چیزهایی هست که نمی‌دانی!

داستان درباره علی راننده آژانسی است که از درگیر شدن با هر ماجرایی دوری می‌کند. سیما، همکلاس قدیمی، هنوز تلاش می‌کند دوستی سال‌های دور را زنده کند و او را از انزوا درآورد. در میان مسافرهای ثابت علی، زن جوانی است که اتفاقاتی در طول راه، آن‌ها را به هم نزد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چيزهايي هست که نمي داني !

قصه "چيزهايي هست که نمي‌داني" براي مخاطب جذاب است

کارگردان فيلم سينمايي "چيزهايي هست که نمي‌داني" با اشاره به ساختار غير کلاسيک فيلمنامه، قصه و فضاي آن را براي مخاطب جذاب دانست.

فردين صاحب‌زماني کارگردان "چيزهايي هست که نمي‌داني" درباره تم اصلي اين فيلم و شکل گيري آن به خبرنگار مهر گفت: ايده اوليه اين فيلم متعلق به جمشيد آهنگراني بود که قرار بود من و پيام يزداني نگارش آن را برعهده بگيريم. ولي در زمان نوشتن فيلمنامه همه چيز تغيير کرد و ما فقط از شخصيت اصلي آن طرح که راننده آژانس بود استفاده کرديم.

وي افزود: اين قصه جديد براي آهنگراني جذاب نبود و در نتيجه فيلمنامه متعلق به من و يزداني شد. من حدود شش سال با متن اين فيلم درگير بودم. خوشبختانه فيلمنامه توسط منيژه حکمت به عنوان تهيه‌کننده فيلم مورد توجه قرار گرفت و توليد آن را آغاز کرديم.

اين کارگردان جوان سينما در ارتباط با انتخاب بازيگران در زمان نگارش فيلمنامه گفت: از همان ابتداي نوشتن متن من به حضور علي مصفا، ليلا حاتمي و مهتاب کرامتي فکر مي‌کردم. معتقد بودم اين بازيگران توانايي لازم را براي بازي در اين نقش‌ها دارند و مي‌توانند بيشتر به شخصيت پردازي فيلم کمک کنند.

داستان آن درباره علي راننده آژانسي است که از درگير شدن با هر ماجرايي دوري مي‌کند. سيما، همکلاس قديمي، هنوز تلاش مي‌کند دوستي سال‌هاي دور را زنده کند و او را از انزوا درآورد. در ميان مسافرهاي ثابت علي، زن جواني است که اتفاقاتي در طول راه، آن‌ها را به هم نزديک مي‌کند

وي درباره تعدد کاراکترها در فيلم "چيزهايي هست که نمي داني" عنوان کرد: شخصيت اصلي داستان ما (علي مصفا) يک راننده آژانس است که به واسطه شغلش در روز با افراد مختلفي روبرو مي شود. ما در اين فيلم جدا از سه شخصيت اصلي، 20 نقش فرعي مهم داريم. که سعي کردم براي انتخاب آنها از بازيگران تئاتر استفاده کنم.

صاحب‌زماني با اشاره به قصه هاي فرعي اين فيلم، افزود: ممکن است اين فيلم از تعدد شخصيت برخودار باشد اما سعي کرديم اين خط هاي فرعي به تنه اصلي داستان ضربه‌اي وارد نکند. از سه شخصيت اصلي حاتمي، کرامتي و مصفا نيز شناسنامه‌ محدودي در طول فيلم ارائه مي‌شود.

وي درباره شيوه فيلمبرداري و نورپردازي "چيزهايي هست که نمي‌داني" گفت: اين کار به عهده هومن بهمنش بود. ما در اين فيلم از دوربين red استفاده کرديم. بيشتر صحنه‌ها زير باران و در ماشين است و لوکيشن داخلي به نسبت فيلم‌هاي ديگر کمتر داريم. بيشتر سکانس‌ها خياباني و در شب گرفته شده است.

اين کارگردان سينما افزود: چون حدود 50 درصد از اين فيلم در شب و ماشين فيلمبرداري مي‌شد با بهمنش به اين نتيجه رسيديم که نورپردازي‌ها زياد رئال نباشد، تا مخاطب از تاريکي زياد خسته نشود، هومن بهمنش طراحي بسيار خوبي براي نورپردازي ارائه کرد.

وي درباره ساختار فيلم عنوان کرد: ساختار "چيزهايي هست که نمي‌داني" غير کلاسيک است و فکر مي‌کنم هر قصه اگر به خوبي تعريف شود با مخاطب ارتباط برقرار مي‌کند. فکر مي‌کنم اين فيلم جنس متفاوتي دارد و از نتيجه آن راضي هستم.

صاحب‌زماني در پايان تاکيد کرد: سه بازيگر اصلي فيلم بازي‌هاي درخشان و متفاوت ارائه کردند و قطعا مخاطب با جنس تازه‌اي از بازي‌هاي اين بازيگران روبرو مي‌شود. تدوين "چيزهايي هست که نمي‌داني" را تمام کرده‌ام و به تازگي صداگذاري فيلم را آغاز کرده‌ام. با پايان مراحل فني فيلم براي نمايش در جشنواره فيلم فجر روي پرده مي‌رود.

"چيزهايي هست که نمي‌داني" توسط منيژه حکمت با مشارکت مرکز گسترش سينماي مستند تجربي تهيه‌ شده و داستان آن درباره علي راننده آژانسي است که از درگير شدن با هر ماجرايي دوري مي‌کند. سيما، همکلاس قديمي، هنوز تلاش مي‌کند دوستي سال‌هاي دور را زنده کند و او را از انزوا درآورد. در ميان مسافرهاي ثابت علي، زن جواني است که اتفاقاتي در طول راه، آن‌ها را به هم نزديک مي‌کند.

عوامل اين فيلم عبارتند از نويسندگان فيلمنامه: فردين صاحب‌زماني، پيام يزدانيان، مدير فيلمبرداري: هومن بهمنش، مدير توليد: جعفر عروجي، صدابردار: احمد اردلان، طراح صحنه و لباس: کامياب امين عشايري، طراح چهره پردازي: فاطمه کمالي، برنامه‌ريز و دستيار اول کارگردان: بهروز شعيبي، عکس: بهادر نعمتي، از ديگر بازيگران مي‌توان به مهدي بجستاني، مريم کاظمي، حسام نوراني، نسيم اميرخسرو، مهدي آگاهي، مونا مستوفي، اميرعلي مالکي و... اشاره کرد.

تنظيم براي تبيان : مسعود عجمي

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت