در همین نزدیکی

كارگردان «در همين نزديكي» مدعي است: كليشه‌شكني از اهداف ساخت گروه سازنده‌ي اين تله فيلم بوده است تا اثر متفاوتي را خلق شود. راما قويدل افزود: در اين تله فيلم تلاش كرده‌ايم به اين نكته بپردازيم كه در راه رسيدن به اهداف خود به تاثيري كه اقدامات ما روي ا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در همين نزديکي

راما قويدل:

كليشه‌شكني از اهداف ساخت «در همين نزديكي» بوده است

همان تصويري را مي‌گيرم كه در تدوين استفاده مي‌شود

كارگردان «در همين نزديكي» مدعي است: كليشه‌شكني از اهداف ساخت گروه سازنده‌ي اين تله فيلم بوده است تا اثر متفاوتي را خلق شود.

راما قويدل افزود: در اين تله فيلم تلاش كرده‌ايم به اين نكته بپردازيم كه در راه رسيدن به اهداف خود به تاثيري كه اقدامات ما روي اطرافيان مي‌گذارد، توجه كنيم. در كل در كارگرداني كارهايي كه تاكنون ساخته‌ام سعي زيادي كرده‌ام كه هم خودم يك قدم به انسان‌تر بودن نزديك‌تر شوم و هم تاثيري هر چند كوچك روي مخاطب بگذارم.

وي كه پيش از اين تدوين‌گري و دستيار كارگرداني سريال و فيلم‌هايي را برعهده داشته، درباره‌ي ساخت «در همين نزديكي» گفت: پيش از اين تله فيلم، فيلم ديگري را به تهيه‌كنندگي بهروز مفيد و نظارت كيفي عباس نعمتي ساختم. پس از مدتي نعمتي فيلمنامه‌ي «در همين نزديكي» را براي ساخت ارايه داد و مفيد را به عنوان كارگردان انتخاب كرد. به سرعت وارد مرحله‌ي پيش توليد شديم. سپس طي 16 روز «در همين نزديكي» تصويربرداري شد. اما مراحل پس از توليد، حدود چهار ماه به طول انجاميد.

كارگردان « در همين نزديكي» در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه آيا صرف زمان اندك براي پيش توليد و تصويربرداري موجب لطمه خوردن به فيلم‌هاي تلويزيوني نمي‌شود، اظهار كرد: دو روش متفاوت در كارگرداني وجود دارد كه هركدام ويژگي‌هاي خاص خود را دارد. برخي كارگردانان به كشف و شهود در مرحله‌ي تصويربرداري معتقدند. به اعتقاد آنان در طول توليد، قصه و شخصيت‌ها رفته رفته كشف مي‌شوند. اما دسته‌ي دوم كه من جزو آنان هستم، از ابتداي مرحله‌ي تصويربرداري به همه‌ي عناصر فكر كرده‌اند .

قويدل اضافه كرد: من فيلمنامه را بارها مي‌خوانم. يك بار فيلم را در ذهن خود به طور كامل مي‌سازم و بار ديگر كاملا آن را مي‌بينم و همان را اجرا مي‌كنم. در اين شرايط فرصت چنداني براي كشف وشهود نداريم.

كارگردان « در همين نزديكي» ادامه داد: سريع فيلم مي‌سازم. به گونه‌اي كه كار اول خود را در 18 جلسه و تله‌فيلم‌هاي دوم و سوم را در 16 جلسه ساختم. 16 جلسه زمان‌بندي چندان فشرده‌اي نيست و آن گونه‌اي كه من سينما را ياد گرفته‌ام تا 20 جلسه زمان معقولي براي ساخت يك اثر است.

قويدل افزود:من تدوين‌گر هم هستم و شايد به خاطر فعاليت در اين شاخه دقيقا همان تصويري را مي‌گيرم كه در تدوين استفاده مي‌شود و هيچ‌گاه ديالوگ يا عكسي را از دو زاويه نمي‌گيرم. همين امر باعث مي‌شود، در زمان صرفه‌جويي كنيم. علاوه بر آن از افراد حرفه‌يي استفاده مي‌كنم تا تعداد برداشت ما به حداقل برسد.

در اين تله فيلم تلاش كرده‌ايم به اين نكته بپردازيم كه در راه رسيدن به اهداف خود به تاثيري كه اقدامات ما روي اطرافيان مي‌گذارد، توجه كنيم. در كل در كارگرداني كارهايي كه تاكنون ساخته‌ام سعي زيادي كرده‌ام كه هم خودم يك قدم به انسان‌تر بودن نزديك‌تر شوم و هم تاثيري هر چند كوچك روي مخاطب بگذارم.

وي با اشاره به همكاري خود با سريال «عمليات 125» اظهار كرد:‌با وجود آنكه سازندگان اين مجموعه قبلا با شرايط خاصي كار كرده بودند و «عمليات 125» با دقت روي جزييات و وسواس ساخته شده بود، اما من توانستم چهار قسمت از سريال را با زمان‌بندي خودم بسازم.

تدوينگر« در همين نزديكي» تاكيد كرد: سرعت مساله نيست. مهم آگاهي از آن چيزي است كه قصد انجام آن را داريم. چون ناآگاهي از آن باعث طولاني شدن روند توليد مي‌شود.

قويدل در پايان درباره‌ي ساخت سريال «ما مردم»و تله فيلم«بيم موج»گفت: اين سريال به تهيه‌كنندگي مهدي همايونفر براي پخش در ايام دهه فجر از شبكه تهران ساخته مي‌شود و با نگاهي نسبتا نو به حوادث مربوط به پيروزي انقلاب اسلامي در دهه 50 مي‌پردازد كه تصويربرداري آن آبان ماه آغاز مي‌شود. از سوي ديگر تله فيلم «بيم موج» كه آن را كارگرداني كرده‌آم ميكس نهايي شده است.

***

به گزارش ايسنا، بهروز مفيد «در همين نزديكي» را تهيه كرده است و برخي از عوامل ساخت آن عبارتند از:نويسنده : عباس نعمتي ،دستيار اول کارگردان و برنامه ريز : مهسا کرامتي ،چهره پرداز : آرمين اسماعيلي ،موسيقي : کارن همايونفر ،مدير تصويربرداري : حميد رضا رحيم زاده ،طراح صحنه و لباس : حميد شهيري

مدير صدابرداري : سليم احمدي ،منشي صحنه : بهناز تاجيک ،ناظر کيفي : مجيد موسويان و بازيگران : پرويز پورحسيني ، پرستو گلستاني ، پيام دهکردي ، رسول نجفيان ، بهناز جعفري ، شاهين انصارين ، بتول ابراهيمي ، سمير وزيريان .

«در همين نزديكي»داستان مهندس محسنيان،مديرعامل يک شرکت بزرگ اقتصادي است که ارتقاء و توسعه شرکتش تنها هدفش است ، ناخواسته مشکلاتي را براي کارمندانش ايجاد مي کند تا اينکه يک روز مرگ به سراغ او مي‌آيد. محسنييان در کنار آقاي مرگ در يک فرصت که از نظر زماني 24 ساعت بنظر مي‌رسد، ولي در حقيقت، يک لحظه است مروري به گذشته خود دارد.

منبع : ايسنا

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت