اراذل شناسنامه دار مي شوند

حضور موتور سواراني با قمه که فروشندگان مواد مخدر هستند و در محلات شلوغ شهر راه بندان درست کرده و با فحاشي هاي رکيک درگيريهاي مختلف درست مي کنند دغدغه هر روزه مردم شهر است. اراذل و اوباشي که با عربده کشي ترس و دلهره را در دل تک تک کاسبين و مردم محل انداخته
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اراذل شناسنامه دار مي شوند

شهر در کمين اراذل و اوباش


حضور موتور سواراني با قمه که فروشندگان مواد مخدر هستند و در محلات شلوغ شهر راه بندان درست کرده و با فحاشي هاي رکيک درگيريهاي مختلف درست مي کنند دغدغه هر روزه مردم شهر است. اراذل و اوباشي که با عربده کشي ترس و دلهره را در دل تک تک کاسبين و مردم محل انداخته اند و متاسفانه بعد از درگيري به راحتي متواري مي شوند.


در حال حاضر بسياري از مناطق شهر ما دچار بلاي وجود اراذل و اوباش و تبهکاران مي باشد که آسايش را از مردم و کسبه آن گرفته اند و ترس و نگراني از درگيري هايي منجر به جرح و ضرب، دغدغه هر روز مردم اين مناطق شده است. حضور موتور سواراني با قمه که فروشندگان مواد مخدر هستند و در محلات شلوغ شهر راه بندان درست کرده و با فحاشي هاي رکيک درگيريهاي مختلف درست مي کنند دغدغه هر روزه مردم اين محلات است. اراذل و اوباشي که مست کرده و با عربده کشي ترس و دلهره را در دل تک تک کاسبين و مردم محل انداخته اند و متاسفانه بعد از درگيري به راحتي متواري مي شوند و نيروي انتظامي که بعد از درگيريها حضور پيدا مي کند ، بسياري از مردم محل به علت ترس جرات هيچگونه شکايتي را ندارند.

در طي حادثه اي ناگوار که در هفته پيش رخ داد حجت‌الاسلام فرزاد فروزش، امام جماعت دانشگاه علوم پزشكي تهران به دليل اقدام براي نجات يك دختر جوان از چنگال اراذل و اوباش در خيابان شريعتي تهران، در آستانه نابينايي از چشم راست خود قرار گرفت

. او در بخش اورژانس بيمارستان فارابي تهران و در حالي كه خون چشم وي تمام لباس‌هاي وي را پوشانده بود، در تشريح اين واقعه گفت: ساعت 22 شب سه‌شنبه در خيابان شريعتي، پائين‌تر از خيابان ملك به همراه 2 نفر همراه داخل خودروي خود در حال عبور بوديم كه ناگهان صداي فريادهاي دختر جوان را شنيديم. بلافاصله پس از شنيدن اين فريادها به سمت صدا حركت كرده و مشاهده كرديم كه 2 نفر از اراذل و اوباش سوار بر يك موتور براي ربايش يك دختر جوان اقدام كرده‌اند. اين اراذل و اوباش قصد داشتند به زور، دختر جوان را سوار بر موتور كرده و با خود ببرند اما اين دختر با فريادهاي خود درخواست كمك كرده و از سوار شدن خودداري مي‌كرد و 2 پسر جوان نيز وي را ضرب و شتم كرده و مورد هتاكي قرار مي‌دادند.  با مشاهده اين صحنه براي نجات دادن دختر به سمت اراذل و اوباش مهاجم يورش برديم، اما با مقاومت اين مهاجمان روبرو شده و درگير شديم. در هنگام درگيري، يكي از آنها كه شيشه نوشابه‌اي در دست داشت، اين شيشه را با زدن به بدنه موتور شكست و سپس با آن چندين ضربه به چشم راست من وارد كرد. ضربات وارد شده بر چشم راست حجت‌الاسلام فروزش بسيار شديد بوده و به گفته يكي از پزشكان حاضر در اورژانس بيمارستان فارابي احتمال تخليه شدن چشم راست اين روحاني از خودگذشته و ايثارگر بسيار زياد است. حجت‌الاسلام فروزش دقايقي پس از گفت‌وگوي خود با فارس به علت خونريزي شديد چشم راست خود بيهوش شد. اين روحاني از خودگذشته به علت شدت جراحات وارده و براي جراحي به بيمارستان حضرت رسول(ص) منتقل شد.

امروزه امنيت از مهمترين مولفه هاي يک جامعه پيشرفته و متدين مي باشد و يکي از افتخارات نظام مقدس جمهوري اسلامي برقراري امنيت در تمام نقاط ايران عزيز است و در همين رابطه عدم برخورد قاطع نيروي انتظامي به علت نداشتن نيروي کافي و توان اعمال قانون لزوم وارد شدن سازمانهاي اطلاعاتي اعم از سازمان اطلاعاتي سپاه ، بسيج و وزارت اطلاعات براي شناسايي همه اراذل و اوباش و گروههاي تبهکاري و باندهاي مافيايي مواد مخدر را اثبات مي کند. 

عدم برخورد قاطع نيروي انتظامي به علت نداشتن نيروي کافي و توان اعمال قانون لزوم وارد شدن سازمانهاي اطلاعاتي اعم از سازمان اطلاعاتي سپاه ، بسيج و وزارت اطلاعات براي شناسايي همه اراذل و اوباش و گروههاي تبهکاري و باندهاي مافيايي مواد مخدر را اثبات مي کند

 نيروي انتظامي نيز با کمک نيروي هاي مردمي در بسيج با برخورد قاطع و دستگيري اراذل و اوباش و تبهکاراني که شهر را به بهشت جنايتکاران و گروههاي تبهکاري تبديل کرده اند آنها را براي برخورد قاطع قضايي تحويل قوه محترم قضاييه بدهند و قوه قضاييه نيز با توجه به رهنمود هاي رياست محترم قوه قضايي در خصوص برخورد قاطع با گروههاي تبهکاري و خصوصا اراذل و اوباشي که محلات را ناامن مي کنند و اثرات بسيار مخرب وجود اين گونه گروهها در جامعه با قاطعيت با آنها برخورد کنند.

سردار حسين اكبرشاهي اعلام کرد: اجراي طرح امنيت اجتماعي در موضوعات مختلف و در زمان‌هاي متفاوت همواره در دستوركار پليس قرار دارد. وي به تشريح فعاليت‌هاي ماموران نيروي انتظامي در سه مرحله اجراي طرح امنيت اجتماعي در استان تهران پرداخت و در توضيح مرحله اول گفت: «در مرحله اول هدف عمده برخورد با اراذل و اوباش بود كه در اين برخورد ماموران نيروي انتظامي با تجهيزات كامل و به صورت گسترده وارد مناطق آلوده شده و به پاكسازي و دستگيري گسترده اراذل و اوباش پرداختند و  درنهايت بيش از 137 نفر را كه توسط پليس امنيت شناسايي شده بودند را دستگير كرده و برخورد انتظامي و قضايي با اين افراد صورت گرفت.

فرمانده انتظامي استان تهران در پاسخ به اين سوال كه چه تضميني وجود دارد كه اراذل اوباش مخل امنيت اجتماعي مردم نباشند گفت: «انجام اين مراحل پايان طرح‌ها نيست و طرح امنيت اجتماعي همچنان تداوم دارد و در دستوركار ماموران نيروي انتظامي استان تهران است و قرار است در مراحل بعدي همچنان برخورد با اراذل و اوباش در دستور كار باشد.»

در نهايت فرمانده انتظامي استان تهران گفت: يکي از مولفه هاي مهم در نيروي انتظامي تهران بزرگ پاسخگويي به دغدغه هاي جدي مردم است که در اين ارتباط با توجه به نياز جامعه و درخواست مردم طرح هاي پليس نيز با زير سازي هاي انجام شده عملياتي مي شود. اما در ارتباط با امنيت محله محور يکي از مواردي که در حال حاضر در دستور کار کلانتري هاي تهران بزرگ قرار گرفته، کنترل مناطق استحفاظي هر کلانتري است ، بطوري که اراذل و اوباش پس از دستگيري شناسنامه دار شده و موظفند هر هفته خود را به کلانتري ها معرفي کرده و ماموران هر کلانتري موظفند با هوشياري و استمرار حضور در محله هاي مختلف با وقوع هر نوع جرمي برخورد کنند. لذا طرح امنيت محله محور به صورت جدي و مستمر در دستور کار پليس تهران بزرگ قرار دارد و مرتب آنرا رصد خواهد کرد تا با ارائه احکامي قاطع و انقلابي نعمت امنيت را به اين مناطق بازگردانده تا مردم خوب منطقه لذت امنيت را چشيده و ما شاهد امنيت پايدار در همه نقاط ايران عزيز و باشيم.

فرآوري:فاطمه برادران

بخش اجتماعي تبيان


منابع: آفتاب / ابتکار / تابناک/جهان/ خبر انلاين

لينک هاي مرتبط :

• خشونت، زخمي که از خانواده سرباز کرده 

• شرخرهاي مدل  2011   

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت