سريال‌هايي که در رمضان مي‌بينيد

بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سريال‌هايي که در رمضان مي‌بينيد

آيا تلويزيون امسال به مخاطبان خود احترام مي‌گذارد؟


چنــد سـالي اسـت کـه مخاطبـان تلويزيون به ديدن سريال در مناسبت‌هايي چون عيد نوروز و ماه رمضان و... عادت کرده‌اند. امسال هم در حالي که رفته رفته به ايام ماه مبارک رمضان نزديک مي‌شويم سريال‌هايي براي مخاطبان در نظر گرفته شده است که در مرحله توليد هستند

به گزارش شبکه 1 سيما سريال‌هاي «راه طولاني خانه» و «اگر فردا بيايد» را دست توليد دارد. تاکنون 45 درصد از تصويربرداري راه طولاني خانه به کارگرداني رضا کريمي و تهيه‌کنندگي محمد رضا تخت‌کشيان انجام شده است و تدوين هم به صورت هم‌زمان صورت مي‌پذيرد. رضا کيانيان، افسانه بايگان، شهرزاد کمال‌زاده، خاطره حاتمي، مهروز ناصرشريف، پرويز پورحسيني، صادق هاتفي، پيام دهکردي، مريم کاوياني، اميد روحاني، خسرو اميرصادقي و بيژن بنفشه‌خواه در اين سريال بازي مي‌کنند. اگر فردا بيايد به کارگرداني بهرام بهراميان و تهيه‌کنندگي رامين عباسي‌زاده گزينه محتمل‌تري براي پخش از اين شبکه است. مسعود رايگان، مهرداد صديقيان، خاطره اسدي، فريبا کوثري، علي سليماني، داريوش کاردان، هدي زين‌العابدين و شبنم مقدمي بازيگراني هستند که در اين پروژه بازي دارند.

بنابراين گزارش شبکه 2 سيما دو سريال را براي اين ايام در نظر گرفته است که هنوز مشخص نيست کداميک از اين آثار براي ايام ماه مبارک رمضان پخش مي‌شود. سريال سي امين روز به کارگرداني جواد افشار و تهيه‌کنندگي رضا جودي يکي از اين گزينه‌هاي احتمالي است. اين سريال که سال گذشته ساخته شد، قرار بود پارسال در ايام ماه مبارک رمضان پخش شود که به آنتن نرسيد و احتمالاً امسال پخش مي‌شود.

سي امين روز داستان زندگي مردي را به تصوير مي‌کشد که به طور ناخواسته، دستش به خون برادر دوستش آغشته مي‌شود و طي اين اتفاق، ماجراهايي براي وي به وقوع مي‌پيوندد.

فيلم‌نامه اين سريال 27 قسمتي به قلم سيدسعيد رحماني به نگارش درآمده و هومن سيدي، سيما تيرانداز، محمود عزيزي، رزيتا غفاري، آزاده صمدي، مهران رجبي، ميرطاهر مظلومي، بهرام ابراهيمي، صفا آقاجاني، کوروش سليماني، فرشته سرابندي، الناز حبيبي، افشين سنگ چاپ، رضا آحادي، شيرين نصرتي، عزيز هنرآموز، سپيده عنايتي، حميد مرادي، انوشيروان ارجمند، اتابک نادري و پژمان بازغي در «سي امين روز» به ايفاي نقش پرداخته‌اند. اين در حالي است که سريال چمدان ساخته خسرو ملکان ديگر گزينه پخش از شبکه دو است. گروه سازنده اين سريال فعلاً در سکوت خبري مشغول کار هستند.

از سوي ديگر عليرضا افخمي سريال ويژه ماه رمضان شبکه 3 سيما را به تهيه‌کنندگي داوود هاشمي مي‌سازد. تاکنون 40 درصد از تصويربرداري سريال 5 کيلومتر تا بهشت انجام شده است و تدوين هم‌زمان توسط رضا توراني با همکاري افسانه افخمي از يک ماه پيش در حال انجام است. موسيقي 5 کيلومتر تا بهشت نيز توسط آريا عظيمي‌نژاد ساخته مي‌شود. داريوش فرهنگ، شهرام قائدي، رضا توکلي، مهدي سلوکي، شهنام شهابي، پرديس افکاري، شبنم قلي‌خاني، نفيسه روشن و ... بازيگران اين مجموعه هستند. اين سريال داستان امير حسين را روايت مي‌کند که کارمند شرکت واردات داروي همايون است و مدتي است دلبسته آيدا دختر همايون شده اما زماني که علاقه‌مندي‌اش را اعلام مي‌کند زندگي‌اش دچار تغييرات شگرفي مي‌شود. به تازگي نيز رضا آحادي، سولماز غني، حسين سليماني و ايمان باقري به جمع بازيگران اضافه شدند. «پنج کيلومتر تا بهشت» در 30 قسمت 35 دقيقه‌اي از 10 مردادماه ساعت 20:45 روي آنتن شبکه 3 مي‌رود.

سريال‌هاي «راه طولاني خانه» و «اگر فردا بيايد» را دست توليد دارد. تاکنون 45 درصد از تصويربرداري راه طولاني خانه به کارگرداني رضا کريمي و تهيه‌کنندگي محمد رضا تخت‌کشيان انجام شده است و تدوين هم به صورت هم‌زمان صورت مي‌پذيرد.

همچنين شبکه تهران ساخت سريال ويژه ماه رمضان امسال را به محمود معظمي سپرده است. معظمي پيش از اين اپيزودهايي از سريال 90 قسمتي شايد براي شما هم اتفاق بيفتد را کارگرداني کرده بود. تصويربرداري اين سريال که از اواخر فروردين‌ماه جلوي دوربين رفته است، همچنان ادامه دارد. تاکنون نيمي از تکيه بر باد به تهيه‌کنندگي حميدرضا مهدوي تصويربرداري شده است و تدوين هم‌زمان سريال نيز توسط محسن حسن دوست آغاز شده است.

«تکيه بر باد» داستان دختري به نام عاطفه را روايت مي‌کند که با قبول شدن در دانشگاه از شيراز به تهران مي‌آيد و همين اتفاق منجر به حوادث گوناگوني مي‌شود ... فرامرز قريبيان، مهدي فخيم‌زاده، افسانه پاکرو، شهرام عبدلي، بهزاد خداويسي، شراره دولت‌آبادي، گلاره عباسي، نگين معتضدي، محمد مهدوي و ... از بازيگراني هستند که در اين سريال نقش‌آفريني مي‌کنند. تکيه بر باد ملودرام اجتماعي است و توسط عباس نعمتي، طلا معتضدي و محمدمحمود سلطاني نوشته شده است.

بخش سينما و تلويزيون تبيان


منبع:ايران /مريم رضازاده

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار سال 1389
آخرین مطالب سایت