رئیس ورزش دولت دهم کیست؟

محمدعلی آبادی از سازمان تربیت بدنی می رود؟ این سوالی است که خیلی ها به دنبال جواب آن هستند اما جواب آن را .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس ورزش دولت دهم کیست؟

محمد علی‌آبادی از سازمان‌ تربیت‌بدنی می‌رود؟ این سوالی است كه خیلی‌ها به دنبال جواب آن هستند اما جواب آن را جز محمود احمدی‌نژاد و نزدیكانش، كس دیگری نمی‌داند.

ادامه حضور محمد على آبادى در رأس ورزش كشور چندان مورد اقبال مردم و جامعه ورزشی نیست. بى توجه ای به توصیه هاى كارشناسان ورزشى، بحث دوشغله ها و ناكامى هاى ورزش بر میزان انتقادات از مدیریت وى افزود انتقاداتى كه پس از ناكامى ورزش ایران در المپیك به اوج رسید اما على آبادى كارنامه دوران مدیریت خود را قابل قبول دانست.

به هر حال روند نزولى ورزش كشور ادامه یافت تا اینكه ناكامى تیم ملى فوتبال از صعود به جام جهانى 2010 نمونه اى كاملاً محسوس از ناكامى در عرصه ورزش را به نمایش گذاشت تا رایزنى ها براى حدس زدن نام جایگزین احتمالى وى كه از مدتها پیش آغاز شده بود جدیت بیشترى بیابد. نخستین گمانه زنى ها درخصوص جدایى على آبادى از ریاست سازمان تربیت بدنى از اواسط دوران مدیریت وى آغاز شد و هر بار نیز نامهایى براى جایگزینى وى مطرح شد كه تا به امروز چنین اتفاقى رخ نداده است.

این موضوع با پایان دوره اول فعالیت دولت احمدى نژاد باز هم مانع تغییر و تحولات در سازمان تربیت بدنى در آستانه انتخابات ریاست جمهورى شد. با این حال اخبار متناقض و جدیدى حكایت از قریب الوقوع بودن وداع على آبادى با سازمان تربیت بدنى دارد. اگرچه این اخبار در معرفى جایگزین احتمالى علی آبادى تناقض دارند اما آنچه همگى این اخبار در آن مشترك هستند تأكید بر وداع على آبادى با میز ریاست سازمان ورزش كشور است، اتفاقى كه گویا جدى تر از همیشه در حال وقوع است.

 

راه بركنارى كفاشیان را بلدم

سایت تابناك یكى دیگر از خبرگزارى هایى بود كه با استناد به مذاكرات با یزدانى خرم براى پذیرفتن پست ریاست تربیت بدنى، على آبادى را در آستانه بركنارى دانسته است. سایت نام برده شده در این خصوص نوشت: پاسخ این سؤال كه آیا على آبادى مى رود یا مى ماند را تنها رئیس جمهور و نزدیكانش مى دانند، با این حالا گرچه على آبادى كارنامه اش در سازمان ورزش را قابل دفاع مى داند اما انتقادات از عملكرد وى آنقدر بوده كه احمدى نژاد قصد ایجاد تغییرات در حوزه مدیریتى سازمان تربیت بدنى را داشته باشد، در همین حال اگرچه سخنگوى سازمان تربیت بدنى تمامى این مسائل را شایعه مى داند اما به نظر مى رسد این شایعات به تدریج رنگ واقعیت به خود مى گیرند.

تابناك ادامه داده: پس از مطرح شدن نا مهایى نظیر محمد دادكان،على سعیدلو، مسعود زریبافان و حبیب كاشانى براى ریاست سازمان تربیت بدنى این بار نام محمدرضا یزدانى خرم رئیس فدراسیون كشتى براى حضور در ساختمان خیابان سئول مطرح شده است همانطور که یكى از نزدیكان وى گفته: " رئیس جمهوری روی ایشان برای ریاست تربیت بدنى نظر دارد و صحبت هایى هم صورت گرفته است، البته حاج آقا یزدانی خرم هم در این مورد  شرایطى دارند.»

 

شخص یزدانی خرم در واكنش به این اخبار ابتدا به شوخى می گوید: همیشه اسم من جزو گزینه هاى ریاست تربیت بدنى قرار دارد اما در دقیقه آخر یك نفر دیگر انتخاب می شود.

وی در ادامه با تأیید این خبرها گفت: تعارف كه نداریم، در این مورد با من صحبت شده و من هم براى خدمت به كشورم آماده هستم هر چند شاید در نهایت من انتخاب نشوم.

رئیس فدراسیون كشتى در پاسخ به این سؤال كه آیا شخص رئیس جمهور با شما صحبت كرده است نیز گفت: من و آقاى احمدى نژاد سالهاست كه دوست هستیم و در گذشته و در زمانى كه در فدراسیون والیبال هم بودم كمك هاى زیادى به من كرده اند، با این حال همه چیز تا یك ماه آینده مشخص خواهد شد و اگر قسمت شد خوب است كه بتوانم از تجربیاتم در حوزه ورزش استفاده كنم.

یزدانى خرم درخصوص اینكه آیا پس از ریاست سازمان برنامه خاصىدر مورد فدراسیون فوتبال دارد؟ گفت: من اگر بیایم یك خانه تكانى اساسى انجام مى دهم، دوست دارم هر كس در جایى باشد كه تخصص آن را دارد. من و آقاى كفاشیان سال هاست با هم رفیق هستیم، هم او حرف من را گوش مى كند و هم من او را قبول دارم، اما واقعیت این است كه او در فوتبال خیلى سختى كشیده و خدمات او به چشم نیامده است، خودش هم این را قبول دارد و ادعایى براى ماندن ندارد. یزدانى خرم در پاسخ به اینكه چگونه با وجود اساسنامه مى خواهد رئیس فدراسیون فوتبال را تغییر دهد نیز گفت : نا سلامتى 20 سال است كه در ورزش هستم و به قوانین آشنایى دارم، اگر من رئیس تربیت بدنى شوم مى دانم چه كار كنم، من راهش را بلدم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار ورزشي سال 1381
آخرین مطالب سایت