هدست و هدفون

هدفون درون گوشی جدید کمپانی 1More با نام Quad Driver، یکی از بهترین هدفون‌های تو گوشی حال حاضر بازار محسوب می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
به گزارش تبیان به نقل از سایت زومیت، اگر از کسانی باشید که صدا را به صورت جدی دنبال می‌کنید و به اصطلاح «خوره صدا» هستید (ترجمه کلمه Audiophile) به احتمال بسیار زیاد، تا بحال نام برند 1More را نشنیده‌اید. این شرکت چینی، پیش از اینکه با برند 1More شروع به تولید هدفون کند، هدفون‌هایی را برای کمپانی شیائومی می‌ساخت. هدفون‌هایی که بنا به نظر بسیاری از افراد، در زمره بهترین هدفون‌های درون‌گوشی اقتصادی بودند و با توجه به قیمتشان، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند.
حال این شرکت چینی، مدتی است که روی به ساخت هدفون‌های مخصوص علاقمندان به صدا آورده است. سال گذشته، آنها هدفون خوش قیمت و فوق‌العاده Triple Driver خود را به بازار عرضه کردند که با قیمت ۱۰۰ دلاری خود، به راحتی توانایی رقابت با هدفو‌ن‌های بسیار گران‌قیمت‌تر از خود را داشت و توانست به سرعت به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقمندان به صدا تبدیل شود. امسال وان مور با اضافه کردن یک درایور بیشتر، هدفون درون گوشی 1More Quad Driver E1010 را به بازار عرضه کرده است و قیمت آن را نیز به دو برابر افزایش داده است. آیا آنها توانسته‌اند محصولی تولید کنند که بتواند قیمت نسبتا بالای آن را توجیه کند؟
هدفون داخل گوشی 1More Quad Driver E1010 توسط شرکت راندمان برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته است. شما می‌توانید این هدفون را با قیمت ۷۹۹ هزار تومان از یکی از فروشگاه‌های دیجی کالا یا ایران‌ هدفون خریداری کنید.
در سال‌های اخیر، بسیاری از تولید کنندگان هدفون، با قرار دادن وسایل جانبی مختلفی از جمله کیف قابل حمل و چند سایز Ear Bud مختلف، بسته کاملی را برای خریداران تهیه می‌کنند؛ اما 1More محتویات درون جعبه را به سطح دیگری برده است و انواع و اقسام وسایل جانبی را درون جعبه هدفون Quad Driver قرار داده است تا به تمام نیازهای خریدار، پاسخ داده شود. از همان ابتدا که جعبه هدفون را باز می‌کنید، پی‌ می‌برید که با یک کالای لوکس و با کیفیت ساخت بالا مواجه هستید.
طراحی
کیفیت ساخت خود هدفون، فوق‌العاده بالا است. به دلیل وجود چهار درایور مجزا در هر یک از گوشی‌های 1More Quad Driver E1010، برای یک هدفون درون گوشی،‌ Quad Driver هدفون بسیار سنگینی محسوب می‌شود و شاید به کمی آزمون و خطا با Ear Bud ها نیاز داشته باشید تا بتوانید بهترین سایز را برای اندازه گوشتان پیدا کنید؛ اما هنگامی که سایز مناسب را پیدا کردید، هدفون به راحتی درون گوشتان قرار می‌گیرد. هر چند که به دلیل وزن نسبتا زیاد، ممکن است در هنگام استفاده طولانی مدت، گوش شما کمی احساس خستگی کند که البته اصلا مساله مهمی نیست.
یکی از نکاتی که خوره‌های صدا توجه ویژه‌ای به آن دارند و اصلا به همین دلیل حاضر هستند تا مبالغ بسیار زیادی را برای هدفون‌های حرفه‌ای پرداخت کنند، عدم دستکاری صدا توسط هدفون‌ها است. بسیاری از هدفون‌های میان‌رده و بالارده‌ای که برای عموم مردم ساخته شده‌اند، با دستکاری صدا، سعی در تولید بیس‌ بیشتر یا صدای مصنوعی‌ای می‌شوند که به هیچ‌وجه برای کسانی که می‌خواهند صدای واقعی را بشنوند، باب میل نیست. به نظر این دسته از افراد خوره صدا، صدا باید به نحوی پخش شود که آرتیست در استودیو آن را ضبط کرده است؛ زیرا آن صدا، صدای واقعی آن موسیقی محسوب می‌شود (یکی از دلایل محبوبیت اخیر صفحه‌های موسیقی نیز نزدیک بودن جنس صدا به آن چیزی است که در استودیو ضبط شده است) و به همین دلیل بسیاری از شرکت‌هایی که به ساخت هدفون‌های حرفه‌ای مشغول هستند، قصد دارند صدایی بدون دستکاری را تولید کنند.
منبع: زومیت



مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت