توصیه های ستاد تسهیلات سفرهای کشور به مسافران

قبل از انجام سفر نسبت به شرایط مقصد از هر نظر اطلاعات کافی کسب نمایید، این اطلاعات در سفرهای داخلی و خارجی شامل شرایط آب و هوایی، مقررات گمرکی، نیروهای خدماتی، انتظامی، بهداشتی و سایر امکانات است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 توصيه هاي ستاد تسهيلات سفرهاي کشور به مسافران

1- قبل از انجام سفر نسبت به شرايط مقصد از هر نظر اطلاعات کافي کسب نماييد، اين اطلاعات در سفرهاي داخلي و خارجي شامل شرايط آب و هوايي، مقررات گمرکي، نيروهاي خدماتي، انتظامي، بهداشتي و ساير امکانات است.

2-براي انتخاب مقصد و شرايط مسافرت از مشورت کارکنان مجرب و صديق دفاتر خدمات مسافرتي معتبر و مديران مراکز اقامتي که داراي مجوز رسمي هستند بهره مند شويد.

3- در صورتي که با وسايل نقليه عمومي مانند قطار، هواپيما، اتوبوس و يا کشتي مسافرت مي کنيد حتماً بليط رفت و برگشت تهيه نماييد در غير اين صورت امکان دارد با مشکلات فراوان و تحمل مخارج سنگين مواجه گرديد.

4-براي خريد بليط، دريافت ويزا، خريد تور در داخل و خارج از کشور به دفاتر هوايي و مسافرتي مجاز مراجعه نموده و از مراجعه به واسطه ها خودداري نماييد، به خاطر داشته باشيد که حضور واسطه باعث عدم انتقال اطلاعات صحيح و کامل و در نهايت گران تر شدن خدمات ارائه شده خواهد شد.

5- طبق دستورالعمل سازمان متبوع نرخ گشت هاي داخلي و خارجي براساس نوع خدمات و توافق في مابين مسافر و دفتر اعمال مي شود و شايسته است مسافرين محترم پس از کسب اطلاعات کامل و با در نظر گرفتن تمامي جوانب نسبت به انتخاب خود اقدام نمايند.

6- هنگام عقد قرارداد در مسافرت هاي داخلي و خارجي مفاد قرار داد را به دقت مطالعه کنيد و در صورت مشاهده هر گونه ابهام از کارمند مربوطه دفتر توضيح کافي بخواهيد.

7- در ايام خاص (تعطيلات و مناسبت ها) هتل ها و شرکت هاي هواپيمايي در مورد ارائه خدمات و يا استرداد وجوه پرداخت شده از قوانين ويژه پيروي مي کنند. درباره اين قوانين در زمان مراجعه به دفتر يا هتل مطلع شده توضيح کامل بخواهيد.

8- نظر به اينکه اکثر هتل هاي معتبر داراي سايت اينترنتي هستند توصيه مي شود در صورت امکان با مراجعه به سايت هاي مربوطه اطلاعات کافي از امکانات و خدمات هتل يا مراکز اقامتي مورد نظر کسب نماييد.

9- به هنگام ترک محل اقامت، مدارک شناسايي شخصي و شماره تلفن و آدرس محل اقامت يا هتل را همراه داشته باشيد.

10- مشخصات خود را علاوه بر روي چمدان در محل مناسبي در داخل چمدان نيز بچسبانيد.

11- چنانچه قصد سفر با اتومبيل شخصي داريد، اتومبيل خود را قبل از سفر از نظر فني و ايمني تحت معاينه دقيق قرار دهيد.

12-  توصيه مي شود از اقامت در منازل شخصي افراد بيگانه که اکثر از نظر بهداشتي و ساير موارد ايمني در وضعيت مطلوبي نيستند خودداري نماييد و تنها در منازل استيجاري داراي مجوز سازمان استفاده نماييد.

13- از مشارکت در حمل اثاثيه و چمدان افرادي که نمي شناسيد خودداري نماييد.

14- به اشخاص بدون اونيفورم و کارت شناسايي در فرودگاه ها و ترمينال ها و ساير اماکن که در ظاهر به قصد کمک يا کنترل مدارک و در باطن با نيت ديگري به شما نزديک مي شوند مطلقاً اعتماد نکنيد و از ارائه وسايل همراه خود بخصوص گذرنامه و مدارک شخصي جداً خودداري نماييد.

15- براي جابجايي از فرودگاه، راه آهن، پايانه هاي اتوبوس سعي نماييد حتماً از سرويس هاي رسمي و مطمئن استفاده کنيد.

16- ساعت حضور در فرودگاه، راه آهن، ترمينال را دقيقاً رعايت نماييد.

17- در صورت سفر به کشورهاي حاشيه خليج فارس، ليست داروهاي ممنوعه را از دفاتر مسافرتي بخواهيد و در صورت اجبار به همراه داشتن داروي ممنوع، نسخه پزشک را همراه داشته باشيد.

18- حتي الامکان براي پرداخت هزينه ها از کارت هاي اعتباري استفاده کنيد و سعي نماييد نقدينگي همراهتان به اندازه مورد نياز و در حداقل ممکن باشد.

19- در صورتي که شخصاَ اقدام به اخذ ويزا مي نماييد مستقيماً به سفارت مورد نظر مراجعه کنيد و در غير اين صورت از خدمات مربوطه در دفاتر مسافرتي مجاز بهره گيري نماييد و از ارتباط با افراد واسطه و غير مسئول جدا پرهيز نماييد.

20- جهت خريد يا تبديل ارز هرگز به افراد ناشناس و دوره گرد مراجعه نکنيد. مناسب ترين و مطمئن ترين مکان ها براي خريد يا تبديل ارز، بانک ها و صرافي ها هستند.

21- در اماکن شلوغ مانند بازارها، زيارتگاه ها و خيابان هاي پر ازدحام، از وسايل شخصي همراه خود، مراقبت ويژه نماييد.

22- در صورت نياز به اطلاعات بيشتر در تهران با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران شماره 7- 22576570 فکس 22576576 و يا انجمن دفاتر سفر و گردشگري تهران تلفن 22644013 و در ساير شهرها با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان يا انجمن صنفي دفاتر مسافرتي استان تماس حاصل فرماييد.

23- پکيچ کامل سفر به همراه راهنما و بيمه نامه و تأييد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان را کاملاً بررسي کنيد.

24- هرگونه مشکلات پيشنهادات، انتقادات و شکايات و يا سئوالات خود را با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در ميان بگذاريد.

25- لطفا فرم هاي نظرسنجي را از دفاتر دريافت و پس از پر کردن به آدرس سازمان استان محل اقامت خود ارسال فرماييد.

26- جهت کسب اطلاعات بيشتر به سايت ستاد تسهيلات سفرهاي کشور به نشاني www. stsi. ir مراجعه فرماييد.

- خبرگزاري فارس

تهيه و تنظيم براي سايت تبيان: زهره پري نوش

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت