معاون حقوقی و امور مجلس و قائم مقام وزیر معارفه شدند

مراسم معارفه معاون حقوقی و امور مجلس، قائم‌مقام وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی و مشاوران وزیر آموزش و پرورش صبح امروز با حضور سیدمحمد بطحایی، معاونان و مدیران‌کل این وزارت‌خانه برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
امیرعلی نعمت‌اللهی، معاون سابق حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در این مراسم با تبریک میلاد حضرت زینب و روز پرستار گفت: «معلمان هم پرستاران آینده‌ساز ایران اسلامی هستند.»
قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش و سرپرست مرکز هماهنگی، ‌ارتباطات و حوزه وزارتی انتصاب حجت‌الاسلام علی عسگری را به سمت معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تبریک گفت و ادامه داد: «ان‌شاءلله ایشان با توان و تجربه و تخصص خود، در نظام تعلیم و تربیت مثل گذشته منشا اثر خواهند بود. آقای عسگری سال‌ها در مراکز تعلیم و تربیت تدریس می‌کرده‌اند.»
او همچنین از مدیرکل سابق حوزه وزارتی و رئیس سابق مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی تشکر کرد و افزود: «براساس تصمیمی که گرفته شده این دو حوزه با هم ادغام شده است، اما مطمئنا این دو حوزه در گذشته اثرات بسیاری خوبی را با مدیریت خوبشان داشته‌اند. ان‌شاءلله بنده هم با کارهای خوب آنها همراه می‌شوم و آنها را ادامه دهم. امیدوارم بتوانیم همگام با همه همکاران‌مان در سراسر کشور در اجرای سند تحول بنیادین گام برداریم و یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم.»
در ادامه این مراسم، مرتضی نظر، رئیس سابق مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، نیز از حسن اعتماد وزیر آموزش و پرورش تشکر کرد و گفت: «امروز بنا بر تشخیص وزیر محترم قرار است در سنگر دیگری خدمت کنیم؛ بسیار افتخارآفرین است. در یک سال گذشته تلاش روابط عمومی این بود که از حاشیه‌ها عبور کرده و با همفکری بر روی هدف‌مان یعنی اطلاع‌رسانی شفاف و صحیح و به موقع نظام تعلیم و تربیت تمرکز کنیم.»
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور مطالعات اجتماعی از همکاری رسانه‌های مختلف در یک سال گذشته قدردانی و از مدیران کل آموزش و پرورش در ستاد و استان تشکر کرد و گفت: «امید است چراغ روابط عمومی نه به معنای یک سازمان بلکه به عنوان جهان جهانی شده امروزه که در آن بدون رسانه نمی‌توانیم حرکت کنیم، نه تنها کم‌فروغ نشود بلکه پرفروغ‌تر از گذشته به کارش ادامه دهد.»
مرتضی نظری افزود: «از انصاف دور است اگر نگوییم که در یک سال گذشته وزیر حامی طرح‌ها و برنامه‌های مختلف روابط عمومی بوده است. تلاش این بود که در وزارت آموزش و پرورش صدا و تصویر معلم و دانش‌آموز نشان داده شود. آرمان ما پاسخگویی بود امیدوارم توانسته باشیم در این مسیر حرکت کرده باشیم و نیز ایجاد فضای امن و اخلاقی برای اظهارنظرهای مختلف مهیا شود.»
در ادامه این مراسم شاپور محمدزاده، مدیر کل سابق حوزه وزارتی نیز گفت: «15 سال است که زیر نظر آقای بطحایی فعالیت می‌کنم و از حسن ظن آقای وزیر ممنونم. از خواهران و برادران حوزه وزارتی نیز تشکر می‌کنم.»
محمدزاده از اعضای شورای معاونان و مدیران کل ستادی و استانی نیز تشکر کرد و به معاون پارلمانی و قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش نیز خوشامد و تبریک گفت.
حجت الاسلام علی عسگری، معاون جدید حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با تشکر از حسن اعتماد وزیر آموزش و پرورش و قائم‌مقام وزیر گفت: «این جابه‌جایی‌ها از یک سنگر به سنگری دیگر است، همه ما مسئول هستیم، همه این شرایط برای ما فرصت است. اغتنام فرصت خدمتی که به مناسبت رهبری امام و مقام معظم رهبری پیش آمده است و ما هم باید دلداده و عاشقانه وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.»
حجت‌الاسلام علی عسگری ادامه داد: «در آستانه دهه فجر قرار داریم معلمان عزیزی داشتم که شهید و حانباز شدند را به یاد آوریم: شهید بهشتی، مرحوم مظهری، مقام معظم رهبری، آقای هاشمی که اقتصاد ترکیبی را برای ما تدریس می‌کردند. یک تجربه‌ای را در حوزه فکر و عمل آموخته‌ایم در حال اجرای آن هستیم.»
او افزود: «من در جلسه تودیعم در دانشگاه آزاد گفتم که من سه واحد درس را تدریس می‌کنم و سه محور را می‌پرورانم خدامحوری، وحدت حول ولایت فقیه و اصل برنامه‌ریزی برای آخرت؛ مدیریت ما باید متاثر از عرفان، خداباوری و توجه به آخرت باشد.»
علی عسگری گفت: «وقتی وزیر به ما پیشنهاد دادند، من در دو حوزه حوزه و روحانیت و مجلس دولت را کمک می‌کنم. من از بعد از دوره هفتم رابط مجمع تشخیص در مجلس بودم. در حوزه مجلس من برای رییس کمیسیون‌ها و حتی آبدارچی‌ها برنامه نوشته بودم. در حوزه آموزش و پرورش که از آن غفلت شده است نیازمند همین سند تحول است که مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید دارند.»
او ادامه داد: «همان اقتصاد ترکیبی و نگاه به برون‌رفت از وضع موجود را سعی می‌کنم مورد نظر داشته باشم. آسیب‌شناسی چالش‌ها در ارتباط وزارت‌خانه و نمایندگان، برنامه‌ریزی‌های استراتژیک، پی‌گیری‌های مربوط به لوایح به ویژه لایحه رتبه‌بندی، نشست‌های مشترک، فعال‌سازی کارگروه‌های مختلف و راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی ویژه برای نمایندگان برخی از برنامه‌های ماست.من قول می‌دهم همه ارتباطات معاونان با نمایندگان را به خوبی پیش ببرم. خواهش می‌کنم در مجلس یکپارچه‌نگر باشیم‌. همچنین در تعامل با مجلس سعی می‌کنم تبعیض ناروایی را که بین معلمان و کارمندان سایر دستگاه‌ها است، برطرف کنم.»
مطالب مرتبط مجموعه : اخبار موسسه
آخرین مطالب سایت