نشست ساختار فلسفه فقه برگزار می‌شود

ود   هشتمین نشست پژوهشکده فقه حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با عنوان «ساختار فلسفه فقه» پنجشنبه 18 خردادماه در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود. رئیس پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و ف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست ساختار فلسفه فقه برگزار می‌شود

  هشتمین نشست پژوهشکده فقه حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با عنوان «ساختار فلسفه فقه» پنجشنبه 18 خردادماه در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم، امروز اظهار داشت: برخی از علوم بر اساس ساختار مباحث آن، تدوین یافته‌اند و تغییر در شکل آنها بسیار دشوار می‌نماید اما برخی از دانش‌ها هنوز تدوین نشده‌اند که این امر از جهتی کار را آسان می‌کند و از سویی باید از هم‌اکنون همراه با تامل بیشتری طرح ساختار آن را پی‌ریزی کرد.
حجت‌الاسلام احمد مبلغی یکی از علوم در شرف تدوین را «فلسفه علم فقه» برشمرد و افزود: در تدوین ساختار علم دو نکته باید مد نظر قرار بگیرد: یکی اینکه علم باید مشتمل بر چه سرفصل‌ها و محورهایی باشد و دیگر اینکه کیفیت ترتیب و تقدیم و تاخیر مباحث چگونه باید شکل بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: به منظور آشنایی با مباحث جدید در عرصه فقه و حقوق، پژوهشکده فقه و حقوق نشستی تخصصی را باعنوان «ساختار فلسفه فقه» برگزار می‌کند.
رئیس پژوهشکده فقه وحقوق اظهار داشت: این نشست با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین صادق لاریجانی، عضو شورای نگهبان، روز پنجشنبه 18 خردادماه از ساعت 9 تا 12 در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت