رياست عاليه سازمان تبليغات اسلامي اهميت نماز نزد ائمه اطهار را ياد آور شد و گفت امام حسين(ع) شب عاشورا براي اقامه نماز و به خاطر اهميت نماز از دشمنان وقت خواست, زيرا نماز پر اهميت ترين عمل عبادي است که در فروع دين به آن اشاره شده است.

وي ياد آور شد سازمان تبليغات اسلامي وظيفه خود مي داند که رونق مساجد را در دستور کار خود قرار دهد.

سپس حجه الاسلام و المسلمين قرائتي به ايراد سخناني پرداختند و براي نماز و قرآن دو حق را به عنوان حق تلاوت عنوان نمودند: 1- جهاد 2- تقوي

ايشان فرمودند آيا کسي حق عملي را که انجام داده است اداء کرده است يا نه؟ ما در بحث نماز هر چقدر بخواهيم مي توانيم جلو برويم و حتي بايد اذعان کرد که يک نمازخوان در سال مي تواند افراد زيادي را نمازخوان کند. وي از توسل به حضرت رضا نام برده و عنوان نمود که هر کس غسل زيارت کند و به زيارت حضرت رضا(ع) برود آنچه در قنوتش مي گويد دعايش مستجاب مي شود ونيز از اهميت نماز واذان در قرآن ياد نمود که  آمده است , بهترين مردم همين موذن ها هستند.

قرائتي عنوان کرد: پايگاه قرآن کجاست؟ جايگاه قرائت و تفسير قرآن کجاست؟ جايگاه قرآن در دانشگاه کجاست؟

او از اهميت نماز اين چنين نام برد که وزن اقامه نماز, به اندازه وزن رهبري کره زمين است و هر کس که پرچمدار نماز و قرآن است بايد شاکر باشد که خداوند او را قابل دانسته و حضرت مهدي(عج) قبولش کرده است.

وي ذکر نمود: امروزه اگر در اقامه صلاه در اين کشور موفق شويم مي توانيم بگوييم همه مشکلات اخلاقي و مشکلاتي که در حوزه الهي است از بين رفته است و بايد امروزه در جامعه به نماز به عنوان يک اصل نگاه کنيم. ايشان همچنين خواستار توسعه و اقامه نماز در ادارات و اماکن مختلف شدند.

 

روابط عمومي دفتر تبيان مشهد

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت