لاله های روحانی؛

طلبه شهيد على‌اكبر على‌محمدى

طلبه شهيد على‌اكبر على‌محمدى كه دفتر حياتش سال 1344 در «حداده»، از توابع شهرستان دامغان گشوده شد. خانواده او در زمان كودكى او به تهران مهاجرت كردند و على‌اكبر دوران ابتدايى و راهنمايى را در تهران گذراند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خانواده او در زمان كودكى او به تهران مهاجرت كردند و على‌اكبر دوران ابتدايى و راهنمايى را در تهران گذراند. بعد از اتمام سال دوم دبيرستان، وارد مدرسه علميه شهيد بهشتى شد و پس از مدتى به مدرسه اميرالمؤمنين عليه‌السلام شهررى رفت.با وجود سن كم، هيچ‌وقت اسراف نمى‌كرد، در كارها نظم را رعايت مى‌كرد، قلبى رئوف و مهربان داشت و با اين‌كه از جهت مالى وضع خوبى داشت، هميشه در فكر محرومان و مثل آنان بود. دوستش مى‌گويد: «روزى به او گفتم: چرا شيك نمى‌گردى؟ اشك از چشمانش جارى شد و با حالتى بغض‌آلود گفت: شما چرا اين‌طور فكر مى‌كنيد؟! من وقتى به مدرسه مى‌روم و مى‌بينم كه دوستانم وضع مناسبى ندارند، چطور آرام بگيرم!»

از مدرسه اميرالمؤمنين عليه‌السلام به مدرسه هانيه رفت و در محضر آيةاللّه رفيعى، لمعتين را به اتمام رساند و به خاطر روحيه بالا و قدرت مديريتى، به عنوان مدير مدرسه انتخاب شد. البته امورى چون مديريت، تحصيل كتب حوزوى و حتى ازدواج نتوانست عزم و جزم او را براى ورود به عرصه جهاد و ايثار خدشه‌دار كند. شهيد على‌محمدى در سال 1362 در اولين حضورش در جبهه‌ها در عمليات خيبر شركت كرد و اين حضورش به مجروحيتش در سال 64 انجاميد. پس از بهبودى نسبى، دروس حوزه را ادامه داد و در كنار آن، به دانشگاه امام حسين عليه‌السلام رفت و برادران سپاهى، مقدمات رسمى‌شدن او را فراهم كردند، ولى به قول شاعر:

خرّم آن دل كه به ديدار دوست          مست و شيدا و سبك‌بال مى‌رود

سرانجام اين طلبه بزرگوار و خودساخته، با وجود اين‌كه تنها چند روز از ازدواجش مى‌گذشت، به منطقه غرب كشور رفت و مهرماه سال 1366 به جمع شهيدان راه حقيقت پيوست. پيكر مطهرش طبق وصيت خودش در بهشت‌زهراى تهران دفن شد.



منبع: وبسایت افق حوزه


 
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت