پرداخت مطالبات اجرای قانون مدیریت

عطاریان درباره غیرقانونی بودن افزایش شش درصدی حقوق بازنشستگان در سال جاری تنها به گفتن این عبارت بسنده کرد که برای سال آینده نهایت سعی خود را برای اینکه میزان افزایش حقوق منطبق با قانون و برابر نرخ تورم انجام شود، خواهیم کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مديرعامل صندوق‌بازنشستگي خبرداد:

پرداخت مطالبات اجراي قانون مديريت

بخش اجتماعي- مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري از تشکيل کار گروهي به منظور بررسي پرداخت مطالبات ناشي از اجراي قانون مديريت خدمات کشوري از مهر 86 تا مهر 87 در دولت خبر داد و اعلام کرد: رقم اين مطالبات بالغ بر 2 هزار ميليارد تومان است.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعي تبيان ايراندخت عطاريان در نشستي خبري که برگزار شد، با اشاره به اينکه ماده 26 قانون مديريت خدمات کشوري و مصوبه سال 87 هيات وزيران ناظر بر پرداخت اين مطالبات است، عنوان کرد: براي پرداخت يکباره اين مطالبات يک ساله بايد سهام ويژه‌اي در اين موضوع خارج از بورس و با قيمت توافقي با تصويب هيات عالي واگذاري مربوطه پرداخت شود.

وي درباره اينکه بازنشستگان در سال جديد با وجود افزايش تنها شش درصدي حقوق خود ناچار به پرداخت 5/1 درصد از حقوق خود به منظور حق بيمه خدمات درماني شده‌اند، عنوان کرد: هرچند اين اتفاق مرتبط با صندوق بيمه خدمات درماني است، اما در عين حال کارگروه ويژه‌اي براي بررسي اين موضوع در صندوق بازنشستگي کشوري تشکيل شده و موضوع در دست بررسي است.

وي درباره پرداخت معوقات قبل از سال 79 موظفان نيز تشريح کرد: صندوق بازنشستگي کشوري متولي پرداخت پاداش قبل از سال 79 بازنشستگان و موظفان بوده است و بر اين اساس بالغ بر يک هزار ميليارد تومان به منظور پرداخت اين مطالبات هزينه کرده است.

به گفته وي موظفاني که تاکنون موفق به دريافت مطالبات خود نشده‌اند، مي‌توانند با مراجعه و اعلام اين موضوع مطالبات خود را در حقوق همان ماهي که مراجعه کرده‌اند، دريافت کنند.

وي در عين حال تاکيد کرد: اين موضوع منوط به احراز حيات فرد موظف است.

به گفته عطاريان، بالغ بر 440 هزار نفر از افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگي کشوري را موظفان تشکيل مي‌دهند.

وي در ادامه با اشاره به تکليف دولت در برنامه سوم توسعه مبني بر پرداخت 50 درصد بدهي‌هاي خود به صندوق بازنشستگي کشوري در اين باره تصريح کرد: در اين قانون دولت مکلف شده بود که از ايجاد بدهي جديد نيز جلوگيري کند که از زمان اجراي آن تاکنون مطالبات در چارچوب قانون پرداخت شده است.

وي ادامه داد: البته مطالبات جديد همواره به وجود مي‌آيد، اما دولت کليه بدهي‌هاي خود را مطابق قانون پرداخت کرده است.

60 هزار بازنشسته مي‌توانند «وام ضروري» دريافت کنند

عطاريان همچنين با اشاره به راه‌اندازي خانه‌هاي مهر در 9 استان عنوان کرد: هشت خانه مهر ديگر نيز آماده افتتاح است که در آينده‌اي نزديک با هماهنگي استان‌ها گشايش خواهد يافت.

وي در ادامه با اشاره به اقدامات قابل توجه دولت از ابتداي برنامه چهارم توسعه تاکنون در زمينه حمايت اجتماعي و رفاهي از بازنشستگان تصريح کرد: پرداخت وام ضروري، وديعه مسکن، کمک هزينه سفرهاي زيارتي و سياحتي و راه‌اندازي خانه‌هاي مهر از جمله مواردي بود که در طول برنامه چهارم انجام شد.

60 هزار بازنشسته مي‌توانند «وام ضروري» دريافت کنند

وي درباره پرداخت «وام ضروري» به بازنشستگان تشريح کرد: بازنشستگان از دهم آذر 1389 مي‌توانند نسبت به ثبت نام براي دريافت وام ضروري اقدام کنند تا در صورت احراز شرايط تا پايان سال از اين وام بهره‌مند شوند.

مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري رقم وام‌هاي ضروري را بين 500 هزار تا يک ميليون تومان عنوان و اضافه کرد: بازپرداخت اين وام‌ها به صورت اقساط 36 ماهه خواهد بود.

وي افزود: اعتبار پيش بيني شده براي اين منظور به اندازه‌اي است که بازنشستگان تا سقف 60 هزار نفر مي‌توانند از آن برخوردار شوند.

وي همچنين به سرانه سفرهاي زيارتي و سياحتي براي هر بازنشسته به مبلغ 130 هزار تومان اشاره و عنوان کرد: 130 هزار تومان نيز به يک نفر همراه بازنشسته تعلق خواهد گرفت که مجموعا سرانه سفر هر بازنشسته در سال جاري 260 هزار تومان است.

وي در ادامه با اشاره به آثار مثبت اجراي قانون هدفمند سازي يارانه‌ها اين موضوع را تحول عظيم و جهاد اقتصادي توصيف و تشريح کرد: اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها مي‌تواند زمينه اجرايي شدن ماده 31 قانون برنامه پنجم توسعه مبني بر استقرار نظام جامع بازنشستگي چند لايه را فراهم کند.

وي با اشاره به اينکه از سال 1301 تاکنون همه در انتظار استقرار چنين نظام نويني در عرصه بازنشستگي بوده‌اند، عنوان کرد: بر اساس ماده 31 برنامه پنجم نظام جامع بازنشستگي با حداقل سه لايه و در نظر گرفتن حمايت‌هاي اجتماعي، بيمه اجتماعي پايه و بيمه درماني پايه و مکمل اجرايي خواهد شد.

به گفته وي در اين ماده قانوني در کنار بيمه مکمل درماني موضوع بازنشستگي نيز مطرح شده است که اين موضوع مي‌تواند سبب تحول در عرصه درمان بازنشستگان شود.

وي با تاکيد بر اينکه براي اجراي نظام بازنشستگي نوين نيازمند برقراري ثبات اقتصادي هستيم، عنوان کرد: سه پارامتر نرخ تورم، نرخ اشتغال و نرخ بازده مورد انتظار سرمايه مي‌تواند در ثبات اقتصادي نقش بسزايي ايفا کند که در زمان هدفمند سازي يارانه‌ها با بهبود اين پارامترها نتايج خوبي در زمينه استقرار نظام بازنشستگي چند لايه‌اي نيز دريافت خواهيم کرد.

سعي مي‌کنيم سال آينده حقوق بازنشستگان منطبق با قانون و نرخ تورم افزايش يابد

عطاريان درباره غيرقانوني بودن افزايش شش درصدي حقوق بازنشستگان در سال جاري تنها به گفتن اين عبارت بسنده کرد که براي سال آينده نهايت سعي خود را براي اينکه ميزان افزايش حقوق منطبق با قانون و برابر نرخ تورم انجام شود، خواهيم کرد.

مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برگزاري پنجمين همايش ملي روز خانواده و تکريم بازنشستگان در روز آينده که با حضور رييس جمهور و وزير رفاه برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در اين مراسم از بازنشستگان در سطح ملي در پنج محور علوم، آموزش و پژوهش، فرهنگ و هنر، کار آفريني و ايجاد اشتغال، فعاليت‌هاي اجتماعي و در نهايت فعاليت‌هاي ورزشي تقدير خواهد شد.

وي همچنين به برگزاري جشنواره قرآني ورزشي بازنشستگان در سطح ملي اشاره و عنوان کرد: بالغ بر 200 هزار نفر از بازنشستگان در اين جشنواره شرکت کرده‌اند و 24 نفر در بخش قرآني و نيز 18 نفر در بخش ورزشي برگزيده شده‌اند.

تنظيم:مسلم حقيقي

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت