کيميايي اداي خودش را در ميآورد؟

فيلم «جرم» ساخته مسعود کيميايي در برنامه اين هفته «هفت» بدون حضور کارگردانش نقد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کيميايي اداي خودش را در ميآورد؟

فراستي: کيميايي اداي خودش را در ميآورد/ معلم: پس اداي من را در بياورد؟


فيلم «جرم» ساخته مسعود کيميايي در برنامه اين هفته «هفت» بدون حضور کارگردانش نقد شد.


اين هفته فريدون جيراني برخلاف هفتههاي گذشته از دو منتقد دعوت کرده بود تا در مورد اين فيلم و کارگرداني مسعود کيميايي صحبت کنند. مسعود فراستي به عنوان مخالف و علي معلم به عنوان موافق اين فيلم به بحث در مورد اثر مسعود کيميايي پرداختند. فراستي در بخشي از اين برنامه با اشاره به اين موضوع که کيميايي بعد از فيلم «قيصر» مدام در حال تکرار خودش بود و بر اساس نوستالژي که نسبت به گذشته داشت ، فيلم ميساخت، گفت:« در حال حاضر اما به نظر ميرسد او ديگر اين نوستالژي را هم ندارد و اداي آن را در ميآورد.»

کيميايي بعد از فيلم «قيصر» مدام در حال تکرار خودش بود و بر اساس نوستالژي که نسبت به گذشته داشت ، فيلم ميساخت، در حال حاضر اما به نظر ميرسد او ديگر اين نوستالژي را هم ندارد و اداي آن را در ميآورد.»

او نتيجه گرفت که کيميايي طي اين سالها بيشتر اداي خودش را در ميآورد. علي معلم اما در پاسخ به مولفههاي سينماي کيميايي اشاره کرد و او را فيلمسازي مولف و صاحب سبک دانست و گفت:« اصلا کيميايي نميتواند و نبايد اداي کس ديگري را در بيارد، يعني به نظر شما او بايد اداي من يا مهرجويي را در بياورد. ضمن اين که او اصلا ادا در نميآورد، او در جهان خودش به خلق اثر دست ميزند.»پخش گفت و گوي ضبط شده جيراني با مسعود کيميايي يکي ديگر از  بخشهاي اين برنامه بود.

بخش سينما و تلويزيون تبيان


منبع:خبرآنلاين

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار سال 1389
آخرین مطالب سایت