زنگ پژوهش در مدرسه نور نواخته شد

به گزارش خبرنگار پژوهشي ايسنا، زنگ هفته پژوهش در نخستين روز از هفته پژوهش 4 دی ماه كه «تبديل علم به ثروت» نام گرفته به صورت نمادين در مدارس سراسر كشور نواخته شد..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زنگ پژوهش در مدرسه نور نواخته شد

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا، زنگ هفته پژوهش در نخستین روز از هفته پژوهش 4 دی ماه كه «تبدیل علم به ثروت» نام گرفته به صورت نمادین در مدارس سراسر كشور نواخته شد.

 

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا دكتر كامران دانشجو ، وزیر علوم همزمان با نخستین روز هفته پژوهش، همراه با وزیر آموزش و پرورش، حاجی بابایی و جمعی از مسوولان وزارت علوم در مراسم نمادین «نواختن زنگ پژوهش» در مدرسه راهنمایی دخترانه «نور» منطقه 6 آموزش و پرورش تهران حضور یافتندگفت: پژوهش مبنای دانایی و علم و دانایی، بنیان توانایی و اقتدار است لذا در دنیا به اندازه‌ای می‌توانیم حرف برای گفتن داشته باشیم كه سرمایه علم در اختیارمان باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این كه پژوهش، مبنای دانایی و علم است، توجه به پژوهش و تحقق كامل اهداف این حوزه را موجب تحول در ساختار نظام آموزشی كشور دانست.

دانشجو وجود بخش های دانش‌آموزی جشنواره خوارزمی و همچنین المپیادهای دانش‌آموزی و سایر رقابت های تحقیقاتی و علمی دانش‌آموزی را در راستای پررنگ شدن پژوهش در مدارس عنوان كرد.

وی اظهار امیدواری كرد كه با تحول صورت گرفته در حوزه پژوهش كشور، شاهد پیشرفت های مهم و اثرگذاری در كشور باشیم.

در این مراسم همچنین از دانش‌آموزان برتر در حوزه پژوهش تقدیر به عمل آمد.

همچنین مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم در نشت خبری با خبرگزاری دانشجویان ایران با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری همزمان با هفته پژوهش و فناوری در محل مصلای تهران برگزار می شود از برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور در دوشنبه 6 دی ماه با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران خبر داد و گفت: پژوهشگر برتر، مدیر پژوهشی برتر، مرکز پژوهشی برتر، فن آور برتر، مدیر فناوری برتر و مرکز فناوری برتر در این مراسم معرفی و تجلیل می شوند.

هفته پژوهش از شنبه 4 دی ماه آغاز شد و تا 9 دی نیز ادامه دارد.

مهدی نژاد نوری افزود: گردهمایی مسئولین و دست اندرکاران پژوهش و فناوری کشور روز دوشنبه 6 دی ماه در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

وی برگزاری همایش ملی مدیریت پژوهش و فناوری را از اقدامات جدید در هفته پژوهش و فناوری نام برد و گفت: این همایش با انگیزه ترغیب دست اندرکاران علم و فناوری برای بازنگری در رویه هایشان برگزار می شود.

 

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان - تنظیم: فاطمه گودرزی

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت