ABAQUS جلسه پنجم

در اين جلسه مي خواهيم شما را با ليست مدول ها و انواع فايل ها در ABAQUS و همچنين بررسي محصولات نصب شده در روي اين نرم افزار را مورد بررسي قرار بدهيم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 ABAQUS جلسه پنجم

در این جلسه می خواهیم شما را با لیست مدول ها و انواع فایل ها در ABAQUS و همچنین بررسی محصولات نصب شده در روی این نرم افزار را مورد بررسی قرار بدهیم.

 

 

1-   لیست مدول ها:
از محیط ABAQUS / CAE در قسمت C از شکل جلسه سوم در مقابل گزینه ی module، یک لیست باز شده وجود دارد که مدول های مختلف را در اختیار قرار می دهد. برای انجام مدل سازی در ABAQUS / CAE از مدول ها استفاده می شود. هر یک از مدول ها بخشی از مدل سازی اجزای محدود را انجام می دهند.

2-   انواع فایل ها درABAQUS  

هنگامی که یک مدل سازی را شروع می کنید، ABAQUS / CAE فایل زیر را ایجاد می کند:

abaqus.rpy : این نوع فایل ها تمام عملیاتی را که در طی مدل سازی انجام داده اید به صورت دستورات ABAQUS / CAE در خود ذخیره می کند.

هنگامی که از طریق منوی اصلی file / save عملیاتی را که تا کنون انجام داده اید، ذخیره می کنید، ABAQUS / CAE فایل های زیر را به وجود می آورد.

model – database – name – cave: که در آن model – database – name نامی است که کاربر برای مدل مورد نظر قرار می دهد. این فایل شامل تمام مدل های ساخته شده، پیش از آنالیز است.

model – database – name – jnl: این نوع از فایل، شامل آن دسته از دستورات مدل سازی ABAQUS / CAE است که تا پیش از دستور ذخیره سازی انجام شده اند.

هنگامی که بر کار مدل سازی خود ادامه می دهید، دستورات ABAQUS / CAE هم چنان در abaqus. Rpy ذخیره می شوند. هم چنین ABAQUS / CAE فایل زیر را نیز ایجاد می کند.

model – database – name – rec: این نوع فایل برای بازگرداندن اطلاعات ذخیره نشده استفاده می شود اطلاعاتی که در این فایل ذخیره می شوند، دستورات مدل سازی ABAQUS / CAE هستند که از آخرین باری که عملیات ذخیره سازی انجام شده تاکنون صورت گرفته اند.

هنگامی که توسط ABAQUS / CAE یک مدل به یک تحلیلگر معرفی می شوند، فایل های زیر ایجاد می شوند:

job – name – inp: که در آن job – name نام job است که در مدول job تعریف شده است.

این نوع فایل توسط ABAQUS / CAE ساخته می شود و به ABAQUS / STANDARD یاABAQUS EXPLICIT  ارسال می شود.

job – name – odb: این نوع فایل، خروجی تحلیلگرهاست و دارای اطلاعاتی در مورد نتایج تحلیل است. این نوع فایل با استفاده از ABAQUS / GAE باز می شود.

job – name . msg: این نوع فایل شامل اطلاعاتی در مورد مراحل حل مسأله است. در صورتی که مسأله با warning یا eror مواجه شود، توضیحات آن در این فایل ثبت می شود.

 

 

3-   بررسی محصولات نصب شده

پس از این نرم افزار ABAQUS را نصب کردید. برای بررسی محصولات نصب شده می توانید از مسیر زیر اقدام کنید.

start / program / ABAQUS 6.5/ ABAQUS VERFICUTION                 

پس از طی مسیر قبل، ABAQUS کل ملزومات برای نصب نرم افزار را اعلام کرده، وضعیت تمام محصولات نصب شده را بررسی می کند و اصلاحات به دست آمده را در یک فایل متنی به نام VERIPY در پوشه TEMP ذخیره می کند.

 

مطالب مرتبط:

ABAQUS جلسه اول

ABAQUS جلسه دوم

ABAQUS جلسه سوم

ABAQUS جلسه چهارم

 

بخش پروژه های دانش آموزی، تهیه: میثم رفیعی

تنظیم: منا جاسبی

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت