تصویب کلیات طرح ساماندهی دروس عالی حوزه

مديريت حوزه علميه استان قم در اطلاعيه‌اي، کليات طرح سازماندهي دروس سطوح عالي که با بهره‌مندي از نظرات ارزشمند بزرگان، اساتيد و کارشناسان به تصويب رسيده‌است، را اعلام کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تصویب طرح ساماندهی دروس سطوح‌عالی حوزه علمیه قم 

 

مدیریت حوزه علمیه استان قم در اطلاعیه‌ای، کلیات طرح سازماندهی دروس سطوح عالی که با بهره‌مندی از نظرات ارزشمند بزرگان، اساتید و کارشناسان به تصویب رسیده‌است، را اعلام کرد.

به‌ گزارش مرکز خبر حوزه،‌ متن کامل اطلاعیه مدیریت حوزه علمیه استان قم بدین‌شرح است:

بسمه‌تعالی

قابل توجه طلاب و محصلین گرانقدر سطوح عالی حوزه علمیه قم زید‌ توفیقاتهم

بحمدلله طرح ساماندهی دروس سطوح عالی حوزه‌علمیه قم (از پایه 7 تا 10) با بهره‌مندی از نظرات ارزشمند بزرگان، اساتید و کارشناسان حوزه و طی مراحل مقدماتی،‌تهیه و به تصویب نهائی رسید.

لذا بدینوسیله کلیات طرح مذکور به‌شرح ذیل اعلام می‌گردد.

1-       حضور طلاب محترم در کلاس‌های درس، بطور مستمر الزامی است.

2-       حضور فعال طلاب در کلاس‌های درس، توسط اساتید محترم شناخته‌شده و نمایندگان آنان، کنترل‌شده و قبل از برگزاری امتحانات، به مدیریت حوزه علمیه استان‌قم اعلام می‌گردد.

3-       طلاب و محصلینی که حضور مستمر آن‌ها در کلاس‌های درس به تأیید اساتید شناخته‌شده نرسد می‌توانند در امتحانات هر نیم‌سال شرکت کنند، اما در صورتی به امتحانات آن‌ها ترتیب اثر داده می‌شود که حداقل نمره 16 را کسب نموده باشند.

4-       به‌لحاظ این‌که نزدیک به زمان برگزاری امتحانات هستیم، موضوع حضور و غیاب از نیمه دوم سال جاری تحصیلی؛ یعنی پس از برگزاری امتحانات نیمه اول سال جاری، حتمی بوده و اجرا خواهد شد.

5-       امتحانات کتبی در دو نوبت نیم‌سال اول و پایان سال برگزار می‌شود.

6-       امتحانات نیم‌سال اول در سال جاری تحصیلی بدون تعطیل شدن درس حوزه، در روزهای پنجشنبه و جمعه، تاریخ‌های 27/11/ و 28/11/ و 04/12/ و 05/12/1390 از دروس فقه، اصول و فلسفه انجام می‌شود و امتحانات نیم‌سال پایانی از کلیه دروس (جنبی و اصلی) در اوائل تیر ماه 1391 برگزار می‌گردد.

* جدول زمان‌بندی و محدوده امتحانی دروس در نیمسال اول متعاقبا اعلام خواهد شد.

7-       کلیه مراحل امتحانات اعم از طرح سوال، اعلام زمان برگزاری و تصحیح اوراق امتحانی، توسط مدیریت حوزه علمیه قم بصورت متمرکز انجام می‌شود و امتحانات خصوصی توسط اساتید یا مدارس و مراکز حوزوی پذیرفته نخواهند شد.

8-       محدوده امتحانی به‌گونه ای انتخاب خواهد شد که اکثر قریب به اتفاق اساتید، تدریس نموده باشند.

9-       در هرنیم‌سال، کسب نمره قبولی لازم است و چنانچه در هریک از امتحانات دو نیم‌سال، نمره قبولی احراز نگردید، طلاب می‌توانند آن نیمه را در شهریورماه امتحان دهند.

10-   مدارس و مراکز حوزوی می‌توانند از ظرفیت خود جهت تشکیل دروس سطوح عالی استفاده نمایند، ‌اما نمی‌توانند اعطاء امکانات خود به طلاب را مشروط به حضور آنان در درس خاصی منحصر نمایند.

از درگاه حضرت احدیت،‌ اعتلاء اسلام و عظمت حوزه‌های علمیه را خواهانیم.

مدیریت حوزه‌ علمیه استان قم


مرکز خبر حوزه

تهیه و تنظیم گروه حوزه علمیه

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت