تبیان، دستیار زندگی

معرفی ۵ دستگاه سنجش قند خون +قیمت

باید گفت که دستگاه گلوکومتر یا قندخون ابزاری کاربردی و مهم است که در مدل‌های گوناگونی تولید می‌شود. مدل‌های مچی و بدون نوار از ساده‌ترین این مدل‌ها بوده و برای کودکان یا بیماران خاص استفاده می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

دیابت
دستگاه فوق‌العاده مهمی که باید در هر خانه و مطب پزشکی وجود داشته باشد، دستگاه سنجش قندخون نام دارد. این دستگاه با نام گلوکومتر نیز شناخته شده و اصلی‌ترین کاربرد آن اندازه‌گیری میزان غلظت خون است. درصورتی‌که می‌خواهید این دستگاه را برای خانه خود تهیه کنید باید بدانید که چه مدل‌هایی از این محصول تولید شده‌اند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب آموزشی ما را همراهی کنید. در ادامه علاوه‌بر معرفی این مدل‌ها، بهترین برندهای این محصول را نیز به شما ارائه خواهیم کرد.

کاربرد دستگاه گلوکومتر

موضوعی که بهتر است قبل‌از خرید انواع دستگاه قند خون بررسی کنید، کاربردهایی هستند که برای آن وجود دارند. این دستگاه دارای کاربردهای بسیار زیادی است که از مهم‌ترین آن‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد. به‌دلیل وجود این کاربردها است که هر خانه‌ای نیازمند این محصول کاربردی و دیجیتال است.

. استفاده برای بررسی و کنترل میزان غلظت قندخون
. تشخیص انواع نشانه‌ها برای بیماری‌های قندخون
. مشاهده نوسانات قندخون در شرایط گوناگون مانند انجام فعالیت‌های بدنی یا استرس
. کنترل اثر انواع داروهای مختلف روی دیابت یا میزان قندخون
. تشخیص حساسیت به میزان قند بالا در برخی از خوراکی‌ها

5 مدل از دستگاه‌های سنجش قند خون

دیابت
شاید فکر کنید که دستگاه گلوکومتر تنها دارای یک مدل بوده و همان هم در همه‌جا استفاده می‌شود؟ در پاسخ باید گفت که این دستگاه از مدل‌های متفاوتی برخوردار است. 5 مورد از مهم‌ترین مدل‌های این دستگاه به‌شکل زیر بوده و هرکدام در شرایط گوناگونی نیز استفاده می‌شوند.

گلوکومتر سوزنی

یکی از انواع مدل‌هایی که برای دستگاه سنجش قندخون وجود دارد، گلوکومتر سوزنی است. این محصول با استفاده از یک سوزن مخصوص از خون نمونه‌برداری کرده و سپس آن را به قطعات داخلی خود وارد می‌کند. قیمت این دستگاه نسبت به باقی مدل‌ها گران‌تر بوده و دلیل آن نیز دقت بیشتر آن است.

این قطعات قادر هستند بر اساس حجم نمونه، درصد گلوکزی که در خون وجود دارد را تشخیص دهند. سوزن این دستگاه در قسمت زیرین آن قرار داشته و به‌وسیله لنست عمل می‌کند. پس‌از تشخیص، نتایج آن روی نمایشگر دیجیتال نمایش داده می‌شوند تا به‌راحتی قادر به خواندن آن‌ها باشید.

گلوکومتر بدون سوزن

مدل دیگری که از دستگاه گلوکومتر وجود داشته و افراد زیادی نیز از آن استفاده می‌کنند، دستگاه سنجش قندخون بدون سوزن نام دارد. این دستگاه خلاف مدل قبلی از سوزن برای نمونه‌برداری استفاده نکرده دارای عملکرد خاصی نیز هست. این دستگاه به‌دلیل داشتن کاربری ساده تر، از مدل‌های خانگی قیمت بیشتری دارد.

در واقع این مدل را با نام دستگاه مانیتور قندخون، دستگاه تست قندخون سنسور و مانیتورینگ پیوسته نیز می‌شناسند. این دستگاه از یک سنسور چسبی استفاده کرده و به قسمت پشتی بازو یا نواحی دیگر می‌چسبد. سپس با بهره‌گیری از جریان‌های الکتریکی و بدون نیاز به نمونه‌برداری از خون، میزان گلوکز موجود در آن را اندازه‌گیری کرده و حتی قابلیت مانیتورینگ لحظه‌ای آن را نیز دارد.

گلوکومتر مچی

گلوکومترهای مچی را باید یکی از خاص‌ترین مدل‌هایی دانست که در کمتر جایی دیده می‌شوند. این دستگاه شباهت زیادی به یک ساخت مچی داشته و به‌راحتی دور مچ دست شما بسته می‌شود. باید گفت که دستگاه سنجش قندخون مچی همانند مدل قبلی بدون نیاز به نمونه‌برداری کار می‌کند.

این یعنی استفاده از آن دردی نداشته و به‌سرعت داده‌هایی را به شما نمایش می‌دهد. نکته مهمی که دررابطه‌با این دستگاه وجود دارد این است که این مدل نتایجی که از سنج گلوکز خون به‌دست آورده، درون حافظه خود ذخیره می‌کند که بسته به نیاز در زمان‌های مختلف به آن دسترسی داشته باشید. مدل‌های مچی ساده‌تر بده و همین دلیل نیز موجب ارزان ‌بودن قیمت آن‌ها شده است.

دستگاه قند خون خانگی

یکی از رایج‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌هایی که برای دستگاه کنترل قندخون وجود دارد، گلوکومتر خانگی است. همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است، عملکرد آن بسیار ساده بوده و قادر هستید با چند کلید ساده از آن استفاده کنید.

نحوه کارکردن با این دستگاه نیز بسیار ساده است. تنها کافی‌است با کمک سوزن مخصوص آن نمونه‌برداری را از خون انجام داده و سپس نمونه را روی نوار مخصوص قرار دهید. با گذاشتن نوار درون دستگاه، عملکرد آن با سرعت بالا میزان گلوکز یا همان قند موجود در خون شما را اندازه‌گیری می‌کند. بسیاری از مدل‌های خانگی قیمت مناسبی داشته و در بودجه هرکسی جای می‌گیرند.

دستگاه قند خون بدون نوار

آخرین‌مدلی که باید برای انواع دستگاه‌های سنجش قندخون به شما معرفی کنیم، دستگاه‌های گلوکومتر بدون نوار نام دارند. همان‌طور که در بخش قبلی دیدی برای سنجش گلوکز باید نمونه خون‌ روی نوار قرار بگیرد. در مدل بدون نوار به‌دلیل استفاده از جریان الکتریکی و ضدآب بودن، قیمت کمی بالاتر از مدل خانگی است.

اما باید گفت که برخی از مدل‌ها دارای نوار نبوده و فرایند ساده‌تری جهت اندازه‌گیری قند دارند. این دستگاه بدون درد بوده و بیشتر برای کودکان نیز استفاده می‌شود. این دستگاه دارای قابلیت‌هایی مانند ضدآب بوده و به همین دلیل قادر هستید به‌راحتی در هرجایی مانند حمام یا استخر نیز از آن استفاده کنید.

کدام برندها بهترین دستگاه سنجش قند خون را تولید می‌کنند؟

باید هنگام خرید دستگاه گلوکومتر، علاوه‌بر انتخاب مدل مناسب یکی از بهترین برندها را نیز در نظر بگیرید. برندها و شرکت‌های زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند که دستگاه‌های کنترل دیابت را تولید می‌کنند. از بهترین این برندها باید به موارد زیر اشاره کرد. برخی از آن‌ها در چین، تایوان و آمریکا و برخی دیگر نیز در ایران با کمترین هزینه تولید شده و قیمت‌های متفاوتی دارند.

. امبرس اوو
. فری استایل
. اکیو چک
. اینفوپیا
. گلوکوشور استار
. کلور چک
. اکسی چک
. گالا
. آوان
. آرکری
. زیکلاس مد

خرید انواع گلوکومتر

دیابت
همان‌طور که دیدید دستگاه کنترل دیابت یا همان گلوکومتر مدل‌های مختلفی دارد. برای اینکه بتوانید این مدل‌ها را بخرید، باید به یک فروشگاه معتبر و بزرگ مانند دیجی‌کالا مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا مدل‌های زیادی از دستگاه کنترل دیابت را درون خود موجود کرده تا قادر باشید بسته به بودجه و نیاز خود یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

جمع‌بندی

دستگاهی فوق‌العاده مهم که به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین تجهیزات پزشکی شناخته می‌شود، دستگاه سنجش میزان قندخون یا همان گلوکومتر نام دارد. این دستگاه در مدل‌های مختلف کلینیکی، بیمارستانی و خانگی تولید شده و هرکدام از این مدل‌ها دارای کاربردهای گوناگونی هستند.

شما باید قبل‌از خرید این دستگاه با مدل‌های مهم آن که شامل 5 مورد است آشنایی داشته باشید. مدل‌های خانگی، مچی، بدون نوار، سوزنی و بدون سوزن انواع محصولاتی هستند که در این دسته بندی قرار می‌گیرند. پس‌از اینکه ویژگی‌های آن‌ها را در این مطلب مطالعه کردید، می‌توانید با خیال راحت به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا مراجعه کرده و هرکدام را که می‌خواهید با بهترین قیمت سفارش دهید.