«اوسنه پادشاهي» ادامه «روزي روزگاري» است

مدير گروه فيلم و سريال شبكه سه سيما،درباره سريال «اوسنه پادشاهي» كه هم اينك توسط امرالله احمدجو كارگرداني مي‌شود،گفت: ما «اوسنه پادشاهي» را به نوعي ادامه «روزي روزگاري» مي‌دانيم. محمودرضا تخشيد در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، با اعلام خبر پ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«اوسنه پادشاهی» ادامه «روزی روزگاری» است

مدیر گروه فیلم و سریال شبكه سه سیما:

ساخت سریال «اوسنه پادشاهی» را به نوعی ادامه «روزی روزگاری» می‌دانیم .

مدیر گروه فیلم و سریال شبكه سه سیما،درباره سریال «اوسنه پادشاهی» كه هم اینك توسط امرالله احمدجو كارگردانی می‌شود،گفت: ما «اوسنه پادشاهی» را به نوعی ادامه «روزی روزگاری» می‌دانیم.

محمودرضا تخشید در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، با اعلام خبر پخش سریال «اوسنه پادشاهی» در سال آینده، گفت: اتفاقات این سریال در یك ناكجاآباد تاریخی می‌گذرد؛ البته شخصیت‌های«اوسنه پادشاهی» مانند «روزی روزگاری» دزد نیستند، ولی فضای تولیدی آن مشابه این سریال است.

وی یادآور شد: آقای امرالله احمدجو دو سریال موفق به نام‌های «روزی روزگاری» و «تفنگ سرپر» را كارگردانی كرده‌اند و ما «اوسنه پادشاهی» را به نوعی ادامه سریال اول ایشان می‌دانیم.

مدیر گروه فیلم و سریال شبكه سه سیما در پاسخ به این پرسش كه آیا «اوسنه پادشاهی» می‌تواند موفقیت «روزی روزگاری» را تكرار كند؟ گفت: نمی‌خواهم این دو سریال را با هم مقایسه كنم، اما امكان موفقیت «اوسنه پادشاهی» زیاد است؛ در این سریال برخی بازیگرانی كه در «روزی روزگاری» حضور داشتند مانند محمود پاك‌نیت و محمد فیلی بازی می‌كنند؛ضمن اینكه «اوسنه پادشاهی» كمی فضای دیالوگی و داستانی «روزی روزگاری» را زنده می‌كند. لوكشین‌های این سریال هم مشابه «روزی روزگاری» است.

تخشید در پایان تاكید كرد: در حقیقت «اوسنه پادشاهی» ناكجاآبادی در آن دوره را تصویر می‌كند، البته شخصیت‌های این سریال مانند «روزی روزگاری» دزد نیستند، چراكه اگر این اتفاق تكرار می‌افتاد، «اوسنه پادشاهی» به سریالی تكراری مبدل می‌شد، ولی به لحاظ موضوعی، دیالوگ و فضای تولیدی این سریال بسیار شبیه «روزی روزگاری» است.

به گزارش ایسنا، سریال «اوسنه پادشاهی» به تهیه‌كنندگی رضا جودی از اول اردیبهشت ماه در اصفهان كلید خورد. در خلاصه داستان این سریال آمده ‌است: حسام بیگ با نام جدید سامشا اكنون پادشاه ایران شده و برای خوش گذرانی به سمت اصفهان می‌آید. كاروان او را همسرش ملك خاتون و دو فرزندش ولیعهد و شادختر و تلخك دربار قشونسالار، میرغضب و ریز و درشت درباریان، جارچی‌ها، دسته موزیك، آشپزخانه دربار و غیره همراهی می‌كنند. قاصد سامشا كه به خانه حاكم اصفهان می‌رسد. او با پیشكارش آمیزقلی مشغول بررسی طرح توطئه‌ای برعلیه سامشا هستند تا بتوانند همه ایران را در سیطره خود بگیرند و از كدخدای كولیباد و خواجه نعمان تاجر بزرگ شهر می‌خواهد تا برای تامین پول اسلحه، سرباز و لشگر به آنها كمك ‌كنند.

 

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار سال 1389
آخرین مطالب سایت