به دیدنم خواهی آمد!

گویان آمریکای جنوبی، شهادت بزرگ‌مردی را در خاطر خود به یاد دارد که عمر نازنین خود را در راه تبلیغ مکتب اهل بیت (ع) ، وقف کرد و سرانجام هدف تیر کین یزیدیان زمان قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به دیدنم خواهی آمد!

شهیدی از گویان (قسمت اول)


گویان آمریکای جنوبی، شهادت بزرگ‌مردی را در خاطر خود به یاد دارد که عمر نازنین خود را در راه تبلیغ مکتب اهل بیت (ع) ، وقف کرد و سرانجام هدف تیر کین یزیدیان زمان قرار گرفت.

شهید حجت الاسلام محمد حسن ابراهیمی در سال 1346 در کربلا به دنیا آمد، پدرش حسین از اهالی دشتی استان بوشهر بود که به قصد هم‌جواری با حرم سیدالشهدا به کربلا مهاجرت کرده بود.

شهید ابراهیمی دوره سطح را در محضر آیات عظام تبریزی، علوی گرگانی و وحید خراسانی و به مدت پنج سال درس خارج فقه را گذرانید و توسط مقام معظم رهبری معمم گشت و بعد از مدتی توانست مدرک کارشناسی خود را در حقوق بین‌الملل دریافت نماید، وی به زبان انگلیسی و عربی تسلط کامل داشت و با زبان‌های فرانسوی، آلمانی، اسپانیولی در حد رفع نیاز آشنا بود.

وی در مدرسه حجتیه قم، مجتمع شهید بهشتی و مدارس حوزه علمیه مکالمه عربی و انگلیسی را به طلاب آموزش می‌داد، ضمن آنکه جهت تبلیغ نیز در استان بوشهر حضور می‌یافت.

 

این شهید بزرگوار برای مدتی مسئولیت امور حقوقی مرکز جهانی اهل‌بیت (ع) را پذیرفت، حضور او در کشورهای سورینام، ترینیداد، توباگو، گویان و کشورهای عربی باعث شد، جمع کثیری از مردم به حقیقت اسلام و ولایت امیر مۆمنان آگاه شوند. در سال 1381 ابراهیمی برای مدت دو سال به کشور گویان در آمریکای جنوبی رفت و با وجود مشکلات و شرایط خاص این کشور فعالانه با سمت مدیریت کالج مطالعات اسلامی به خدمت پرداخت و یک مرتبه نیز در فروشگاه مورد ضرب و شتم مخالفین قرار گرفت.

در روز چهاردهم فروردین ماه سال 1383 در حالی که 37 سال بیشتر نداشت، از مقابل کالج محل تدریس خود ربوده شد و در 17 اردیبهشت ماه پیکر خون‌آلودش را با دستانی بسته در حالی که مشخص بود شکنجه‌های بسیاری را متحمل شده در گودالی در 46 کیلومتری جرج تاون یافتند، سپس جنازه این شهید بزرگوار را به قم منتقل کرده و در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به خاک سپردند. از او یک فرزند به نام فاطمه به یادگار مانده است.

ثبت رسمی مدرسه امام باقر (ع) و اخذ مجوز فعالیت کالج بین‌المللی مطالعات اسلامی از دولت گویان، تدریس و مدیریت کالج اسلامی، انجام فعالیت‌های رادیویی و تلویزیونی در جهت نشر معارف اسلامی، اقامه نماز جمعه و جماعت و احیای مناسبت‌های اسلامی و هم چنین برگزاری مراسم دعای کمیل، توسل، زیارت عاشورا، حدیث کساء و... ، سخنرانی و پاسخ به سۆالات در مساجد و مدارس برادران اهل سنت،  برگزاری کنفرانس‌های متعدد و نمایشگاه قرآنی و راه اندازی دارالقرآن، مترجمی سایت‌های سپاه در دوران دفاع مقدس، تدریس در مدرسه حجتیه (طلاب خارجی)، تدریس ادبیات عرب و مکالمه عربی، اصول فقه و مکاسب محرمه در مدارس حوزه علمیه قم، فوق لیسانس روابط بین‌الملل، کارشناس کنگره جهانی اهل بیت(ع) و مترجمی زبان انگلیسی در سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج کشور، بخشی از مدارج، اقدامات و سوابق درخشان شهید ابراهیمی است.

مقام معظم رهبری در پیام تسلیتی به مناسبت شهادت شهید ابراهیمی فرمودند: جنایت کارانی که دست خود را به خون این جوان با ایمان و فداکار آلودند وابسته به هر گروه و سازمان جاسوسی که باشند با این جنایت خود ثابت کردند که اهریمنانی سنگدل و ضد دانش و روشنگری و ایمانند.

روایت زندگی جهادی حجت الاسلام محمد حسن ابراهیمی، روایتی است شنیدنی که بخش ناگفته آن را در گفتگویی که با حبیب انصاری، دوست صمیمی وی انجام شده است، می‌خوانیم.

بعد از اینکه به گویان رفتند، بارها مرا به آنجا دعوت می‌کردند اما امکان رفتن برایم فراهم نبود تا اینکه به من گفتند: بالاخره یک روزی به دیدنم خواهی آمد!

لطفاً خودتان را معرفی کنید:

حبیب انصاری، شاغل در صنعت نفت استان خوزستان-ماهشهر- عموی همسر شهید محمد حسن ابراهیمی و از دوستان صمیمی و نزدیک شهید در دوران حیات سراسر جهاد ایشان هستم.

 

از چه زمانی با این شهید بزرگوار آشنا شدید؟

آشنایی اولیه‌ای با ایشان نداشتم تا زمانی که برای خواستگار برادر زاده‌ام، خانم شهناز انصاری آمدند. از زمانی که این شهید بزرگوار و حالات عرفانی وی را دیدم، چنان ارتباط قلبی بین بنده و ایشان برقرار شد که گویی سال‌ها بود که این شهید را می‌شناسم.

 

تا چه حد با ایشان مأنوس بودید؟

بعد از آشنایی با شهید، خصوصیات اخلاقی، عرفانی و علمی محمد حسن چنان بنده را مجذوب خود کرد که با توجه به بعد مسافت، از طریق اینترنت و چت مرتب در ارتباط بودیم، اواخر هفته که به قم می‌آمدند، حتماً سری به ایشان می‌زدم، بعد از اینکه به گویان رفتند، بارها مرا به آنجا دعوت می‌کردند اما امکان رفتن برایم فراهم نبود تا اینکه به من گفتند: بالاخره یک روزی به دیدنم خواهی آمد!

 

حضور شهید ابراهیمی در گویان آمریکای جنوبی با چه عنوان و هدفی بود؟

ما در آنجا سفارت نداشتیم و شهید ابراهیمی، رئیس کالج فرهنگی ایران و امام جماعت و جمعه در کیپ تاون بود، ضمن آنکه دائماً به انجام فعالیت‌های فرهنگی در آن منطقه اشتغال داشت.

 

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری بسیج

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت