مشاوره در حوزه‌های علمیه ضروری است

ست  حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، ارایه مشاوره در مدارس علمیه را اقدامی قابل تقدیر عنوان كرد.   حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، در دیدار مسؤول اداره تهذیب و تربیت امور مدارس علمیه قم و جمعی از مشاوران مد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشاوره در حوزه‌های علمیه ضروری است

 حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، ارایه مشاوره در مدارس علمیه را اقدامی قابل تقدیر عنوان كرد.

  حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، در دیدار مسؤول اداره تهذیب و تربیت امور مدارس علمیه قم و جمعی از مشاوران مدارس اظهار داشت: ارایه مشاوره به طلاب با استفاده از روش‌های جدید بسیار لازم و قابل تقدیر است.
وی با بیان این‌كه همه طلاب به نوعی نیازمند مشاوره هستند، گفت: برنامه‌هایی كه با هدف هدایت انسان‌ها و تذكر و مشاوره در ابعاد مختلف جامعه صورت می‌گیرد، اهمیت فراوان دارد.
این مرجع تقلید شناسایی معضلات و آسیب‌های حوزه‌های علمیه و یافتن راه‌كارهای مناسب برطرف برطرف كردن مشكلات را مورد تأكید قرار داد و افزود: در گذشته هم بحث مشاوره و تهذیب نفس در حوزه‌ها وجود داشته است. به این صورت كه افراد با سابقه در مدارس ساكن می‌شدند و با رفتار و اخلاق خود، زمینه تربیت طلاب جوان را فراهم می‌كردند.
وی وجود مشاوران را برای آینده حوزه مفید ارزیابی كرد و ادامه داد: نتیجه كار مشاوران در آینده مشخص خواهد شد. زیرا خدمات این افراد باعث بهبود وضعیت تهذیب اخلاق، درس و تبلیغ طلاب می‌شود.
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی همه طلاب را به التزام عملی نسبت به دستورات دینی و اخلاق اسلامی سفارش كرد و خاطر نشان ساخت: مشاوران باید بیشتر از دیگران به تهذیب نفس بپردازند.

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت