نشست مطبوعاتي شكلات داغ

كلاه‌داري: تمام كردن نشان‌دهنده موفقيت من است حامد كلاه‌داري در نشست مطبوعاتي شكلات داغ گفت: تمام كردن اين فيلم نشان دهنده موفقيت من به عنوان يك كارگردان است. به گزارش فارس نشست خبري فيلم شكلات
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست مطبوعاتي  شكلات داغ

كلاه‌داري: تمام كردن نشان‌دهنده موفقيت من است .

حامد كلاه‌داري در نشست مطبوعاتي شكلات داغ گفت: تمام كردن اين فيلم نشان دهنده موفقيت من به عنوان يك كارگردان است.

به گزارش فارس نشست خبري فيلم شكلات داغ شب گذشته پس از نمايش فيلم با حضور عوامل آن در محله سينماي رسانه‌ها برگزار شد.

در ابتداي اين نشست كه با اجراي محمدتقي فهيم برگزار شد حامد كلاه‌‌داري كارگردان اين فيلم گفت: موفقيت من در اين نقش كه اين فيلم را تمام كردم و كلاه‌ كارگرداني اين بزرگان سينما برسر من گشاد است.

وي همچنين در مورد نقش خود در اين فيلم تصريح كرد: من تنها كارگردان فيلم و جانشين تهيه‌كننده هستم كه ابتدا آقاي سجاد‌پور تهيه‌كننده كار بود و سپس به علت اينكه ايشان مديركل اداره نظارت و ارزشيابي شد و مشغله زيادي داشت من با عنوان جانشين تهيه كننده در اين پروژه فعاليت كردم.

مهين نويدي طراح جهره‌پردازي فيلم در مورد گريم شكلات داغ گفت: نشستي با آقاي كلاه‌داري در مورد گريم فيلم داشتيم و مقداري از افكار او را به همراه نظرات فريبرز عرب‌نيا در نظر گرفتم كه نتيجه آن در فيلم مشخص است.

محسن شاه‌ابراهيمي طراح صحنه و لباس اين فيلم نيز گفت: طراحي را با توجه به مجموعه اتفاقاتي كه در فيلمنامه افتاد انجام دادم و سعي كردم شكلي را ارائه دهم كه دوربين به راحتي در آن 360 درجه بچرخد بيش از نيمي از فيلم در يك كافي‌شاپ مي‌گذشت و كار چندان پيچيده نبود اما با توجه به زمان كوتاه‌مان توانستيم كار را به خوبي انجام دهيم و در واقع كليه فضاهاي فيلم به جز جواهرفروشي كاملا بازسازي شد در مورد لباس فيلم هم ذهنيت خود را با بازيگران مطرح كردم و پس از يك جمع‌بندي با كارگردان به حاصل نهايي كار رسيديم.

سيامك مهماندوست تدوين‌گر اين فيلم نيز در مورد ريتم فيلم شكلات داغ گفت: ساختار فيلم به گونه‌اي بود كه بايد در شخصيت‌ها حل مي‌شديم و نمي‌توانستيم با ريتم تند‌تري فيلم را ادامه دهيم ضمن اينكه تنها يك هفته فرصت داشتيم تا تدوين را به پايان برسانيم و به همين خاطر نتيجه نهايي كار اين شد كه ديديد اما شايد بعدا تغييراتي در آن داده شود.

حسن زاهدي صدابردار اين فيلم نيز در اين نشست گفت: كارهاي سخت كه هيچ وقت ديده نمي‌شود هميشه به من مي‌افتد حدود 70 درصد اين فيلم در كافي‌شاپ مي‌گذشت كه سقف آن بسيار كوتاه است و من چون از ميكروفن بي‌سيم خوشم نمي‌آيد كارم بسيار سخت‌تر شد و بايد فكر مسائل زيادي را مي‌كرديم اما از نتيجه كار راضي‌ام و اميدوارم هميشه بتوانم با جوان‌ها باشم نه اينكه به عنوان ترمز راه برايشان عمل كنيم.

عليرضا خمسه نيز در اين نشست كلاه برسر بودن خود و فريبرز عرب‌نيا را به خاطر گريم مهين نويدي دانست و گفت: وقتي همسرم اين فيلم‌نامه را خواند گفت حتما چيزي در شخصيتت ديده‌اند كه نقش آدم منفي را به تو داده‌اند.

مهدي محمد‌نژاديان يكي از نويسندگان فيلمنامه شكلات داغ در اين نشست گفت: ايده اوليه كار را از كلاه‌داري گرفتيم و آن كافي‌شاپي بود كه همه در آن بودن و از نيمه كار به روند فيلم‌نامه نويسي پيوستم البته كمي طول كشيد تا با هم هماهنگ شويم اما نتيجه كار خوب بود.

كلاه‌داري هم در اين زمينه افزود: طرح اوليه فيلم متعلق به خودم بود كه سه سال قبل آن را نوشتم و بعد در بازنويسي با آقاي محمد‌نژاديان كلا داستان تغيير كرد كه البته نظرات آقاي سجاد‌پور نيز در كار بسيار مؤثر بود و بدون او قطعا اين فيلم ساخته نمي‌شد.

كلاه‌داري تصريح كرد: اگر فيلم در بخش مسابقه سينما ايران شركت مي‌كرد قطعا بازيگران فيلم شانس زيادي در زمينه كسب جوايز داشتند اما شبهات و حاشيه‌هاي كه در مورد فيلم به وجود آمد باعث شد ترجيح دهم فيلم فقط در بخش مسابقه‌ فيلم‌هاي اول و دوم شركت كند.

كلاه‌داري همچنين در پاسخ به سوالي در مورد نحوه جذب سرمايه و عوامل حرفه‌اي براي اولين فيلم خود گفت: سرمايه فيلم از بخش خصوصي آمده و به هيچ وجه از منابع دولتي تامين نشده قطعا اين زرنگي من بود كه توانستم سرمايه‌گذاران را مجاب كنم تا در اين پروژه سرمايه‌گذاري كنند

سيامك مهماندوست تدوينگر فيلم در پاسخ به سوال ديگري در مورد كندي فيلم شكلات داغ گفت: ممكن است به نظر اينگونه بيايد كه ريتم فيلم كند است اما عمدي در كار بود كه رابطه انسان‌ها را بدين شكل نشان دهيم و به همين خاطر لازم بود روي بعضي از ضوابط مكث بيشتري داشته باشيم.

فريبرز عرب‌نيا بازيگر نقش سرژيك در اين فيلم در اين نشست در مورد بازي خود در اين فيلم گفت: ملاك و معيار من براي انتخاب نقش ممكن است با دوستان منتقد و روزنامه‌نگار تفاوت داشته باشد و بازيگراني كه شيوه كارشان را مي‌پسندم قطعا ملاكي جز علاقه قلبي فيلم ندارند خوشحالم كه توانستم در فيلم تنهايي و شرافت شخصيت سرژيك را بخوبي منتقل كردم و بايد از همدلي تمام عواملي كه به من كمك كردند تشكر كنم.

عليرضا سجاد‌پور كه در سالن حضور داشت در پاسخ به سؤالي در مورد احتمال فروش بالاي اين فيلم گفت: يكي از ناراحتي‌هاي من براي قبول پست مديركلي اداره نظارت و ارزشيابي اين بود كه ناچار شدم از كار تهيه‌كنندگي اين فيلم انصراف دهم كه اگر اين اتفاق نمي‌افتاد فيلمي متفاوت‌تر و جنجالي‌تر مي‌ديديم حيف كه رفيق نيمه راه بودم اما اميدوارم اين فيلم با استقبال خوبي روبرو شود.

فريبرز عرب‌نيا در پايان اين نشست در پاسخ به سوالي كه همچنان ريتم فيلم را كند مي‌دانستند گفت: تصور كنيد ريتم اين فيلم در اجزا و كليت‌ تندتر مي‌بود آيا مي‌توانستيد با همه شخصيت‌ها و مسائل مرتبط شويد و آيا اين مشكل پديد نمي‌آمد كه بسياري از مسائل و تنهايي‌هاي شخصيت‌ها را نديده بگيريد فيلم‌هايي مانند اين كه چند داستان را روايت مي‌كنند بايد به اين شكل باشد البته شايد در نمايش عمومي مقداري از ريتم فيلم تندتر شود اما كليت‌ كار چندان تفاوتي نخواهد كرد.

 

مزالب مرتبط :

شکلات داغ

 

تنظيم براي تبيان : مسعود عجمي

 

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار سال 1389
آخرین مطالب سایت