تبیان، دستیار زندگی
مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان تا 25 شهریورماه تمدید شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تجسمی کودک و نوجوان
جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی

مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان تا 25 شهریورماه تمدید شد.

به گزارش همشهری آنلاین، با توجه به تغییر زمان برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان به 26مهرماه، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 25 شهریورماه تمدید شد.

شهر اصفهان در مهرماه امسال میزبان دو جشنواره کودک و نوجوان است و پس از بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان مهرماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان 26 مهرماه سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد و کودکان و نوجوانان می‌توانند تا 25 شهریور ماه آثار خود را در دو رشته نقاشی و خوشنویسی از طریق سایت جشنواره به نشانی www.koodakart.ir ارسال کنند.

دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در رشته‌های نقاشی و خوشنویسی و در سه گروه سنی 6 تا 8 سال، 9 تا 11 سال و 12 تا 14 سال مهرماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود.

این جشنواره در رشته نقاشی با موضوع‌های «طبیعت بیجان ایرانی»، «پنجره اتاق من» ، «شهر رویایی من»، «پروانه‌ها و گل‌ها»‌، «سیمرغ»، «مترسک»، «کشتی نوح»، «ابراهیم در آتش»، «حضرت سلیمان و هدهد»، «حضرت یونس در شکم ماهی» و در رشته خوشنویسی با موضوع «آزاد» برگزار می‌شود که در رشته خوشنویسی برای گروه‌های سنی 6 تا 8 و 9 تا 11 سال خط تحریری و برای گروه سنی 12 تا 14 سال خط درشت در نظر گرفته شده است.

کودکان و نوجوانان 6 تا 14 سال می‌توانند آثار خود را در قطع A4 و با فرمت JPG تا 25 شهریورماه به سایت جشنواره به نشانی www.koodakart.ir ارسال کنند.

هنرمند تجسمی به فردی اطلاق می‌شود که در زمینه هنرهای زیبا، هنرهای دستی و هنرهای کاربردی فعالیت می کند

آشنایی با هنرهای تجسمی

هنرهای تجسمی که به آن گاهی هنرهای بصری یا دیداری نیز گفته می شود ، آن گروه از هنرهای مبتنی بر طرح است که به طور مشخص حس بینایی را مخاطب قرار می‌دهند .

هنرهایی مانند نقاشی، مجسمه سازی، طراحی، عکاسی، گرافیک، طراحی صنعتی، معماری و طراحی داخلی و همچنین هنرهای مشتق از آنها در زمره هنرهای تجسمی محسوب می‌شوند.

در کاربرد کنونی، هنرهای تجسمی شامل هنرهای زیبا و هنرهای کاربردی است. هنرمند تجسمی نیز به فردی اطلاق می‌شود که در زمینه هنرهای زیبا، هنرهای دستی و هنرهای کاربردی فعالیت می کند.

توضیح کوتاهی در مورد هنر خطاطی

جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی

آغاز و انجام خوشنویسی به شش دوره تفسیم میشود: ابتدائی ، متوسطه ، خوش ، عالی ، ممتاز ، استادی از میان علاقه مندانی كه قدم در راه فراگیری این هنر می گذارند كمتر كسی یافت می شود كه تمام این راه را طی كند و به استادی برسد. بیشتر آنان در رسیدن به یك ، دو ، یا سه دوره ی آن توفیق می یابند ؛ زیرا كاری پر زحمت و مشكل است كه فقط عشق و علاقه آسانش می كند و در خور حوصله هر كس نیست مخصوصاً زندگی ماشینی امروز و مشغله ی زندگی متنوع، كمتر به اشخاص اجازه می دهد كه به این هنر ارزنده بپردازند و در این راه پیشترروند. از موارد لازم برای هر با سواد این است كه مدت كوتاهی ، نزد استاد ، با مختصری از اصول و قواعد صحیح نوشتن كلمات و تركیبات آن آشنائی پیدا كند ، تا حدی كه خطی خوانا و روشن داشته باشد .این خود طی دوره ی ابتدائی و رسیدن به آغاز دوره ی متوسطه حساب می شود. از این پس به نسبت علاقه مندی و فعالیت و استعداد می تواند به مراتب بالاتر برود تا اینكه به ترتیب، دوره های خوش و عالی و ممتاز را بگذراند و كم كم به مقام استادی برسد.

فراوری:هدی تقی زاده

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:

همشهری آن لاین

وبلاگ خط

مطالب مرتبط:

کتاب هنر قصه گویی وارد بازار شد

کتاب‌های ایران در فهرست منتخب کتابخانه مونیخ

سیمرغ قصه‌های مردم ایران در راه است

مهمان‌های ناخوانده در دستان کودکان کره‌ای

«قلب‌های نارنجی» به کلاغ‌های سپید مونیخ پیوست

نشست دو پنجره با حضور آتوسا صالحی در بندرعباس

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.