راه اندازی اتاق فکر در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی اتاق فکر در آموزش و پرورش به منظور استفاده از دیدگاه ها و نظرات کارشناسان خبر داد و گفت: هیچ پشتیبانی و حمایت بالاتر از مشاوره و مشورت نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه اندازي اتاق فکر در آموزش و پرورش

وزير آموزش و پرورش از راه اندازي اتاق فکر در آموزش و پرورش به منظور استفاده از ديدگاه ها و نظرات کارشناسان خبر داد و گفت: هيچ پشتيباني و حمايت بالاتر از مشاوره و مشورت نيست.

به گزارش خبرنگار سرويس آموزش و پرورش پانا، وزير آموزش و پرورش در سخناني با اعلام گراميداشت ياد و خاطره شهداي گرانقدر، مخصوصا شهداي فرهنگي و دانش آموزي گفت: خوشبختانه توفيقي حاصل شد که در جمع شما عزيزان حاضر بوده و از محضرتان استفاده بکنم.

 

حميدرضا حاجي بابايي ادامه داد:من با عشق و علاقه سمت وزارت آموزش و پرورش را پذيرفتم و براي خدمت به شما فرهنگيان گام در اين راه گذاشته ام.  وي تاکيد کرد:آموزش و پرورش زيباترين، بهترين و ارزشمند ترين توليدات را دارد و هر هزينه اي در اين بخش سرمايه گذاري شود نتايج خوبي را خواهيم گرفت.

 

وزير آموزش و پرورش خاطر نشان کرد:کليد تحرک، توسعه، پيشرفت، اقتدار و افتخار کشورعزيزمان در دست آموزش و پرورش است. حاجي بابايي با اشاره به اين که ماحصل همه افتخارات ما اين است که داراي چنين علمي هستيم، افزود:همه وحشت دنيا به خاطر موفقيت و رسيدن ما به اين علم است و خوشبختانه در سال هاي اخير به جايگاه واقعي خود در دنيا دست پيدا کرده ايم.

 

وي ادامه داد: آموزش و پرورش و نظام تعليم و تربيت کشورمان نيازمند رسيدن به جايگاه واقعي خود است. وزير آموزش و پرورش همچنين گفت:براي رسيدن به جايگاه واقعي نيازمند يک اراده عمومي و همگاني هستيم و همه ما بايد از اين جايگاه حفظ و حراست کنيم و در اين راه به شدت نيازمند کمک شما عزيزان هستيم.

 

حاجي بابايي افزود: شما بايد به مجموعه آموزش و پرورش کمک کنيد و وزارت آموزش و پرورش به فکر شما نياز دارد. وي ادامه داد:هر طرح و انديشه اي که بتواند آموزش و پرورش را به جايگاه اصلي خود برساند،از آن استقبال مي کنيم. وزير آموزش و پرورش همچنين خاطر نشان کرد: هرکدام از پيشکسوتان عرصه تعليم و تربيت کشورمان 30 سال از عمر خود را براي آموزش و پرورش صرف کرده اند و هر حرف و سخني که گفته مي شود بايد از آنها استفاده کرد.

 

حاجي بابايي اضافه کرد: ما اگر از انديشه هاي پيشکسوتان عرصه تعليم و تربيت استفاده نکنيم، فقير خواهيم بود. وي افزود: وقتي قانون مديريت خدمات کشوري بررسي و تصويب شد تلاش داشتيم تا بازنشستگان فرهنگي به جايگاه اصلي خود دست پيدا کنند.

وزيرآموزش وپرورش همچنين تاکيد کرد: افتتاح 155 پروژه در سومين دور سفر اعضاي هيات دولت به آذربايجان شرقي، نشان از توجه دولت خدمتگزار به بخش آموزش و پرورش است. حاجي بابايي در رابطه با تصويب اين مصوبه که بايد سن راي دهندگان بايد 18 سال باشد، گفت: تصويب اين قانون نشان داد که يک نگاه عميق تربيتي در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد و دانش آموزان وآينده سازان کشور به بلوغ فکري مناسبي دست پيدا مي کنند.

 

وي ادامه داد:ما نياز به يک تحول جديد در آموزش و پرورش داريم وبراي نيل به اين هدف، بايد يک بازسازي روحي و رواني در اين مجموعه داشته باشيم. وزيرآموزش و پرورش در ادامه سخنان خود گفت: بايد بدانيم در آموزش و پرورش مقطع ابتدايي مهم بوده وبعد از آن مقطع راهنمايي و دبيرستان مهم است.

 

حاجي بابايي اضافه کرد: متاسفانه در آموزش و پرورش يک وضعيت نا پايدار وجود دارد. وي با اعلام اينکه عقل در مدارس ما شکل مي گيرد،گفت: صرف اين همه هزينه براي جلوگيري از بحران ها و انحراف هاي فکري، اخلاقي و خانوادگي است.

 

وزير آموزش و پرورش تصريح کرد: آموزش و پرورش و نظام تعليم و تربيت،يک نوع ايثار است و يک نوع رسالت پيامبرگونه است.بايد دست دانش آموزان را بگيريم و آنها را به سر منزل مقصود برسانيم. حاجي بابايي افزود: آموزش و پرورش بايد مخصوص نظام جمهوري اسلامي باشد.

 

وي تاکيد کرد:آموزش و پرورش بايد به جايگاه اصلي خود دست پيدا کند و معلم و دانش آموز بايد جايگاه واقعي خود را بخوبي بشناسد. وزير آموزش و پرورش افزود: من تلاش خواهم کرد تا آموزش و پرورش را به جايگاه واقعي خود برسانم و براي موفق شدن در اين کار به همکاري و همدلي همه نيازمنديم. حاجي بابايي همچنين گفت:کسي که وارد مدرسه مي شود،بايد به جايگاه تعليم و تربيت احترام بگذارد.

 

وي تاکيد کرد:بايد تلاش کنيم،تا نظام تعليم و تربيت را به جايگاه والا و واقعي خود دست پيدا کند. وزير آموزش و پرورش همچنين اعلام کرد: پيشکسوتان ارشد يعني کساني که 30 سال در آموزش و پرورش خدمت کردند و ما بايد از اين عزيزان استفاده کنيم و قطعا در حد وسع و توان از آنها استفاده خواهيم کرد.

 

حاجي بابايي ادامه داد: آموزش و پرورش يک جسم و يک روح است که وزير و همه آحاد فرهنگيان و دانش آموزان جزو آن هستند وهمه باهم نظام تعليم و تربيت را شکل مي دهند. وي اضافه کرد:من نيازمند همکاري و همياري شما عزيزان هستم. وي تاکيد کرد: بايد بدانيم که تحول در آموزش و پرورش حرف اول و آخر را خواهد زد ومنشا تحول شما عزيزان خواهيد بود.

 

وزير آموزش و پرورش در بخش ديگري از سخنان خود گفت:هدف و تلاش من در وزارت آموزش و پرورش،ارتقاي جايگاه بخش تعليم و تربيت جامعه بوده و تلاش خواهم کرد تا دانش آموزان به سمت و سوي دانش، معرفت و تربيت که محوري ترين و کليدي ترين محور ما است دست پيدا کنند. حاجي بابايي تصريح کرد: تلاش مي کنم تا مدارس پرنشاط و پرجاذبه بوده و دانش آموزان با شوق و شور وارد مدارس شوند. وي ادامه داد: در کنار اين امر بايد به آموزه هاي مذهبي و بحث تربيت نيز توجه داشته باشيم.

 

وزير آموزش و پرورش همچنين اعلام کرد: تلاش خواهيم کرد تا با تاسيس يک اتاق فکر در آموزش و پرورش از ديدگاه هاي و نظرات کارشناسان استفاده خوبي داشته باشيم، زيرا هيچ پشتيباني و حمايت بالاتر از مشاوره و مشورت نيست. حاجي بابايي همچنين گفت: ما آمده ايم تا بگوييم هيچ وزارتخانه اي و هيچ سازماني توليداتش مهمتر و ارزشمند تر از آموزش و پرورش نيست.

 

فيروز رضايي رئيس سازمان آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي، نيز در اين مراسم در سخناني گفت: بازنشستگان عزيز عمرشان را در بحث تعليم و تربيت گذاشته اند و بدون هيچ چشمداشتي مي خواهند اين ها را در اختيار جوانان قرار دهند.

 

وي ادامه داد: اميدواريم در زمان وزارت دکتر حاجي بابايي بتوانيم با ايجاد ساختار مناسب از بازنشستگان عزيز که سرمايه هاي اصلي مجموعه آموزش و پرورش هستند استفاده کنيم.

 

منبع

خبرگزاري پانا

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت