سيماي سينمايي آقاي مجري

فرزاد حسنی اگرچه مدتی است در قامت مجری حضور پررنگی در تلویزیون ندارد اما حضور او در چند فلیم سینمایی بعنوان بازیگر در آینده نزدیک باردیگر او را چهره ای رسانه ای خواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیمای سینمایی آقای مجری


فرزاد حسنی اگرچه مدتی است در قامت مجری حضور پررنگی در تلویزیون نداشته است، اما حضور او در چند فلیم سینمایی بعنوان بازیگر در آینده نزدیک باردیگر او را به چهره ای رسانه ای بدل خواهد کرد.

 اگر بخواهیم تأثیرگذارترین (و نه الزاماً محبوب ترین) مجریان صدا و سیما در سه دهه پس از انقلاب را در فهرستی هرچند کوتاه ردیف کنیم بی تردید یکی از چهره های شناخته شده این فهرست فرزاد حسنی خواهد بود. مجری جوانی که به دلیل اشراف بر اجرا هم در تلویزیون و هم در رادیو برنامه های جنجالی و ماندگاری را به نام خود به ثبت رساند. حاشیه البته همواره هم نشین نام فرزاد حسنی بوده است و همین هم سبب سوءتفاهمات و سرانجام فاصله گرفتن او از عرصه اصلی فعالیت شده است. حسنی اما از این فاصله گرفتن استفاده کرد و شانس خود را برای ورود به عرصه ای دیگر از دنیای هنر به آزمون گذاشت؛ بازیگری انتخابی بود که پیشتر هم مجریانی بوده اند که بخت خود را برای ادامه ماندگاری در عرصه رسانه ای با آن آزموده اند اما کمتر به نتیجه رسیده و از یاد رفته اند. فرزاد حسنی اما خیلی جدی وارد این میدان شده است. حضور او در فیلم های «شش نفر زیر باران» و «آمین خواهیم گفت» تازه ترین تلاش او برای ترسیم سیمای یک بازیگر از خود است.

بازی با حاشیه ها

حضور در یک فیلم سینمایی و ایفای نقش به جای خود، برای هر کسی مطلوب نیست و این تجربه ای است که پیشتر کمتر بازیگر و یا چهره رسانه ای نسبت به آن رغبت داشته است اما فیلم سینمایی «شش نفر زیر باران» تازه ترین ساخته علی عطشانی به نوعی در برابر این تابو قد علم کرد و با دعوت و بازی گرفتن از چهره های شناخته شده سیما و سینما در نقش اصلی خود نتیجه ای جالب توجه را رقم زد. محمد رضا گلزار، امیرحسین مدرس، رضا رشیدپور و فرزاد حسنی در این فیلم ایفاگر نقش اصلی خود بودند. گلزار بعنوان بازیگری شناخته شده به گروگان گرفته می شود و رشیدپور، حسنی و مدرس بعنوان نجریان تلویزیون و رادیو برای پوشش رسانه ای این اتفاق با داستان فیلم همراه می شوند. نکته جالب توجه درباره حضور فرزاد حسنی در این فیلم ارجاع مستقیم و غیرمستقیم به حاشیه های سال های اخیر همکاری این مجری با رسانه ملی است، ارجاعاتی که در زمان اکران فیلم در جشنواره فیلم فجر واکنش برانگیز بود و برخی گمانه زنی ها احتمال تأثیرگذاری آن بر روند صدور پروانه نمایش برای فیلم را مطرح کرده اند.
حاشیه همواره هم نشین نام فرزاد حسنی بوده است و همین هم سبب سوءتفاهمات و سرانجام فاصله گرفتن او از عرصه اصلی فعالیت شده است. حسنی اما از این فاصله استفاده کرد و شانس خود را برای ورود به عرصه ای دیگر از دنیای هنر به آزمون گذاشت.

کچلی برای یک پیشنهاد خوب!

اما در کنار این فیلم حضور حسنی در فیلم «آمین خواهیم گفت» به کارگردانی سامان سالور توجه رسانه ها را باردیگر به سمت این چهره تلویزیونی معطوف کرد. نکته جالب برای رسانه ها در این حضورگریم به شدت متفاوت حسنی بود که شاید کمتر اقبالی از سوی هم صنفان حسنی برای قبول آن وجود داشته باشد. خو حسنی در گفت وگویی در این باره اعلام کرده است: «وقتی یکی مثل سامان سالور پیشهادی به من می‌دهد، به نظرم بسیار عاقلانه و هنرمندانه است چون فکر می‌کنم در کارش بسیار متبحر است و نه در سطح داخلی بلکه در سطح جهانی امتحان پس داده به همین دلیل احساس کردم ارزشش را دارد موهای سرم را بتراشم و با وجود اینکه 3-2 پیشنهاد دیگرم را به دلیل این کار از دست دادم اما از اینکه در «آرمین خواهیم گفت» ایفای نقش کرده‌ام، بسیار خوشحالم. قسمت‌هایی از این کار را دیده‌ام و مطمئنم کار بسیار خوبی خواهد شد و مردم درباره‌اش قضاوت خواهند کرد. »
فرزاد حسنی که کم کم با شمایل یک بازیگر ورود به عرصه رسانه ای را تجربه خواهد کرد درباره نسبت تجربیاتش در تلویزیون، رادیو و سینما هم اظهارات جالبی دارد. او معتقد است: «رادیو و تلویزیون مثل پدر و مادرم هستند، بنابرانی نمی‌توانم بین آن‌ها فرقی بگذارم و بگویم این یکی را از آن یکی بیشتر دوست دارم و چون نمی‌توانی بگویی پدرت را بیشتر دوست داری یا مادرت را. اما جفت این‌ها را از سینما بیشتر دوست دارم، حتی فضای سریال های تلویزیونی را به سینما ترجیح می‌دهم.» حسنی صراحتاً می گوید: «سال 89 سال بسیار خوب و پرباری‌ برای من بود، چرا که نخستین سال سینمایی من به حساب می‌آمد و از نیمه دوم آن، درگیر کارهای سینمای‌ام بودم. ممکن است مخاطبانی که اجراهای مرا در تلویزیون دیده‌اند، وقتی با من در قالب یک نقش سینمایی روبه‌رو شوند، برای شان قابل هضم نباشد که فرزاد حسنی بازیگر را هم بپذیرند، در حالی کار اصلی من بازیگری است اما چون 4-3 سالی که از تلویزیون دور بودم، خودم را بیشتر در بازیگری محک زدم که ماحصلش حضور در چند تله فیلم، تله تئاتر و نمایش‌های رادیویی بود و سال 89 هم که به حضور در فیلم آمین خواهیم گفت به کارگردانی سامان سالور منجر شد.»
 
امید صبوری
بخش سینما وتلویزیون تبیان
مطالب مرتبط مجموعه : اخبار سال 1389
آخرین مطالب سایت