برگزاری کلاس آموزش رقص برای عموم آزاد است!

گاهی اوقات در سطح شهر، همین گوشه کنار ها ، یا شاید هم بغل دستمان ، اتفاق های عجیبی وجود دارد که ما روحمان هم از آن خبر ندارد. مثلا آدم های عجیبی که شغل های عجیبی دارند و یا آن دسته از افرادی که علاقه مندی های خاصی دارند و به کارهای تعجب برانگیزی روی م
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری کلاس آموزش رقص برای عموم آزاد است!

گاهی اوقات در سطح شهر، همین گوشه کنار ها ، یا شاید هم بغل دستمان ، اتفاق های عجیبی وجود دارد که ما روحمان هم از آن خبر ندارد. مثلا آدم های عجیبی که شغل های عجیبی  دارند و یا آن دسته  از افرادی  که علاقه مندی های خاصی دارند و به کارهای تعجب برانگیزی  روی می آورند...

فرآوری: لواسانی-بخش اجتماعی تبیان

گاهی اوقات در سطح شهر، همین گوشه کنار ها ، یا شاید هم بغل دستمان ، اتفاق های عجیبی وجود دارد که ما روحمان هم از آن خبر ندارد. مثلا آدم های عجیبی که شغل های عجیبی  دارند و یا آن دسته  از افرادی  که علاقه مندی های خاصی دارند و به کارهای تعجب برانگیزی  روی می آورند که برای برخی از ما این کارها  نه تنها هیچ ارزش و اهمیتی ندارد بلکه در زندگی مان نیز جایگاهی نداشته و حتی به آن فکر هم نمی کنیم چه رسد به آنکه برایش وقت بگذاریم .

درست مثل همین تبلیغی که بر روی یکی از دیوارهای  پایتخت چسبانده شده بود و نظر ما را به خود جلب کرد!


مدتی است که کلاس هایی جهت آموزش رقص و حرکات موزون بر پا شده است و اخیرا هم مشاهده شده است که این کلاس ها در مراکز ورزشی-تفریحی یا در سرای محله ها که یک مرکز فرهنگی و دولتی محسوب می شود  شکل می گیرد. 

در این بین کم نیستند افراد مستعد و متمایلی که در این کلاس ها و مراکز آموزشی ثبت نام می کنند و آن را فرا می گیرند. بعد از یادگیری رقص ، فستیوالی برپا می کنند و تمام افراد آموزش دیده با حضور در این جشن توانایی خود را به دیگران نشان می دهند و ساعاتی را در کنار هم به خیالشان به خوشی می گذرانند.
با یکی از این آگهی ها تماس گرفتیم تا جزئیات این کلاس ها را جویا شویم.

 خانمی که مسئول ثبت نام این کلاس ها بود یا به عنوان همان منشی در این آموزشگاه مشغول فعالیت بود به تمام سوال های ما با دقت و البته حوصله پاسخ داد.

طبق گفته های این خانم ، ابتدا بایستی نوع رقص دلخواه خود را انتخاب کنیم و به مدت یک ترم یا تقریبا دو ماه در این کلاس ها حضور پیدا کنیم و آموزش ببینیم. در میان رقص های ترکی ، عربی ، آذری ، کردی ، لری ، هندی ، اسپانیایی و ... رقص ترکی و عربی متقاضیان بیشتری دارد.
او می گوید: مبلغ یک ترم حدودا 60 هزار تومان است و مربی رقص ما یکی از معروف ترین مربیان ایران است.

ضمن این که بعد از پایان دوره آموزشی علاقه مندان می توانند مبلغ 35 هزار تومان برای تهیه بلیت در جشن یا همان فستیوال رقصی که برگزار می شود بپردازند و در این مراسم شرکت کنند.

او از جزئیات این مراسم می گوید: در این مجلس که ظهر تا عصر به طول می انجامد همه افراد با هم از آموزش رقصی که دیده ایم پرده برداری می کنیم وهر کسی هنر نمایی تازه ای را برای نمایش دارد که آن را ارائه می دهد، ناهار و عصرانه نیز من جمله بساط پذیرایی از مهمانی است که با تهیه این بلیت یک روز به ظاهر شاد و بدون استرس و درگیری ذهنی را در تالار های سطح شهر یا باشگاه ها برای خود رقم زده اند.
در برخی از این آموزشگاه ها دختران کم در آمد و جوان پس از آموزش و یادگیری انواع رقص در مجالس و مهمانی های مختلط و  پارتی های شبانه توسط افراد خاصی به عنوان رقاص و گردانندگان مجالس بکارگیری می شوند. این افراد در قبال در یافت پول در این گونه مجالس پنهانی به عنوان رقاص فعالیت می کنند.
البته فعالیت این کلاس ها جز به وجود آمدن مشکلات غیر اخلاقی، روابط نا متعارف، از بین رفتن عفت و حیا و ارزش های ایرانی ٓ اسلامی و ترویج فرهنگ غربی دستاوردی نخواهد داشت.
نکته جالب این که کتاب هاو سی دی هایی که در این آموزشگاه ها تدریس می شود دارای محتوایی غیر اخلاقی از قبیل خیانت به بنیاد خانواده، دزدی، جنایت و رفتار های نامشروع، استفاده از مشروبات الکلی و ترویج برگزاری مهمانی های شبانه است.
از تبلیغات فانتزی این گونه موسسات که بگذریم در بسیاری از موارد مشاهده شده که اشخاصی با پوشش غیر اخلاقی به عنوان رزروشن و یا منشی در این آموزشگاه ها مشغول به فعالیت هستند که جدای از حقوق و مزایای ماهانه، وجهی برای تهیه لوازم آرایشی و پوشش های نامناسب شان از سوی موسسان این آموزشگاه ها دریافت می کنند تا با جلب توجه بیشتر، باعث جذب مشتری شوند.
این نکته حائز اهمیت است که در طول برگزاری این کلاس ها، رویا پروری از طریق به تصویر کشیدن زندگی های اروپایی- آمریکایی به جوانان دیکته می شود که این اقدام علاوه بر اینکه سوق دادن جوانان به سمت تفکرات، زندگی عادی آنان را تحت تاثیر قرار می دهد.
علاوه بر این آموزشگاه ها بعضا مشاهده می شود برخی از مراکز فرهنگی دولتی مثل سرای محله ها و برخی آموزشگاه های وزرشی و ایروبیک نیز در کنار فعالیت های خود ، آموزش رقص را نیز دارند ولی نه به صورت مختلط بلکه به نوجوانان و جوانان تحت عناوینی مثل رقص باله آموزش می دهند.
این در حالی است که این روزها کارشناسان و جامعه شناسان با توجه به هجمه های گسترده علیه ارزش های اخلاقی، همواره بر ارائه آموزش های صحیح و اصولی و بر مبنای معیار های ایرانی ٓ اسلامی اشاره و تأکید دارند؛ اصل مهمی که به نظر می رسد برخی از مدیران و مسئولان از آن غافل هستند. لذا انتظار می رود مسئولان در این زمینه اهتمام جدی بورزند و تصمیمی عملی بگیرند تا مقابل این اقدامات ضد فرهنگی و ارزشی گرفته شود.


منابع: خبر فارسی / باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت