اسکولز منچستر را به مسکو برد

تیم فوتبال منچستریونایتد سه شنبه شب در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا با تک گل اسکولز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسکولز منچستر را به مسکو برد

تيم فوتبال منچستريونايتد سه شنبه شب در ديدار برگشت مرحله نيمه نهايي مسابقات ليگ قهرمانان اروپا با تک گل اسکولز مقابل بارسلونا به برتري رسيد تا جواز حضور در به فينال اين رقابت ها را بدست آورد.

به گزارش گروه ورزشي تبيان، تيم فوتبال منچستريونايتد که در ديدار رفت اين رقابت ها در نيوکمپ موفق شده بود بارسلونا را با نتيجه مساوي بدون گل متوقف کند، ديشب طي يک بازي حساب شده و برتر موفق شد مهمان خود را با گل دقيقه 14 "پل اسکولز" شکست داد و به فينال رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا در فصل 08-2007 راه يافت.

بارسلونا که در رقابت هاي لاليگا و جام حذفي اسپانيا ناکام مانده است، در بازي ديشب هم مقابل منچستريونايتد شکست خورد تا ناکامي خود را در اين فصل از رقابت ها تکميل کند.

اين تيم در ديداري که بيش از 75 هزار تماشاگر داشت، توپ و ميدان را در اختيار گرفت اما هرگز موفق نشد به گل دست پيدا کند تا در مجموع دو ديدار رفت و برگشت، با تحمل شکست يک بر صفر از دور رقابت ها حذف شود.

منچستريونايتد با اين در اين ديدار برتري، در آستانه کسب دو جام ليگ قهرمانان اروپا و ليگ برتر انگلستان قرار گرفت. اين تيم در تاريخ 21 مه (اول خرداد) در ورزشگاه "لوژنيکي" مسکو با برنده ديدار امشب تيم هاي چلسي و ليورپول ديدار خواهد کرد.

 

فرگوسن: شايسته اين پيروزي بوديم

سرآلكس فرگوسن از عملكرد رويايي تيمش در ديدار مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا كه به شكست آبي و اناري‌ها و راهيابي منچستر به ديدار پاياني منجر شد، ابراز خوشحالي كرد.

به نقل از ايسنا، شياطين سرخ براي سومين بار در تاريخ رقابت‌ها راهي ديدار پاياني ليگ قهرمانان اروپا شد و فرگوسن براي دومين بار توانست تيمش را راهي ديدار پاياني كند. وي به لطف گل تماشايي پل اسكولز توانست تيمش را در فينال مسكو ببيند.

سرمربي اسكاتلندي منچستر يونايتد در نشست خبري پايان بازي گفت: همه ما بسيار خوشحاليم كه در ديدار پاياني حضور داريم. ما در اين بازي به عملكردي رويايي نياز داشتيم و از پس آن هم برآمديم.

بله، شب بسيار بلندي بود. ما برابر تيمي بسيار رويايي و باشگاهي بزرگ بازي كرديم، شكست دادن بارسلونا آسان نيست. آنها بسيار عالي بازي كردند، ما بايد با تمركز بالايي در كارهاي دفاعي حاضر مي‌شديم و اين كار را هم كرديم. ما از فضاهاي زمين به خوبي استفاده كرديم و مي‌توانستيم گل‌هاي بيشتري را به ثمر برسانيم.

فرگوسن در بخش ديگري از سخنانش گفت: در نيمه نخست ما كمي عصبي و دستپاچه بوديم. ليونل مسي در فاصله كوتاهي از شروع بازي ما را با فرصتي كه در نزديكي محوطه جريمه به دست آورد شگفت زده كرد. در نيمه دوم بسيار مطمئن‌تر ظاهر شديم. وقتي تيمي يك بر صفر عقب مي‌افتد بايد تهاجمي‌تر بازي كند و بارسلونا هم چنين بود.

ما در 15 دقيقه پاياني بازي بسيار خوب دفاع كرديم. پل اسكولز گلي رويايي را به ثمر رساند. نمي‌توانيم از او همانند گذشته چنين گلهايي را بخواهيم، او امشب شوتي بسيار تماشايي را به ثمر رساند.

فرگوسن در پايان صحبتهايش درباره حريف احتمالي منچستر يونايتد گفت: برايم فرقي نمي‌كند در فينال با چه تيمي روبرو شويم، مهم آن است كه ما به ديدار پاياني رسيده‌ايم، فكر مي‌كنم كه ما شايسته اين پيروزي بوديم. اين نتيجه بايد به ما براي رقابتهاي ليگ برتر هم اعتماد نفس ببخشد.

 

ريكارد: همه كار كرديم جز گلزني

فرانك ريكارد سرمربي بارسلونا پس از شكست و حذف تيمش از رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا گفت: بازيكنانم با سرهاي بالا اولدترافورد را ترك مي‌كنند.

وي كه پس از ناكامي شاگردانش در ليگ قهرمانان اروپا در رقابت‌هاي داخلي اسپانيا هم شانس چنداني براي قهرماني و رسيدن به رئال مادريد رقيب ديرينه تيمش ندارد، گفت: امشب همه كار كرديم به جز گلزني، بازي پاياپايي بود. دوست دارم بگويم ما سهم بيشتري در بازي داشتيم. قوانين البته اين طور مي‌گويند كه تيمي برنده است كه گل‌هاي بيشتري به ثمر رسانده است. منچستر يونايتد اين كار را كرد و براي همين هم به ديدار پاياني راه يافت. اين شكست بسيار دردناك بود اما اكنون زمان آن نيست كه كسي را مقصر بدانيم.

مربي هلندي بارسلونا كه روزهاي پاياني حضورش در روي نيمكت مربي‌گري تيم اسپانيايي را مي‌گذراند، ادامه داد:‌ همه مي‌توانند در پايان فصل نتيجه‌گيري كنند اما ما بايد در بازيهاي باقي مانده شخصيت و مسووليت پذيري‌مان را نشان دهيم. بديهي است كه در حال حاضر هر بازيكني ناراحت و سرافكنده است. ما به خاطر فرم بازي‌مان مي‌توانيم اولد ترافورد را با سرهاي بالا ترك كنيم.

ريكارد درباره آينده خود در بارسلونا هم گفت: قصد ندارم باشگاه را ترك كنم. اين فكر در سر من وجود ندارد. اين زماني درست بود كه بازيكنان آن را درست مي‌دانستند اما آنان چنين چيزي نمي‌خواهند، بارسلونا باشگاه بزرگي است، اكنون زمان بسيار دشواري براي ما در اين فصل است. هر كسي ناراحت است اما ما بايد كار خودمان را بكنيم. قهرماني در ليگ قهرمانان ساده نيست، وقتي يك بار در آن بالاها قرار مي‌گيري كار بسيار دشواري است كه بخواهي همان جا بماني، ما مثل هميشه تمام توان‌مان را به كار بستيم اما امشب به نتيجه دلخواه دست نيافتيم.

مطالب مرتبط مجموعه : معرفي باشگاههاي جهان
آخرین مطالب سایت