خداحافظی گرگانی ها ازلیگ بسکتبال

تیم بسكتبال شهرداری گرگان یكی از تیمهای حاضر در لیگ برتر از شركت در ادامه‌ مسابقات انصراف داد......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظي گرگاني ها ازليگ بسکتبال

تيم بسكتبال شهرداري گرگان يكي از تيمهاي حاضر در ليگ برتر از شركت در ادامه‌ مسابقات انصراف داد.

به گزارش ايسنا، شهردار گرگان به دليل آنچه كه بي‌توجهي و تبعيض بين تيمها ياد شده است، با ارسال نامه‌اي به مراجع ذيربط استان وهمينطور فدراسيون بسكتبال انصراف خود را از ادامه‌ حمايت از تيم شهرداري گرگان اعلام كرده است. همچنين "ابراهيم كريمي" همچنين با ارسال نامه اي به مجلس شوراي اسلامي و ارايه آن به نمايندگان استان خواستار پيگيري اين موضوع از "محمد علي‌آبادي" معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني شده است. از سوي ديگرشهرداري گرگان روز گذشته با پرداخت مبلغ 50 ميليون تومان به عنوان قسط اول بازيكنان به قسمتي از تعهدات مالي‌اش نيز عمل كرده است.

گفتني است که تيم شهرداري گرگان روز پنجشنبه هفته گذشته در خانه با نتيجه‌ 77 بر 79 مقابل تيم لوله‌ a.s شيراز مغلوب شد که تيم ميزبان دليل اين شكست را جلوگيري فدراسيون بسكتبال از بازي "مجتبي بني‌عقيل" يكي از بازيكنان شاخص اين تيم مي‌داند.

کريمي: ديگر تيمي به نام شهرداري گرگان در ليگ وجود نخواهد داشت

"ابراهيم كريمي" شهردار گرگان و مدير تيم بسكتبال شهرداري گرگان درخصوص اصراف از ادامه رقابتهاي بسکتبال ليگ برتر باشگاههاي ايران گفت: تماشاگران‌مان را داغان كردند، آبروي ما را بردند، باعث صدمه خوردن ورزشگاه شهر شدند، آيا اين سزاي تيمي است كه با دستان خالي تشكيل مي‌شود؟!

وي بي‌مهري‌هاي فدراسيون بسكتبال نسبت به اين تيم را يكي از مهمترين دلايل كناره‌گيري تيم گرگان از شركت در مسابقات ليگ برتر بسكتبال توصيف و اظهار داشت: با تنظيم نامه‌اي اعلام كرده‌ايم كه با توجه به رفتارهاي خلاف قانون فدراسيون بسكتبال در مورد بازيكن تيم ما كه كارت بازي دارد و پس از شركت او در 4 بازي از حضورش در يك ديدار خانگي ممانعت به عمل آمده است، از ادامه‌ حضور در مسابقات انصراف مي‌دهيم.

چه طور فدراسيون بسكتبال در 4 هفته شروع ليگ نمي‌دانست كه "بني‌عقيل" مشكل دارد و يك دفعه يادش افتاد كه بازيكني كه برايش كارت صادر شده، رضايتنامه ندارد

كريمي افزود: من نمي‌دانم چه طور فدراسيون بسكتبال در 4 هفته شروع ليگ نمي‌دانست كه "بني‌عقيل" مشكل دارد و يك دفعه يادش افتاد كه بازيكني كه برايش كارت صادر شده، رضايتنامه ندارد. به شخصه پيش از شروع بازي ما مقابل تيم لوله‌ a.s از نماينده فدراسيون بسكتبال خواستم كه از اجراي تصميمشان خودداري كنند اما آنها نپذيرفتند و حاضر شدند كه با اعصاب 4، 5 هزار تماشاگر مشتاق ما كه در هيچ كجاي ايران نمونه‌هايش وجود ندارد، بازي كنند. خوب نتيجه هم در پايان بازي معلوم شد، صندلي‌هاي شكسته، اعصابهاي خرد و آبروي رفته. آيا اين است سزاي تيمي كه ديناري كمك نگرفته است؟ ما از حقوق پرسنل خود زده‌ايم تا اين تيم سرپا بماند آن وقت فدراسيون با اينگونه رفتارهاي غير حرفه‌اي از ما حمايت مي‌كند؟

مدير تيم بسكتبال شهرداري گرگان خاطرنشان كرد: مسوولان تيم بيم براي صدور رضايتنامه بني‌عقيل مبلغي را درخواست كرده بودند كه ما آن مبلغ را به  حواله كرديم اما من نمي‌دانم چه دليلي دارد كه هنوز اجازه بازي اين بازيكن داده نمي‌شود. به نظر آنها مي‌خواستند تيم ما را زمين بزنند كه زدند والا بهانه‌اي نداشتند كه بخواهند با ما اينگونه رفتار كنند. كريمي در پايان گفت: تنها كاري كه از دست ما برمي‌آمد اين بود كه اجازه ندهيم بيش از اين آبروي شهر و شهرداري از دست برود واز نظر ما كار تمام شده است. پس از عمل به تعهداتمان كنار مي‌كشيم حالا اگر هيات بسكتبال استان قصد حمايت و قبول مسووليت دارد، به خودشان بستگي دارد اما مطمئنا ديگر تيمي به نام شهرداري گرگان در ليگ وجود نخواهد داشت.

نوربخش: ما تنها قانون را اجرا خواهيم کرد

 "حسن نوربخش" رئيس کميته مسابقات و داوران فدراسيون بسکتبال درخصوص انصراف تيم شهرداري گرگان از رقابتهاي بسکتبال ليگ برتر باشگاههاي ايران در گفتگو با گروه ورزشي تبيان گفت: انصراف اعلام شده به فدراسيون بسکتبال نيز ارسال شده است ودر اين مورد بايد بگويم که ما تنها قانون را اجرا خواهيم کرد.

فدراسيون بسکتبال در راه کمک به تيمهاي مردمي و پرطرفدار خصوصا شهرداري گرگان گامهاي بسياري را برداشته است

وي اضافه کرد: در خبرها خواندم که مدير تيم بسكتبال شهرداري گرگان گفته اند ما در حق اين تيم ظلم کرده ايم ، درصورتي که من به شخصه اعتقاد دارم که فدراسيون بسکتبال در راه کمک به تيمهاي مردمي و پرطرفدار خصوصا شهرداري گرگان گامهاي بسياري را برداشته است. نوربخش در ادامه افزود: ما نسبت به اعتمادي که به مسئولان تيم داشتيم وقتي آنها اعلام کردند که "مجتبي بني‌عقيل" درفصل گذشته قرارداد يکساله با تيم بيم مازندران داشته است ، کارت بازي اين بازيکن را صادر کرديم اما در ادامه با شکايت مسئولان تيم بيم مازندران مواجه شديم. در اين خصوص بيمي ها مدعي شدند که قرار داد"مجتبي بني‌عقيل" 3 ساله است که درنهايت نيز حق با تيم بيم مازندران بود.

رئيس کميته مسابقات و داوران فدراسيون بسکتبال درخاتمه گفت: تيم بسکتبال شهرداري گرگان براي استفاده از"مجتبي بني‌عقيل" بايد رضايت وي را از باشگاه قبلي که با وي قرارداد 3 ساله دارد دريافت کنند البته دراين خصوص يک فقره چک به فدراسيون بسکتبال ارسال شده است که بايد جهت تسويه حساب دراختيار تيم بيم مازندران قرار گيرد.

 

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار ورزشي سال 1381
آخرین مطالب سایت