جدیدترین گوشی های دنیا(1)

گزارشی از جدیدترین و پیشرفته ترین گوشی های سال
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جديدترين گوشي هاي دنيا(1)

 

هر ساله شرکت‌ هاي بزرگ فناوري در سراسر دنيا براي نمايش جديد ترين محصولات و فناوري‌ هاي خود در نمايشگاه CES شرکت مي‌ کنند و حاصل کار يک ساله خود را در معرض ديد عموم قرار مي ‌دهند.

CES 2010  نزديک به يک ماه زودتر از همايش جهاني تلفن همراه (MWC) در بارسلونا اسپانيا برگزار مي ‌شود و سهم قابل توجهي از اخبار تلفن ‌هاي همراه و گوشي ‌هاي هوشمند را به خود اختصاص مي ‌دهد.

 

در ادامه برخي از جديد ترين گوشي‌ ها و فناوري‌ هاي بي ‌سيم نمايش داده شده در اين نمايشگاه که برخي از آنها هنوز وارد بازار نشده اند را مي ‌خوانيد.

 

 موبايل قابل شست‌ وشو

از آنجا که گوشي‌ هاي همراه در تماس مداوم با دست و سطوح مختلف است، بنابراين بستر خوبي براي رشد باکتري‌ ا تلقي مي شود و مشکل ديگر گوشي‌ ها ضد آب نبودن آنها ست. در نتيجه نمي ‌توانيم هنگام کثيف شدن سطح گوشي، آن را با آب بشوييم.

شرکت Seal Shield اولين گوشي ضد آب، قابل شست ‌و شو در ماشين ظرفشويي و ضد ميکروب را به مخاطبان معرفي کرد. اولين مدل ‌هاي محدود اين گوشي قرار است توسط اپراتور T-Mobile عرضه شود و گوشي‌ هاي قابل شست ‌وشوي ديگري را براي اپراتورهاي AT&T و ورايزون وايرلس عرضه کند. قيمت اين گوشي‌ ها هنوز مشخص نيست.

 

موبايل دزدگير

اگر شما تا به حال گوشي موبايل ‌تان را گم کرده باشيد مي ‌دانيد که چقدر جمع کردن اطلاعات گوشي قبلي و وارد کردن آن به گوشي جديد کار وقت ‌گير و پرزحمتي است. به اين ترتيب شرکت Zomm دزدگيري را براي موبايل طراحي کرده که در دسته کليد کاربران قرار مي ‌گيرد و مانند نگهباني از گوشي محافظت مي‌ کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

دستگاه Zomm بايد نزديک گوشي موبايل باشد و اگر از آن دور شود با زنگ بلندي کاربر را مطلع مي ‌کند. قيمت اين دستگاه 80 دلار است.

 

 کوچک‌ ترين ساعت موبايلي

شرکت Kempler & Strauss گوشي ساعتي w phone watch را که به گفته مسوولان شرکت کوچک‌ ترين ساعت موبايلي است که تمام قابليت ‌هاي يک گوشي GSM را دارد، عرضه کردند. اين گوشي داراي صفحه لمسي و بلوتوث است.

برخلاف ساعت موبايلي هزار و 300 دلاري ال‌جي، قيمت اين گوشي فقط 200 دلار است.

 

پروژکتور ال‌جي

در CES امسال، شرکت ال ‌جي از گوشي هوشمند Expo با سيستم عامل ويندوز موبايل پرده‌ برداري کرد. اين گوشي داراي پردازنده يک گيگاهرتزي بوده و قرار است توسط AT&T عرضه شود.

مشخصه منحصر به فرد اين گوشي داشتن پروژکتور قدرتمندي براي نمايش فيلم ‌ها، عکس‌ه ا و غيره که در گوشي ذخيره شده است. اين گوشي با قرارداد دو ساله AT&T، 199? دلار به فروش مي ‌رسد و پروژکتور قابل اتصال به پشت گوشي 179 دلار قيمت دارد.

 

لمسي ال ‌جي

شرکت ال ‌جي به عرضه گوشي ‌هاي لمسي خود ادامه داد و اين بار مدل Rumor Touch را با صفحه 3 اينچي WQVGA در نمايشگاه CES معرفي کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

علاوه بر اين، Rumor  داراي دوربين 2 مگاپيکسلي، کارت حافظه 32 گيگابايتي microSD، فناوري GPS و پشتيباني از فناوري 3G با EV-DO  است. صفحه کليد اين گوشي نيز QWERTY کامل است.

 

گل نيلوفر

ال ‌جي روز اول نمايشگاه CES را با معرفي جديد ترين گوشي‌ هاي هوشمند خود آغاز کرد. علاوه بر Rumor Touch  شرکت ال‌ جي از گوشي Lotus Elite با نام گل نيلوفر پرده‌ برداري کرد. اين گوشي قرار است جانشين گوشي مدرن LG Lotus که دو سال پيش عرضه شده بود، شود. ال ‌جي در طراحي ظاهري اين گوشي همانند مدل پيشين آن عمل کرد. Lotus Elite يک گوشي تاشو اما براق‌ تر با گوشه‌ هاي خميده و يک صفحه نمايش لمسي اضافي بر روي در گوشي است.

Elite  داراي دو صفحه نمايش لمسي 2 اينچي QVGA است که صفحه خارجي به شما امکان ديدن و دسترسي به ايميل، پيام‌ها، عکس‌ ها، موسيقي و غيره را بدون باز کردن در گوشي مي‌ دهد. وقتي در گوشي باز مي ‌شود يک صفحه نمايش QWERTY نمايان مي ‌شود. از ديگر مشخصات اين گوشي کارت حافظه 32 گيگابايتي، دوربين 2 مگاپيکسلي و GPS است.

 

 

 

درباره CES 2010 بخوانيد:

نمايشگاه CES 2010 لاس‌وگاس

برترين هاي CES 2010 لاس‌وگاس

از خانه‌داري الکترونيک تا محصولات نظامي در CES

 

 

برگرفته از فناوران

تنظيم براي تبيان: فاطمه مجدآبادي

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت