شایعه هو کردن حاتمی کیا در لبنان

نادر طالب‌زاده خبر عدم استقبال لبنانی‌ها از حاتمی‌کیا و فیلمش را تکذیب کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شایعه هو کردن حاتمی کیا در لبنان

نادر طالب‌زاده خبر عدم استقبال لبنانی‌ها از حاتمی‌کیا و فیلمش را تکذیب کرد.

این مستندساز و کارگردان که در این جشنواره فیلم‌های ایرانی در لبنان حضور داشته و از نزدیک حضور حاتمی‌کیا و فیلم‌های وی و همچنین بازخوردهای آن را دیده در گفت وگوبا تابناک افزود : من خودم آنجا بودم. نخست این که از آقای حاتمی‌کیا استقبال شد؛ هم از المنار و هم در محافلی که فیلم نمایش داده شد، انتقاد به طور طبیعی درباره هرگونه فیلم می‌شود، حال یا به نفع و یا به ضرر آن و البته فیلم برای نقد شدن به آنجا می‌رود. دوم آن که ترجمه فیلم دقیق نبود و سوءتفاهم پدید آورده بود، ضمن آن که در جلسه شب پس از آن که با حضور منتقدان بود و جلسه بسیار مفصلی بود، بسیاری از نویسندگان در آن حضور داشتند و از ایشان استقبال بسیاری شد.

طالب زاده گفت : فیلم‌های ایشان پیشتر در لبنان به نمایش درآمده است و به کارهای ایشان علاقه‌ وجود داشته و اصلا به گونه‌ای نبوده است که جو منفی باشد؛ به هیچ عنوان این گونه نبود.

وی در ادامه افزود :‌ کسانی که از افراد حزب‌الله زبان فارسی را می‌دانستند، بسیاری از نویسندگان و افراد منتقد و تحصیلکرده از این فیلم به نام پدر تقدیر کردند و در این نشست خیلی از این فیلم تعریف کردند. خلاصه این که نه صداوسیمایی بود و کسی هم از ایران نبود و کسانی بودند که فارسی می‌دانستند و زبان آن را می‌دانستند از فیلم از سمبولیسم و استعاراتی که در فیلم بود؛ تمجید کردند؛  و البته این چیزی بود که من دیدم.

طالب زاده هم چنین با رد شایعه "‌هو کردن " کارگردان فیلم به نام پدر و آژانس شیشه ای گفت : فیلم‌های ایشان پیشتر در لبنان به نمایش درآمده است و به کارهای ایشان علاقه‌ وجود داشته و اصلا به گونه‌ای نبوده است که جو منفی باشد؛ به هیچ عنوان این گونه نبود.


تهیه و تنظیم: مسعود عجمی

 

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار سال 1389
آخرین مطالب سایت