تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری فارس: مجموعهای از 9 شعر كودكانه یحیی علویفرد در قالب كتابی با عنوان «شهر پرندهها» منتشر میشود..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شعرهای كودكانه یحیی علوی‌فرد منتشر می‌شود..
کتاب شهر پرنده‌ها

خبرگزاری فارس: مجموعه‌ای از 9 شعر كودكانه یحیی علوی‌فرد در قالب كتابی با عنوان «شهر پرنده‌ها» منتشر می‌شود..

یحیی علوی، شاعر و داور جایزه كتاب فصل به خبرنگار فارس گفت: «شهر پرنده‌ها» مجموعه‌ای از 9 شعر كودكانه من است كه در فاصله سال‌های 1376 تا 1382 در قالب‌های متنوع سروده شده‌اند.

به گفته این شاعر كودك و نوجوان در حال حاضر كار تصویرگری این مجموعه به پایان رسیده است و به زودی از سوی انتشارات «عمو علوی» راهی بازار كتاب می‌شود.سراینده مجموعه شعر «نوآوری این است» با اشاره به ویژگی‌های ساختاری و محتوایی شعر كودكان، تصریح كرد: من به صورت كلی با ارائه مستقیم پند و اندرز به كودكان و نوجوانان در قالب شعر و داستان مخالفم و معتقدم كه اگر قرار است چیزی هم به آنها آموزش داده شود بهتر است كه به صورت غیرمستقیم بیان شود تا كودكان بتوانند با كار ارتباط برقرار كنند.

وی اضافه كرد: اساسا كاركرد آموزشی و وجه تربیتی كتاب‌های كودك مقوله بسیار مهمی است كه نیازمند آشنایی شاعر و نویسنده با روانشاسی رشد كودك است و به اعتقاد من تحت هیچ شرایطی نباید ادبیات متن فدای آموزش شود.

همچنین به زودی مجموعه‌ای از هفت سروده با مضامین اعتقادی این شاعر در كتابی با عنوان «بیا ببین» برای نوجوانان منتشر می‌شود.

به گفته علوی‌فرد در این سروده‌ها كه تماما در قالب نیمایی عرضه شده‌اند، نمادهای طبیعی همچون زمین، ستاره، كوه، چشمه، درخت و... به نحوی مورد استفاده قرار گرفته‌اند تا به نوجوانان نشان داده شود كه همه آنها دیدی آسمانی دارند تا آنها نیز این نگاه به جهان برین را بیاموزند.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط:

برگزاری اولین جشنواره‌ی قصه‌گویی بومی محلی

کتاب‌های ایران در فهرست منتخب کتابخانه مونیخ

سیمرغ قصه‌های مردم ایران در راه است

مهمان‌های ناخوانده در دستان کودکان کره‌ای

«قلب‌های نارنجی» به کلاغ‌های سپید مونیخ پیوست

نشست دو پنجره با حضور آتوسا صالحی در بندرعباس

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.