ترفندهای منشی تلفنی تلفن ثابت

مدت زمانی است که نسل تلفن های ثابت در کشور ما تغییر کرده است. پس از وارد شدن تکنولوژی نمایش شماره تماس گیرنده تلفن های با این قابلیت وارد کشور شدند. تلفنهایی از شرکت هایی مثل پاناسونیک که علاوه بر داشتن قابلیت های متعدد ، منشی تلفنی یا Answering Machine ر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 ترفندهاي منشي تلفني تلفن ثابت

مدت زماني است که نسل تلفن هاي ثابت در کشور ما تغيير کرده است. پس از وارد شدن تکنولوژي نمايش شماره تماس گيرنده تلفن هاي با اين قابليت وارد کشور شدند. تلفنهايي از شرکت هايي مثل پاناسونيک که علاوه بر داشتن قابليت هاي متعدد ، منشي تلفني يا Answering Machine را نيز به همراه دارند. حتمأ شما نيز تاکنون با پيغام هاي انگليسي که به شکل پيش فرض بر روي اين نوع تلفن ها قرار داده شده است برخورد داشته ايد. هم اکنون قصد داريم ترفندهاي مخفي اين نوع تلفن ها و قسمت منشي تلفني آنها را به شما معرفي کنيم. (با استفاده از اين ترفند شما ميتوانيد عملأ منشي تلفني تلفن هاي ثابت را هک کنيد!)

 

به طور عمده قصد داريم تا در اين ترفند شما را با قابليت چک کردن منشي تلفني از راه دور آشنا کنيم. ترفندي که همان طور ذکر شد به وسيله آن به نوعي ميتوانيد به درون منشي تلفني تلفن هاي ديگر نفوذ کنيد.

ابتدا دقت کنيد کليه آموزش هاي داده شده تنها جنبه آموزشي دارد. قطعأ با استفاده از اين آموزش ها بسياري افراد استفاده مثبت کرده و بر دانسته هايشان اضافه ميشود و ميتوانند از نفوذ ديگران به تلفن خودشان جلوگيري کنند. طبعأ پيامدهاي منفي نيز به دنبال خواهد داشت. وب سايت ترفندستان هيچ مسئوليتي را در ازاي استفاده نابجا از اين ترفندها نخواهد داشت.

 

چک کردن پيغامهاي ذخيره شده در منشي تلفني از راه دور

اين قابليت در اکثر گوشي هاي داراي پيغام گير وجود دارد. تلفن هاي پاناسونيک KX-TG6502B ، KX-TG6500 ، KX-TG-6502 ، KX-TG5438 ، KX-TG5439 ، KX-TG5471S ، KX-TG5439S ، KX-TGA660B و ... از اين نوعند.

به وسيله اين قابليت به عنوان مثال اگر شما در سفر باشيد خواهيد توانست پيغام هاي ضبط شده بر روي تلفن ثابتتان را بشنويد و آنها را مديريت کنيد. اما نحوه اين کار چگونه است؟

ابتدا دکمه * را بزنيد. سپس کد دو رقمي که خودتان قرار داده ايد را وارد کنيد تا قسمت مديريت منشي تلفني شويد. حال ميتوانيد از همان راه دور و تلفني که با آن تماس گرفته ايد پيغام ها را بشنويد و يا آنها را پاک کنيد

به دليل تنوع گوشيها طبعأ امکان تشريح راه هر کدام وجود ندارد و اما روش انجام اين کار قطعأ در دفترچه راهنماي تلفن وجود دارد.

به عنوان مثال در مدل KX-TGA660B ابتدا به مسير زير برويد:

Menu > Intial Settings > Set Answering

اکنون با ورود به قسمت Remote Code ميتوانيد يک کد دو رقمي را قرار داده و ذخيره کنيد.

حال در صورتي که در سفر باشيد با برقراري تماس با تلفن ثابت ، پس از رفتن تلفن بر روي منشي و شنيدن صداي بوق ، کافيست ابتدا دکمه * را بزنيد. سپس کد دو رقمي که خودتان قرار داده ايد را وارد کنيد تا قسمت مديريت منشي تلفني شويد. حال مي ‌توانيد از همان راه دور و تلفني که با آن تماس گرفته ايد پيغام ها را بشنويد و يا آنها را پاک کنيد.

در سري گوشي هاي پاناسونيک اين موضوع بسيار شبيه به هم است.

اما موضوعي که در اينجا اهميت دارد مسئله امنيتي و حريم شخصي هر فرد است. همان طور که ديديد کافي است با پس از رفتن بر روي پيغام گير کافي است دو رقم تنظيم شده را وارد نمود تا بتوانيد پيغامهاي ضبط شده را گوش کنيد. پس دقت کنيد فراوان کنيد که اين کد دو رقمي را در اختيار هيچ کس قرار ندهيد.

بسياري از افراد از اين موضوع اطلاعي ندارند و پس از خريد تلفن و نهايتا وصل آن ديگر کاري به تنظيمات داخلي آن ندارند. در نتيجه اين قسمت بر روي تنظيمات کارخانه اي باقي مي‌ماند. در زير تعدادي از کدهاي کارخانه اي مربوط به قسمت چک کردن از راه دور پيغام هاي گوشي را معرفي مي‌کنيم:

 

کد 11* پس از شنيدن صداي بوق در تلفنهاي پاناسونيک (100% تست شده)

کد 0000* پس از شنيدن صداي بوق در تلفنهاي قديمي تر

کد 080 در طول پخش صداي منشي در تلفنهاي Uniden

کد 999 در تلفنهاي BellSouth

کد 123* پس از شنيدن صداي بوق در تلفنهاي موتورولا

کد 0123 پس از شنيدن صداي بوق در پيغام گيرهاي GE 2-9869

کد 19# در در طول پخش صداي منشي در تلفنهاي سوني و VTech

کد 500 در تلفنهاي AT&T

 

قطعا در صورتي که کدهاي پيش فرض را تغيير ندهيد، اين امکان را مهيا مي‌سازيد تا افراد ديگر با استفاده از کدهاي پيش فرض کارخانه اي فوق بر روي پيام هاي شما مديريت داشته باشند. البته با وجود قابليت Caller ID اين موضوع نيز تا حدودي قابل شناسايي است.

گردآوري : پايگاه اينترنتي تالار گفتگوي ايرانيان


باگاه کاربران تبيان ارسالي از ashrostaghi

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت