لاله های روحانی؛

طلبه شهید رضا جعفرى

‌طلبه شهید رضا جعفرى، سال 1342 شمسى در «دهنو» از توابع اصفهان قدم به گیتى نهاد. سوادآموزى را در زادگاهش آغاز کرد و تا پایان دوره راهنمایى ادامه داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طلبه شهید رضا جعفرى، سال 1342 شمسى در «دهنو» از توابع اصفهان قدم به گیتى نهاد. سوادآموزى را در زادگاهش آغاز کرد و تا پایان دوره راهنمایى ادامه داد. پس از آن مسیر تحصیلى‌اش را به سمت حوزه علمیه تغییر داد و به شهر قم هجرت کرد و با سکونت در مدرسه حقانى، سرگرم علوم مقدماتى حوزه شد. در کنار اندوختن دانش و تقوا، از حوادث و اتفاقات زمان خودش آگاه بود و دریافت که باید براى رسیدن کشتى انقلاب به ساحل ظفر تلاش و کمک نماید.

اعلامیه‌ها را پخش مى‌کرد و در رساندن شب‌نامه و تکثیر نوارهاى امام و شرکت در تظاهرات ضد پهلوى فعال بود. شهید جعفرى پس از انقلاب به شکل‌هاى مختلف از جمله تبلیغ دین، به وظایف خویش در قبال دین و اسلام و کشور جامه عمل پوشاند. پس از برافروخته شدن آتش عناد از سوى صدام، این طلبه عزیز هم اقدام به فراگیرى دانش نظامى نمود و پس از آن با شوق و اختیار قدم در خاک پاک جبهه‌ها نهاد. او مدتى در جبهه‌هاى جنوب در کنار دیگر رزمندگان اسلام، علیه دشمن غدار جنگید و عاقبت در آبان ماه سال 1361 مورد اصابت تیر دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.



منبع: وبسایت افق حوزه
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت