نامزدهای دریافت جایزه آسترید لینگرن سال ۲۰۱۳ معرفی شدند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امسال احمدرضا احمدی و فرشید مثقالی را برای دریافت جایزه یادبود آسترید لیندگرن در سال ۲۰۱۳، گران ترین جایزه ادبیات کودک جهان معرفی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامزدهای دریافت جایزه آسترید لینگرن سال 2013 معرفی شدند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امسال احمدرضا احمدی و فرشید مثقالی را برای دریافت جایزه یادبود آسترید لیندگرن در سال 2013، گران ترین جایزه ادبیات کودک جهان معرفی کرد.

احمد رضا احمدی و فرشید مثقالی، دو چهره‌ی مطرح و شاخص ادبیات کودک و نوجوان در بخش نویسندگی و تصویرگری به اهدا کنندگان این جایزه معرفی شدند.

جایزه ی جهانی آسترید لیندگرن، بزرگ ترین جایزه ی جهانی ادبیات کودک و نوجوان در سطح جهان است که از سوی دولت سوئد همه ساله برای گرامی‌داشت یاد آسترید لیندگرن، نویسنده به‌نام سوئدی و صاحب کتاب‌هایی چون “پی پی جوراب بلند”‌ و ”‌ کارلوس روی پشت بام”‌ پایه گذاری شده و اهدا می‌شود.

این جایزه از سال 2003 هر سال به یک پدیدآورنده، کوشنده و یا نهاد ترویج خواندن در جهان اهدا می شود. جایزه نقدی آن، 5 میلیون کرون سوئد برابر 764 هزار دلار است و دومین جایزه بزرگ ادبیات در جهان نیز به شمار می رود. در ایران “کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان”‌ ، ”‌ شورای کتاب کودک”‌ و”‌مرکز پژوهشی ادبیات کودک”‌به معرفی نامزد‌هایی برای دریافت این جایزه می‌پردازند.

هدف از اهدای این جایزه تقویت و بالا بردن کیفیت در ادبیات کودک و نوجوان و ارتقاء وضعیت حقوق کودکان در جهان است.

جایزه سال 2012 به نویسنده‌ای هلندی به نام “گاس کویجر”‌ اهدا شد. نویسنده‌ای که کتاب‌هایش تاکنون به بیش از ده زبان زنده ی دنیا ترجمه شده است.

گاس کویجر 70 ساله برنده سال گذشته این جایزه، تاکنون بیش از 30 عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته است. او دوازدهمین برنده، این جایزه است.

او، موفق شد از میان 184 نامزد از 66 کشور جهان، آن را را از آن خود کند.

هیئت داوران جایزه، آثار او را دارای پیام بردباری، درک متقابل و ذهن باز دانسته اند. داوران، کویجر را نویسنده ای توصیف کرده اند که هم زمان به مسائل جامعه معاصر و پرسش های بزرگ بشریت می پردازد.

سال گذشته کانون احمدرضا احمدی و مصطفی رحماندوست را در حوزه ی نویسندگی به این مسابقه معرفی کرد.

 

 

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:هدهد-فریبا زرقلمی

مطالب مرتبط:

مسابقه عکاسی در مرکز آفرینشهای کانون

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تجسمی کودک و نوجوان

شعرهای كودكانه یحیی علویفرد منتشر میشود..

چهل و پنجمین مسابقه بین‌المللی نقاشی براندنبورگ –آلمان

خودم را می بینم) از مجموعه «بازی با علم» وارد بازار شد

کتاب هنر قصه گویی وارد بازار شد

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت