نشست خبری ششمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان برگزار شد

نشست خبری ششمین جشنواره طرح های دانش آموزی تبیان، صبح امروز با حضور خسرو داوودی؛ مدیر مرکز یادگیری، پیام حسن زاده؛ مدیر روابط عمومی، الناز فطیر خورانی؛ دبیر جشنواره و حسین عالم بخش؛ مدیر روابط عمومی موسسه تسنیم نور و به منظور تشریح اهداف و طرح ها و برنامه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست خبری ششمین جشنواره طرح های دانش آموزی تبیان برگزار شد

نشست خبری ششمین جشنواره طرح های دانش آموزی تبیان، صبح امروز با حضور خسرو داوودی؛ مدیر مرکز یادگیری، پیام حسن زاده؛ مدیر روابط عمومی، الناز فطیر خورانی؛ دبیر جشنواره و حسین عالم بخش؛ مدیر روابط عمومی موسسه تسنیم نور و به منظور تشریح اهداف و طرح ها و برنامه های اجرایی، در محل سالن کنفرانس موسسه تبیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، «پیام حسن زاده» در ابتدای این نشست با اشاره به پیشینه 9 ساله مؤسسه تبیان، گفت: مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در سال 1381 زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی تأسیس شد.

وی با بیان اینكه سایت تبیان دارای بخش‌هایی مختلفی از جمله اجتماعی، ورزشی و فرهنگی بوده كه به 7 زبان دنیا به روز است، اضافه كرد: روزانه 2 میلیون نفر از صفحات مختلف سایت تبیان بازدید می‌كنند، همچنین این مؤسسه از نظر ارائه خدمات داده اینترنتی IDC جزو بزرگترین‌ها در ایران است.

مدیر روابط عمومی ادامه داد: تولید نرم‌افزار‌های فرهنگی و دینی و بازی های رایانه ای، یكی دیگر از فعالیت‌های مؤسسه تبیان است، همچنین همه مخاطبان با ورود به شبكه ملی تبیان و با وارد كردن شناسه کاربری و رمز عبور TEBYANNET می‌توانند از خدمات اینترانت این مؤسسه به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

حسن زاده در یخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی «شبكه اجتماعی» سایت تبیان در آینده‌ نزدیك خبر داد.

در ادامه «الناز فطیرخورانی»؛ دبیر جشنواره ششمین جشنواره طرح های دانش آموزی تبیان، هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش تحقیق و پژوهش و توسعه آموزش مبتنی بر جستجوگری بیان کرد.

 

دبیر جشنواره گفت: همچنین ایجاد زمینه های بروز خلاقیت و توانایی های بالقوه دانش آموزان، ارائه و عرضه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانش آموزان و ایجاد انگیزه برای افزایش سطح علمی دانش آموزان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: این جشنواره در سه بخش غرفه های نمایشگاهی، نشست های علمی و مسابقات برگزار می شود.

فطیر خورانی گفت: در بخش غرفه های نمایشگاهی550 گروه دانش آموزی دستاوردهایشان را در زمینه های مختلف شامل فیزیک، مکانیک، شیمی، زیست شناسی، ریاضی، هنر و علوم انسانی عرضه می کنند.

 

وی افزود: در بخش نشست های علمی حدود200 نشست علمی با موضوعات علوم پایه و علوم انسانی برگزار خواهد شد. فطیرخورانی گفت: در بخش مسابقات نیز130گروه دانش آموزی در بخش های پرتاب راکت آبی (موشک آبی)، پرواز بالون، پل ماکارونی، روبات های مسیریاب، روبات های نمایشی، روبات های امدادگر، پرتاب گلایدر، چتر نجات، کوره های خورشیدی، ساخت حباب های غول پیکر و هاورکرافت به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

 

دبیر ششمین جشنواره پروژه های دانش آموزی با بیان این که در این دوره از جشنواره حدود2500نفر از دانش آموزان ثبت نام کردند افزود: از این تعداد حدود1700دانش آموز از12استان برای حضور در مرحله پایانی این جشنواره انتخاب شدند.

همچنین «خسرو داوودی»؛ مدیر مرکز یادگیری تبیان گفت: این مؤسسه از سال 85 تاكنون 6 دوره جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی را برگزار كرده است كه ششمین جشنواره هشتم و نهم اردیبهشت سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

داوودی بیان كرد: مركز یادگیری در سایت تبیان در گذشته به نام مدرسه اینترنتی نامگذاری شده بود كه هدف این بخش جذب دانش‌آموزان و ارائه خدمات آموزشی به آنها است.

وی با بیان اینكه سایت تبیان سایتی عمومی است و همه اقشار مختلف جامعه می‌توانند مطالب خود را در این سایت جست‌وجو كنند، اضافه كرد: مدرسه اینترنتی حیطه دانش‌آموزی را پوشش می‌دهد كه هم‌اكنون به عنوان مركز یادگیری از آن نام می‌برند همچنین متولی آموزش آن موسسه تبیان است.

داوودی ادامه داد: مركز یادگیری یا همان مدرسه اینترنتی دارای 4 بخش اعم از «محتوایی آموزش‌های مجازی»، «تولید محتوای سی‌دی» و «پروژه‌های دانش‌آموزی» است.

وی افزود: بخش محتوایی در این سایت برای دروس مختلف طراحی و تنظیم شده است و بر اساس مخاطب محتوای آنها طبقه‌بندی شده یعنی هم والدین و هم دانش‌آموزان می‌توانند به فراخور نیاز خود از مطالب آن استفاده كنند، همچنین آموزش‌های مجازی این بخش به دانش‌آموزان مطالب جدیدی را ارایه می‌دهد كه پرمخاطب‌ترین آموزش‌ها آن «آموزش رباتیك» است.

داوودی عنوان كرد: در بخش تولید «محتوای سی دی» تاكنون 15 تا 16 نرم‌افزار در رشته‌های ریاضی، علوم و ریاضی دبستان آماده شده است كه به صورت «سی دی» به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، همچنین هدف از پروژه‌های دانش‌آموزی این است كه كارهایی كه دانش‌آموزان در مدرسه به صورت حضوری انجام می‌دهند به همان صورت در سایت تبیان به فعالیت بپردازند.

وی ادامه داد: پروژه‌های دانش‌آموزی به صورت آزمایشی در 40 پروژه در شهر تهران انجام شد و سپس در خارج از شهر تهران و هم‌اكنون طی 3 سال از تمام افراد مختلف برای شركت در این پروژه دعوت به عمل می‌آید.

گفتنی است، ششمین جشنواره طرح های دانش آموزی تبیان با هدف توسعه فرهنگ تحقیق و پژوهش در سطح مدارس کشور هشتم و نهم اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

 

 

 

تنظیم: هومن بهلولی

مطالب مرتبط مجموعه : اسامی برندگان میزگرد نگاه روز
آخرین مطالب سایت