روايت مدرن صادقي از نمايش روحوضي

يک کارگردان تئاتر از تمرين براي اجراي نمايشي در فرم روحوضي خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روايت مدرن صادقي از نمايش روحوضي


يک کارگردان تئاتر از تمرين براي اجراي نمايشي در فرم روحوضي خبر داد.

قطب الدين صادقي، کارگردان تئاتر در گفت و گو يي، از تمرين گروهش براي اجراي نمايش در جشنواره تئاتر آئيني و سنتي خبر داد و گفت: اين نمايشنامه "طلسم صبح گل" نام دارد و بر اساس مباني تئاتر سنتي روحوضي ايران نوشته شده است. وي افزود: البته اين روحوضي مدرن است. براي نوشتن و اجراي نمايش اتودهاي تازه اي زده ام و تلاش کردم به تجربيات تازه اي دست بزنم. کار بر روي جنبه هاي ناشناخته و کار نشده اين نوع نمايشي از اهداف ديگرم براي باز سازي نمايش روحوضي بوده است. به همين خاطر اثر از ساختار متني نيرومندي برخوردار است و داستان پرکششي براي آن تعريف شده است.

 

صادقي در ادامه به داستان نمايش "طلسم صبح گل" اشاره کرد و توضيح داد: "صبح گل" يک نام خاص و شخصيت دختر نمايش است. داستان روحوضي نيز روايت دعواي دو خانواده تاجر بر سر يک دختر است که اين کشش ها باعث به وجود آمدن دعوا و دردسر هاي طنزي براي هر دو خانواده متمول مي شود.

صبح گل" يک نام خاص و شخصيت دختر نمايش است. داستان روحوضي نيز روايت دعواي دو خانواده تاجر بر سر يک دختر است که اين کشش ها باعث به وجود آمدن دعوا و دردسر هاي طنزي براي هر دو خانواده متمول مي شود.

قطب الدين صادقي، کارگردان با سابقه تئاتر کشور که پيش از اين نمايش "باغ شکر پاره" را نيز بر اساس نمايش روحوضي بر روي صحنه برده است امسال با نمايش روحوضي "طلسم صبح گل" در پانزدهمين جشنواره تئاتر سنتي آئيني حضور خواهد داشت.

بخش سينما و تلويزيون تبيان


منبع:سينماي ايران

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار سال 1389
آخرین مطالب سایت