اولين شکارچي تانک هاي اسرائيل/عکس

شش روز پس از آغاز جنگ عليه ايران ، او در معيت مقام معظم رهبري براي جنگ‌هاي چريكي و جلوگيري از نفوذ بيشتر صدام به اهواز رفت و ستاد بزرگ جنگ را تشكيل داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولين شکارچي تانک هاي اسرائيل/عکس

امروز ،31 خرداد، سالروز شهادت يکي از بزرگ مردان جهان اسلام است ،مردي که مرز، برايش معنا نداشت و هر جا مسلمانان نياز به کمک داشتند ،آنجا بود : وقتي لبنان مورد هجمه صهيونيست ها قرار گرفت ،بدان ديار رفت و در کنار امام موسي صدر با اشغالگران جنگيد و هنگامي که ايران مورد تهاجم بعثي ها قرار گرفت ،به ايران آمد و سرانجام در جبهه هاي جنگ به شهادت رسيد.

مصطفي چمران دوران کودکي را با هوش و استعداد مثال زدني پشت سر گذاشت. وي در جواني وارد دبيرستان البرز تهران شد. هوش و استعداد و ذوق هنري چمران در همه مقاطع تحصيلي، ميان اطرافيانش به شدت عيان بود.

چمران براي تحصيلات عالي با بورس تحصيلي راهي ايالات متحده آمريکا شده و در رشته فيزيک پلاسما موفق به اخذ درجه دکترا شد. وي پس از شروع ناآرامي ها در ايران و فلسطين از آمريکا بازگشت و براي آموزش هاي چريکي راهي لبنان شد و در آنجا با حضور امام موسي صدر با نبردهاي چريکي و نامنظم آشنا شد.

شش روز پس از آغاز جنگ عليه ايران ، او در معيت مقام معظم رهبري براي جنگ‌هاي چريكي و جلوگيري از نفوذ بيشتر صدام به اهواز رفت و ستاد بزرگ جنگ را تشكيل داد

شهيد چمران با طراحي نظامي كه داشت به همراه 45 نفر موفق شد براي اولين‌بار در تاريخ تانك‌هاي پيشرفته اسرائيل را منهدم کند.

مسلح كردن شيعيان لبنان در مقابل رژيم صهيونيستي از ديگرکارهاي شهيد چمران بود؛ اين اقدامات باعث قدرت گرفتن لبنان شد و كار به جايي رسيد كه در همه جنگ‌هاي داخلي شيعيان لبنان نيز با قدرت حضور داشتند و امروز مي‌بينيم كه حزب‌الله در جنگ 33 روزه با كساني كه آن موقع تعليم ديده بودند، اسرائيل را با چنين لشكري بيرون مي‌كند.

شش روز پس از آغاز جنگ عليه ايران ، او در معيت مقام معظم رهبري براي جنگ‌هاي چريكي و جلوگيري از نفوذ بيشتر صدام به اهواز رفت و ستاد بزرگ جنگ را تشكيل داد.

او با وجود اين که با درجه ممتاز از آمريکا دکترا گرفته بود و مي توانست در رفاه و آسايش در ايالات متحده به زندگي خود ادامه دهد ، کمک به مسلمانان را ترجيح داد و پا در مسير جهاد گذارد و سرانجام در دهلاويه به ديدار دوست نائل شد.

يادش گرامي باد.

بخش فرهنگ پايداري تبيان


منبع :

تابناک

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت