20 توصيه براي سفرهاي کاري

رفتن به سفر کاري براي خودش لوازمي دارد. رعايت اين نکته ها به شما ياد مي دهد که چطور قبل از رفتن به سفر آماده بشويد تا هم در انجام ماموريتتان موفق باشيد و هم در نبود شما خانواده و همکارانتان با مشکلي مواجه نشوند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

20 توصيه براي سفرهاي کاري

 


برداشتن مسواک و حوله و مدارک شناسايي در هر سفري لازم است اما تنها با اين سه قلم وسيله نمي شود به يک سفر کاري رفت. همان طور که پوشيدن لباس رسمي و به همراه بردن يک چمدان بزرگ براي يک سفر ماجراجويانه مثل غار نوردي کار عاقلانه اي نيست، رفتن به سفر کاري هم براي خودش لوازمي دارد. رعايت اين نکته ها به شما ياد مي دهد که چطور قبل از رفتن به سفر آماده بشويد تا هم در انجام ماموريتتان موفق باشيد و هم در نبود شما خانواده و همکارانتان با مشکلي مواجه نشوند

 

 

قبل از اين‌که عازم شويد

1- کارهايتان را در مبدأ سر و سامان دهيد؛ قرارهايتان را نهايي کنيد، مدارکي را که احتياج داريد مرتب کنيد، از رزرو قطعي محل اقامت‌تان مطمئن باشيد؛ اگر لازم است کاري را به کسي بسپاريد اين کار را بکنيد که هم وقفه‌اي در انجام کارها رخ ندهد و هم وقتي به دفتر خودتان برمي‌گرديد با کوهي از کارهاي انجام‌نشده مواجه نشويد. حتماً يکي از همکاران و يا اعضاي فاميل را (که مي بايست صد در صد مورد اطمينان شما باشند) در جريان حساب‌هاي مالي خود قرار دهيد.

2- با اين‌که خانواده شما از موفقيت‌تان خوشحال خواهند شد ولي يادتان باشد آن‌ها دوست دارند شما را در کنارشان داشته باشند. اگر سفرهاي کاري شما زياد است، مطمئن باشيد که وقت کافي براي بودن کنار آن‌ها داريد؛ اگر فرزند داريد بايد بيشتر به او توجه کنيد.

3- مدارک مهم کاري را که بايد همراه داشته باشيد، لازم نيست حتماً چند تا کپي کاغذي بگيريد و کيف دستي‌تان را سنگين کنيد؛ مي‌توانيد همه را روي يکFlash Memory کوچک ذخيره کنيد؛ اگر به پرينت کاغذي نيازي بود به هر حال همه‌جا يک دستگاه کپي هست.

4- نسبت به تعطيلات کاري مقصد آگاهي داشته باشيد. اين اطلاعات را مي‌توانيد از افرادي که با آن‌ها در کشور مقصد کار مي‌کنيد، بگيريد.

5- يک ابزارهايي را خوب است که همراه داشته باشيد، مثل Hard Disk براي ذخيره‌ي اسناد و مدارکي که قرار است جابه‌جا کنيد؛ Flash Memory هم در حجم کوچک‌تر همان کار هاردديسک‌ها را برايتان انجام مي‌دهد؛ شارژر وسايل الکترونيکي؛ باتري اضافه براي موبايل يا وسايل الکترونيکي ديگري که همراه داريد.

 وقت بسيار زيادي در فرودگاه‌ها صرف منتظر شدن جهت دريافت چمدان از قسمت بار مي‌شود. بنابراين اگر سفر کاري زياد مي‌رويد در صورت امکان از ساک‌هاي چرخ‌دار (TROLLEY) با سايز مناسب جهت بردن با خود به داخل هواپيما استفاده کنيد. استاندارد سايز اين ساک‌ها معمولاً در وبسايت‌ها و دفاتر شرکت هواپيمائي شرح داده شده است.

6- به غير از ابزار الکترونيکي، توي کيف‌تان دستمال کاغذي و چسب زخم حتماً بگذاريد. اگر چه وقتي سفر کاري مي‌رويد، زياد جنب و جوش نداريد و احتمال اين‌که آسيب ببينيد تقريباً صفر در صد است ولي به هر حال گاهي کاغذ هم دست را مي‌خراشد!

7- خوب است يک ليست از برنامه‌هايي که قرار است در کشور مقصد داشته باشيد، تهيه کنيد. اصطلاحاً به آن چک‌ليست مي‌گويند. چک‌ليست به شما کمک مي‌کند کارهايتان را به ترتيب دنبال کنيد و چيزي هم از قلم نيفتد؛ اين باعث مي‌شود ذهن آرام‌تري داشته باشيد.

8- وقتي به قصد کار سفر مي‌کنيد، استرس بيشتري داريد. قرار نيست برويد چند روزي را خوش بگذرانيد و برگرديد، ممکن است تمام حرفه و شغل‌تان به اين سفر وابسته باشد. سعي کنيد با تمرکز ذهني و مرتب نگه‌داشتن همه چيز، مراقب اعصاب‌تان باشيد. هر چه استرس‌تان کم‌تر باشد، راحت‌تر مي‌توانيد اوضاع را کنترل کنيد و اتفاقات را آن‌طور که مي‌خواهيد پيش ببريد.

9- از اختلاف زماني خودتان با کشور مقصد آگاهي داشته باشيد. سعي کنيد يکي دو روز قبل از سفر، خواب‌تان را با ساعت مقصد مرتب کنيد که خيلي با مشکل کم‌خوابي و خستگي مواجه نشويد. از توي هواپيما ساعت‌تان را به وقت محلي مقصد تنظيم کنيد، هر چه زودتر به شرايط محلي مقصد عادت کنيد، سفر راحت‌تري خواهيد داشت.

10- سعي کنيد پروازهاي مستقيم را انتخاب کنيد؛ چون معطل‌شدن توي فرودگاه بعضي وقت‌ها سخت‌تر و خسته‌کننده‌تر از پرواز طولاني‌مدت است. به هر حال که بايد اين راه را برويد، اين‌طوري با پرواز مستقيم پول کم‌تري هم مي‌پردازيد.

 پس از رسيدن به مقصد

11- بهتر است ساعت پروازي را انتخاب کنيد که مطمئن باشيد شب به مقصد نمي‌رسيد. در روشني روز، امکان بيشتري براي ديدن خيابان‌ها و پيداکردن آدرس داريد. گاهي وقت‌ها تاکسي هم در شب سخت‌تر پيدا مي‌کنيد. به هيچ‌وجه سوار ماشين‌هايي که آرم Taxi ندارند، نشويد. شايد هزينه‌ي کم‌تري پرداخت کنيد ولي احتمال اين‌که مورد سرقت قرار بگيريد يا هر اتفاق ناگوار ديگري، کم نيست.

12- اگر از وضع خيابان‌ها و ترافيک آن شهر اطلاع زيادي نداريد، سعي کنيد نزديک به جاهايي که کار داريد و قرار است بيشتر رفت و آمد کنيد، هتل بگيريد. علاوه بر اين‌که در هزينه‌ي حمل و نقل‌تان صرفه‌جويي کرده‌ايد، استرس دير رسيدن به قرارهايتان را هم نخواهيد داشت.

13- اگر سفر کاري زياد مي‌رويد، بهتر است عادت بيدار شدن با ساعت زنگ‌دار اتاق خوابتان را فراموش کنيد. خودتان را با زنگ ساعت موبايلتان براي بيدارشدن يا هشدار زمان‌هاي خاص وفق دهيد.

14- شما قرار است با مردم اين کشور کار کنيد و داد و ستد داشته باشيد، پس بايد بيشتر مواظب رعايت قوانين و احترام به شخصيت‌هاي مهم سرزمين ميزبان‌تان باشيد.

15- ممکن است به خاطر اختلاف زمان و يا فشار زياد کارهايتان، نتوانيد در وقت معيني غذا بخوريد؛ بد نيست يکي دو تا شکلات همراهتان باشد. شکلات هم استرس شما را کاهش مي‌دهد و هم مي‌تواند کمي بيشتر جلوي گرسنه شدنتان را بگيرد.

16- اگر رژيم غذايي خاصي داريد، حتماً به انتخاب غذاهايي که مي‌خوريد دقت کنيد. ميوه و سبزيجات را فراموش نکنيد. ورزش‌کردن کمک مي‌کند بدن شما خيلي راحت با شرايط آب‌وهوايي و زمان‌هاي استراحت متفاوت کنار بيايد؛ با ورزش و غذاي مناسب مراقب سلامتي خود باشيد. اين همه راه را براي انجام کارهاي مهم آمده‌ايد و بدترين چيز اين است که توي اين موقعيت مريض شويد.

17- وقتي سفر کاري مي‌رويد، تمام روز را به احتمال زياد گرفتاريد و براي اين که کمي هم خوش بگذرانيد ممکن است تفريحات شبانه را انتخاب کنيد. بهتر است مراقب خواب و سلامت‌تان باشيد؛

18- با افرادي که کار مي‌کنيد، رابطه‌ي جدي و حرفه‌اي برقرار کنيد؛ براي اعتبار شغلي شما مناسب نيست که از آن‌ها سوال کنيد کجا بهتر است غذا بخوريد يا کجاها بيشتر بهتان خوش مي‌گذرد؛ براي جواب اين‌طور سوالات قسمت اطلاعات هتل هم مي‌تواند جواب‌هاي خوبي به شما بدهد.

19- احتمالاً زمان زيادي نداشتيد که توي بازارها بچرخيد و سوغاتي بخريد. اين‌جور مواقع بد نيست سري به فروشگاه‌هاي دور و بر هتل يا داخل فرودگاه بزنيد. شايد گزينه‌هاي زيادي براي انتخاب نداشته باشيد ولي بهتر از اين است که با دست خالي برگرديد؛ سعي کنيد نبودنتان را يک‌جوري جبران کنيد.

20- وقتي برمي‌گرديد احتمالاً باز هم با مشکل اختلاف زمان و خستگي راه مواجه هستيد، کمي به خودتان زمان بدهيد و بعد با انرژي بيشتر و ذهن منظم‌تر به حساب کارها برسيد.

 

 

فراوري:الهام مرادي

بخش گردشگري تبيان


برگرفته از: زورق، همشهري

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت