3 هزار تیم محلی برای تهران

رئیس سازمان ورزش شهرداری گفت:مسئولان ورزش باید پاسخگوی مردم در همه بخشها خصوصا ورزش همگانی باشند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

3 هزار تيم محلي براي تهران

رئيس سازمان ورزش شهرداري گفت:مسئولان ورزش بايد پاسخگوي مردم در همه بخشها خصوصا ورزش همگاني باشند.

مصطفي آجرلو در نخستين نشست خبري همايش فرصتهاي سرمايه گذاري در امر توسعه فضاهاي ورزشي، با اشاره به اينکه بعد از فوتبال حرفه اي دو سالي است وارد حوزه ورزش همگاني و عمومي شده است افزود: ورزش همگاني در کشور ما تا به امروز مورد توجه قرار نگرفته است و حتي جزو اولويتهاي ورزش کشور ما هم قرار ندارد.

به نقل از مهر، وي با اشاره به اجراي برنامه هاي شهرداري در دو حوزه تربيت بدني شهرداري و شرکت ورزشي شهر گفت: ورزش همگاني در تربيت بدني شهرداري معني مي دهد و شرکت ورزشي شهر نيز سياستهاي ساخت و ساز را دنبال مي کند، به طوريکه هم اکنون بيش از 150 مجموعه ورزشي و 500 زمين چمن مصنوعي در سطح شهر تهران ساخته و مورد استفاده عموم قرار گرفته است.

در ادامه اين نشست که در محل هتل آکادمي برگزار شد، آجرلو به تاريخچه اي از وضعيت تحويل کارهاي ورزشي در شهرداري اشاره و افزود: در سياستهاي 2 سال گذشته خود در بخش تربيت بدني با نگاه صرف ورزش همگاني و عمومي برنامه ها را دنبال کرده ايم به طوريکه شاهد رشد قابل توجهي در تشکيل تيمهاي محلي در رشته هاي مختلف بوديم.

وي هدف از تشکيل تيمهايي همچون فوتبال محلات را جمع کردن جوانان تهراني و انجام يک کار گروهي دانست و گفت: در زمان رياست آقاي احمدي نژاد در شهرداري تهران 23 ماموريت به شهرداريهاي کشور محول شد که از اين بين يک ماموريت مهم يعني ورزش همگاني در راستاي تحقق طرح جامع ورزش کشور برعهده ما قرار دارد.

وي با تاکيد بر اينکه مسئولين ورزش کشور ما بايد به مردم پاسخگو باشند خاطر نشان کرد: همانطوري که همه جامعه فوتبال جمع شدند و توانستند با مصوب کردن پرداخت حق تلويزيوني به باشگاهها سهميه حضور در ليگ قهرمانان آسيا را به 4 تيم برسانند بايد در امر ورزش همگاني نيز چنين هماهنگي و تجمعي صورت گيرد تا شاهد توسعه ورزش همگاني در جامعه باشيم زيرا اين ورزش متعلق به مردم بوده و نياز به هزينه کردن دارد.

 "مدتي پيش سازمان ورزش شهرداري در اقدامي طرحهايي را براي استعداديابي در فوتبال و کشتي به اجرا در آورد که با وجود پيگيري برنامه ها اين طرح در رشته کشتي متوقف شد." مدير عامل پيشين باشگاه پاس در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران در اين خصوص افزود: متاسفانه اين طرحها به نوعي متوقف شد زيرا برخي ها پيگيري اين طرحهاي استعداديابي را در حيطه مسئوليت ورزش شهرداري نمي دانند. وقتي بيش از 3 هزار تيم و 80 هزار فوتباليست در تيم هاي محلات تهران با هم رقابت مي دهند، آيا نمي توان از بين آنها 10 استعداد برتر را براي بخش باشگاهي شناخت و تربيت کرد چگونه مي توان مانع ادامه اين روند مثبت شد؟

غلامحسين غني دبير اولين همايش فرصتهاي سرمايه گذاري در بخش توسعه اماکن ورزشي در پايتخت نيز در بخشي از اين نشست گزارشي را از روند سرمايه گذاري بخش خصوصي ارائه داد و گفت: مشکل اصلي ما در اين حوزه اين است که ورزش در کشور ما تبديل به فرهنگ عمومي نشده است. ورزش نه تنها در جامعه بلکه در سبد اقتصادي، اجتماعي و سياسي ما جاي خود را پيدا نکرده است.

وي با بيان اينکه جذب اعتبارات در بخش ورزش همگاني بسيار ناچيز است، گفت: در تهران 5/8 ميليون مخاطب داريم که به نوعي خود را مسئول فکر کردن به امور ورزش اين جمعيت مي دانيم. سرانه فضاي ورزشي در تهران کمتر از نيم متر است در حالي که براي رسيدن به نقطه ايده آل در طرح جامع ورزش کشور بايد اين ميزان به 3/1 متر برسد به همين منظور مصوباتي از سال 84 در شوراي شهر تهران مطرح شده است.

قائم مقام سازمان ورزش شهرداري تهران با اشاره به اينکه با پيگيريهاي فراوان هزينه صدور پروانه ساخت مجموعه هاي ورزشي در تهران به صفر رسيده است که اين از امتيازات جديد شهرداري به علاقمندان به سرمايه گذاري در بخش توسعه ساخت وساز ورزشي است گفت: هر چند روند ساخت و ساز ورزشي توسط بخش خصوصي به آرامي صورت مي گيرد اما ما با پيگيري برخي از راهکارها بدنبال جذب سرمايه داران براي سرمايه گذاري در بخش ورزش هستيم در کنار آن قصد داريم تا اداره اماکن ورزشي را در راستاي تحقق خصوصي سازي به اين بخش واگذار کنيم.

در ادامه اين نشست حسين کفعمي رئيس امور ورزش آقايان درشهرداري تهران، حسين گهرخاني و حجت الله خطيب مديرکل پيشين تربيت بدني استان تهران به عنوان مسئولين برگزاري "اولين همايش فرصتهاي سرمايه گذاري براي توسعه فضاهاي ورزشي شهر تهران" توضيحاتي را پيرامون اهميت تشويق سرمايه گذاري بخش خصوصي در امر توسعه ساخت و ساز ورزشي در شهر تهران توضيحاتي را ارائه کردند.

نخستين همايش فرصتهاي سرمايه گذاري براي توسعه فضاهاي ورزشي شهر تهران به منظور بررسي فرصتها و چالشهاي اين طرح 21 دي ماه در تهران برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت