«برده‌هاي امروزي» در تبيان

ويژه نامه اينترنتي «برده هاي امروزي» توسط سايت فرهنگي اطلاع رساني تبيان، در محيط مجازي منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«برده‌هاي امروزي» در تبيان

ويژه نامه اينترنتي «برده هاي امروزي» توسط سايت فرهنگي اطلاع رساني تبيان، در محيط مجازي منتشر شد.

به گزارش روابط عمومي،  بخش دانش و زندگي موسسه فرهنگي اطلاع رساني تبيان در ويژه نامه اي با نام «برده هاي امروزي» به دانش رباتيک و تاثير آن در زندگي روزمره پرداخت.

«برده هاي امروزي» در محيط فلش ، توسط سميه ظهرابي طراحي و مطالب آن توسط فائزه سيدخاموشي تهيه و گردآوري شده است. در اين ويژه نامه مطالبي همچون «تاريخچه اي کمي متفاوت، کليتي در سخت افزار ربات ها،جايگاه ايران در علم رباتيک،معضلات ساخت ربات چيست؟ ،بزرگترين متقاضيان رباتها چه کساني هستند؟، تاثيرگذارترين ربات جهان کدام است؟ ،نانو ربات ها ، رباتهاي 2011 » منتشر شده که به تاثير فناوري هاي نوين در بهبود روند زندگي جوامع بشري مي پردازد.

در وبژه نامه حاضر، جايگاه ايران در علم رباتيک اينگونه توصيف شده :«ايران کشوري است که جوانان آن به علم بهاي زيادي مي دهند و اهميتي که جوانان ايراني به دانشگاه و تحصيلات عالي دارند بر هيچ کسي در دنيا پوشيده نيست.زيرا تعداد مقالات ارائه شده از سوي دانشجويان ايراني در سطح جهان بسيار زياد است و در سال گذشته ايران رتبه اول ارائه مقاله را در سطح جهان داشته است همچنين بر اساس تخميني که زده شده (البته اين تخمين در آمارهاي معتبر جهاني نيامده است) جوانان ايراني پس از جوانان هندي نسبت به جمعيت کشور خود بيشترين تقاضا را جهت تحصيل در مقاطع دانشگاهي دارند. به همين ميزان علوم جديد و نوين به سرعت مورد نوجه اين قشر قرار گرفته و بر روي آن به جديت کار مي کنند اينکه در مسابقات روبوکاپ شاهد حضور پر شور ايراني ها هستيم و اگر اخبار اين مسابقات را دنبال کنيد خواهيد ديد که ايراني ها در تمامي ليگ هاي روبوکاپ حضور دارند و گاهي در يک ليگ دو، سه تيم از دانشگاه هاي مختلف شرکت مي کنند و البته رتبه هم کسب مي کنند.»

 

 

تنظيم: هومن بهلولي

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت