تبیان، دستیار زندگی
فدراسیون بسکتبال از جمله موفق ترین و کم حاشیه ترین فدراسیونهای ورزشی کشور است که اعضای آن دست در دست هم، باعث موفقیتهای با ارزشی شده اند پس با هم فعالیت کرده وبا عشق به کار خود ادامه بدهید. این این اظهارنظرمهندس علی آبادی رئی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از همه جا و همه چیز با رییس فدراسیون بسکتبال

فدراسیون بسکتبال از جمله موفق ترین و کم حاشیه ترین فدراسیونهای ورزشی کشور است که اعضای آن دست در دست هم، باعث موفقیتهای با ارزشی شده اند پس با هم فعالیت کرده وبا عشق به کار خود ادامه بدهید.

این این اظهارنظرمهندس علی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی درملاقات با اعضای هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال است وشاید همین موضوع باعث شده تا عده ای بخواهند در این فرصت که فکر می کنند، فرصت مناسبی است فدراسیون بسکتبال را زیرسوال برده و تخریب کنند. اگرچه موفقیتها و پیروزی های فدراسیون بسکتبال را زیرسوال برده وتخریب کنند. اگرچه موفقیتها و پیروزی های فدراسیون بسکتبال درچند ساله اخیرباعث شد که نگاههای آسیایی ها و حتی جهانیان نسبت به بسکتبال ایران عوض شده و حسابی ویژه روی آن بازکنند و به این جهت منتقدان بسیاراندکی باقی ماندند که هرازگاهی ایراداتی را مطرح کرده و ازکاه ،کوه بسازند اما اظهارنظر اخیراسد الله کبیر، دبیرسابق فدراسیون بسکتبال که اززمان آغازکارفدراسیون بسکتبال با حضورمحمود مشحون درراس آن، تاکنون سکوت کرده بود، دراین مرحله جلب نظرکرد. اظهارنظری مبنی براینکه موفقیتهای فدراسیون بسکتبال مشحون به جهت برنامه 7 ساله فدراسیون گذشته بوده، در فدراسیون مشحون سازندگی و توجه به پایه فراموش شده، مربیان اختیار تام ندارند و... که البته محمودمشحون بنا به دلایلی ترجیح داد دراین زمینه سکوت کرده و قضاوت را بر عهده مردم بگذارد.

همین موضوع بهانه ای شد تا از محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال دعوت کنیم درمصاحبه ای حضوریافته و درمورد مسائل ریز و درشت بسکتبال صحبت کند که ما حصل آن درذیل می آید.

* اسدالله کبیردبیرسابق فدراسیون بسکتبال درمصاحبه ای عنوان کردند که موفقیتهای بسکتبال به دلیل برنامه 7 ساله آنان بوده و همچنین گفته اند که درفدراسیون سازندگی فراموش شده و ... به نظر شما همینطور بوده ؟

فدراسیون هرگز وارد حاشیه نمی شود وهرچند که سعی کنند فدراسیون را وارد حاشیه کنند، موفق نمی شوند. بهترین جواب این است که مردم بهترین و منصف ترین قاضیان هستند وهدف فدراسیون بسکتبال هم رشد و تعالی بسکتبال است و هرکسی هم که دراین راستا زحمت کشیده و کمک کرده، دستش درد نکند. من همیشه گفته ام که گذشتگان هم درموفقیت ها تاثیرداشته اند و هرکس هم بتواند درراستای اعتلای بسکتبال کمک کند، دستش را می فشاریم و خدا قوت هم می گوئیم.

آنچه که حائزاهمیت بوده و برای سازمان تربیت بدنی هم اهمیت داشته این بوده که پرچم جمهوری اسلامی درمیادین بین المللی به احتزازدرآمده باشد و این اتفاق هم افتاده چون درجوانان و امید به جام جهانی راه یافته ایم و هرکس که کمک کننده بود، امیدوارم که ازکمک خود دست برندارد. مهم این است که در این برهه برنامه 7 ساله آنان یا برنامه 40 ماهه ما بسکتبال را به اینجا کشانده است و اگربرنامه 7 ساله آنان بوده، خواسته ما این است که یک برنامه هفت ساله دیگرهم به فدراسیون بدهند.

* همیشه فکر می کردیم که پتانسیل بسکتبال همانی بود که در گذشته وجود داشت و اصلا توان پیشرفت و ارتقاء و کسب مقامهای برتر را نداشته و نمی توانست با رقبای نام آور رقابت کند اما امروز جهانی شده. برنامه هایتان در مدیریت این موفقیت ها چه بوده است؟ این تغییر مدیریت به نوعی رنسانس بود و شانس نبوده است؟

خیلی ها دوست دارند برای بسکتبال حاشیه درست کنند اما باید مطمئن باشند که دراین حالت هم من و همکارانم ذره ای از اهدافی که داشته و داریم عقب نخواهیم نشست. برای مثال روزنامه ها را درنظر بگیرند مثلا ازجمع 10 روزنامه اگر یکی قصد حاشیه سازی را دارد 9 روزنامه دیگر به هدف خود رسیده اند. حال اگربرعکس شود و 9 روزنامه به فکرحاشیه سازی بیفتند دراهداف مورد نظرفدراسیون خللی ایجاد نمی شود و پرقدرت ترازگذشته به کارادامه می دهند.

البته به این معنا نیست که روزنامه ها را نمی خوانیم و پیگیری نمی کنیم، بلکه من تمام روزنامه ها را هرروز صبح می بینم و مواردی را که اشاره شده، پیگیری می کنم. دریکی ازجلسات کمیته انضباطی نماینده سازمان از من پرسید چه کردید که روزنامه هایی که قبلا درمورد بسکتبال فقط چند خط می نوشتند امروزحجم عظیمی را به رویدادهای بسکتبال اختصاص می دهند و من گفتم این تعاملی است که به وجود آمده و روزنامه ها و همه رسانه ها بسیار مصرانه و با زحمت با بسکتبال همکاری می کنند.

امروزبرخی بدنبال این هستند که هرزحمات کشیده شده و هرکس را که دراین راه تلاش کرده کوچک و کمرنگ کنند و دراین راستا به دنبال پیدا کردن ایرادهای کوچک و البته بزرگ جلوه دادن آن هستند. من اگربخواهم ازسیستم مدیریتی خودم بگویم فقط ازخودم تعریف کرده ام که اصلا جایزنیست این را همگان گفته اند و نیازی نیست در مورد آنچه که جامعه برایم طرح کرده و البته پاداش آن را نیز به من داده است موردی بگویم و از آن دفاع کنم. نمی خو اهم گذشتگان را نیزضعیف کنم چون شرط انصاف نیست و ما مدعی هستیم که ورزش کرده ایم و صادق هستیم. من حداقل اگرپهلوان نبوده ام، قهرمان که بوده ام و به استفاده آنچه که در ورزش وجود دارد و با جوانمردی همراه است نمی طلبد که آنچه درگذشته اتفاق افتاده است به زبان بیاورم چون ما نیامده ایم که نبش قبرکنیم وعامل عقب ماندگی ها را معرفی کنیم. من آماده ام تا این چرخ زنگ زده بسکتبال را به کمک همکارانم دوباره به حرکت درآورم و همه می دانند که چه مسائلی باعث ترقی بسکتبال شد.

الان هم می گویم اگر پیشرفتی بوده نتیجه کارگروهی عده کثیری بوده است. هم درآن گذشتگان سهیم هستند و هم همکاران زحمتکش من در فدراسیون، در هیئتهای بسکتبال استانها و باشگاهها و هم داوران و مربیان زحمتکش و همچنین مطبوعات و رسانه ها ورزشی که همواره یار و یاور بسکتبال بوده و تلاشی بی وقفه داشته اند. من هرگزنگفته ام که این کارها به تنهایی توسط من انجام شد. من درجلسه انتخابات رئیس فدراسیون بسکتبال اعلام کردم که ازهمه کمک می خواهم محال است که کاری و تصمیمی درفدراسیون گرفته شود که نتیجه تصمیم فردی من باشد بلکه نتیجه یک کارگروهی است.

دلایل موفقیت این بود که همه صادقانه فعالیت کردند وهیچ غرض ومرض و سمت و سویی درکارشان وجود نداشت. ما تشخیص دادیم ضعف کارکجاست، تحمل کردیم همه مسائل وارده و بسیج شدیم برای رفع مشکلات و هماهنگ بودیم برای حرکت و دست به دست هم دادیم و هرکس یا علی گفت از او کمک گرفتیم تا به امروز رسیدیم حالا اگر این موضوع کسی را آزارمی دهد ما مقصرنیستیم.

* به نظر می رسد کمیته آموزش آنگونه که باید و شاید فعال نیست . به نظرشما دلیل آن چیست؟ آیا فدراسیون بهای لازم را نمی دهد و یا اینکه این کمیته برنامه های خاصی ندارد؟

آنچه که دربسکتبال داشتیم، آنچه که بوجود آمده و آنچه که در زمان حال هست هیچوقت بدون نقیصه نیست منتها شرایط آدم ها بسیارمختلف است. ما درشرایطی سکان بسکتبال را برعهده گرفتیم که بازیهای متعددی را دررده های مختلف سنی در غرب آسیا و آسیا درپیش داشتیم سعی کردیم آنچه را که در اختیارداریم بپرورانیم و نتیجه بگیریم و اهداف همین بود چون زمان کم بود اما تقریبا کارآموزشی هم شد و استعدادیابی و اردوهای بلند قدها هم تشکیل شد و بیش از500 نوجوان و جوان به اردوها فراخوانده شدند.

البته قبول داریم که روی آن کم کارکردیم هرچند که شروع خوبی داشتیم. همچنین کلاسهای داوری و مربیگری بین المللی داشتیم، کلاس مربیگری دراستانها برگزارشد و چندین سی دی آموزشی خوب دراختیارعلاقه مندان گذاشتیم و سعی کردیم آنچه درتوان داریم، بگذاریم اما کارآموزشی، اسم بسیارکوچکی درفدراسیونها دارد اما دامنه فعالیت بسیاربزرگی را می طلبد و هرحرکتش مستلزم هزینه های سنگین است که ما واقعا این هزینه ها را نداشتیم. ما مگربا چقدرهزینه این قهرمانی را بدست آوردیم؟ با این وجود با توجه بیشتری که صورت می گیرد درسال جاری بودجه قابل توجهی برای کمیته آموزشی در نظرگرفته شده است و کارها را دنبال می کنیم تا کمبودها جبران شود.

* آیا پایگاههای قهرمانی در استانها فعال است و آیا بازدهی لازم را داشته است؟

ج: پایگاههای قهرمانی درچند استان مثل تهران، اردبیل، اصفهان، خوزستان و ... فعال است اما آنگونه که انتظارمی رفت به بازدهی لازم نرسیده است، ما طرح خوبی دادیم و با سازمان تربیت بدنی هم هماهنگ شدیم اما در14 استانی که ما برایشان برنامه گذاشتیم و به مربیانشان آموزش دادیم، آنگونه که انتظارمی رفت طرح استعدادیابی ادامه نیافت که امیدواریم به زودی کاردراستانها با نظم بیشتری ادامه یابد.

* آیا استانهایی داریم که مثلا استعدادهای ناب بسکتبال را داشته باشند؟

بله استانهایی نظیرخوزستان، اصفهان و کردستان دارای این استعدادها هستند و همچنین استانهایی دیگرکه مستلزم کار فراوان و زمان چند ساله برای یافتن آنهاست و برای آینده بسکتبال باید ازهمین کانالها وارد شویم. ما استانهای داوطلبی داریم که توانایی ندارند و استانهای کم فعالیت و خاموشی که دارای استعدادهای فراوان هستند و درهمین راستا چند کارشناس را به استانها فرستادیم تا استعدادها را کشف کنند و بایداین کار ادامه یابد بخصوص با وجود ویچسلا و شابیلنسکی.

* آیا مرکز پایگاههای خدماتی که در راس آن آقای قدمی حضور دارد بودجه ای را به این امر اختصاص داده است؟

سال گذشته آقای قدمی دراین راستا اقدام کرد وجلساتی گذاشت و تاکید داشت که پایگاهها تقویت شود که ما بلافاصله اقدام کردیم و بازهم جلسه ای دراین زمینه خواهیم داشت و تفاهم نامه ای را نیزهفته گذشته به امضا رساندیم که پایگاههای قهرمانی کارشان دقیق ترو رسمی ترادامه یابد و با آمدن آقای علی آبادی که به کارهای پایه اعتقاد دارد این موضوع درفدراسیون بسکتبال با جدیت بیشتردنبال می شود و ازما خواستند که بیشتر به استانها توجه کنیم.

* در دیداربا آقای علی آبادی بحث افزایش بودجه برای برخی از رشته ها مثل بسکتبال، دوومیدانی و ... که پتانسیل های خوبی دارند مطرح شد، آیا دراین زمینه به نتیجه ای رسیدید؟

دراین جلسه که بیشتر ازیک جلسه معارفه بود مهندس علی آبادی بسیارآگاه و مطلع پا به عرصه ورزش گذاشته و شناخت کاملی نسبت به ورزش کشوردارند و تحقیقات بسیارخوبی نیز به عمل آورده اند. درمورد بسکتبال مواردی را اعلام کردند که مشخص بود که نسبت به آن کاملا آگاه هستند و گفتند با عشق به کارخودتان ادامه بدهید. آقای علی آبادی گفتند که وظیفه من رسیدن به همه فدراسیونهاست علی الخصوص فدراسیونهایی که برنامه دارند و چنین فدراسیونی در اولویت برنامه ای قرارمی گیرد بنابراین من و اعضای فدرایسون هم درخدمت آقای علی آبادی خواهیم بود و مانند گذشته با برنامه پیش می رویم.

با این وجود من شخصا اعتقاد ندارم که بحث بودجه مطرح شود چون این مشکلی است که خواه و ناخواه ما داریم بحث بودجه فراگیر درهمه فدراسیونهاست و همچنین درسازمان تربیت بدنی یک روزبودجه فدراسیون بسکتبال یک میلیون و ششصد هزار تومان بود وبا همان مبلغ همه برنامه ها را دنبال می کرد امروز مبلغی به مراتب بیشتراست اما نمی تواند برنامه ها را پیش ببرد.

فکرمی کنم عنوان اینکه بودجه نداریم یا بودجه کم است و گله و شکایت درمورد آن درکارهای گروهی، اصل بدنه هرم را می شکند. این مشکلی است که باید خصوصی مطرح شود. این مشکلی است که توضیح واضحات است که آنچه برای فوتبال، والیبال، بسکتبال و ... و ورزش داریم پاسخگونیست و امکانات ما متعلق به 30 سال قبل است اما آیا حالا باید مکررا گفت که ما نداریم، ما کمبود داریم؟ اینکه درست نیست. اولا با آنچه که داریم باید برنامه ریزی کنیم و جلو برویم و درلابلای آن برای رشد و نمو، خواسته های خود را بشناسیم و با درمیان گذاشتن با کارشناسان، آن را طرح کرده و مسائل روزکالبد شکافی شود و به فدراسیونها تزریق شده باشد. مهندس علی آبادی درجمله ای زیبا همه حرفهایش را زد که گفت: موظف هستیم از همه فدراسیونها حمایت کنم اما فدراسیونهایی که برنامه دارند و شعاری عمل نمی کنند در اولویت قراردارند.

با مثالی روشن تربیان کنم: الان هرکس سرقراری نمی رسد می گوید ترافیک بود، خوب پس حالا که همه ترافیک را می شناسند باید زودتربرای رسیدن به قرار راه بیفتند. بحث بودجه هم همین است و همه می دانند که بودجه چقدراست بنابراین باید طبق آن برنامه ریزی کنند.

من خواهش کرده ام که جلسه ای با آقای علی آبادی داشته باشم با و درمورد کل بسکتبال با ایشان صحبت کنم. بر اساس تجربیات، نباید هرمشکلی را درهرکجا عنوان کرد. این مجموعه هم همینطوراست. برخی مسائل وجود دارد که نباید همه بدانند بلکه خصوصی است و ریاست سازمان تربیت بدنی و معاونین وی باید بدانند. من باید درجلساتی، برنامه های فدراسیون بسکتبال را به ریاست سازمان و معاونین ایشان بدهم و آنان پس از بررسی های لازم آن را تایید کرده یا کم و کاستی هایش را یادآوری کرده تا آن را برطرف کنم و پس از آن زمانیکه برنامه به تایید آنان رسید کار را ادامه بدهم و طبق برنامه پیش بروم و اگرفدراسیون بنا به دلایلی موجه تصمیم گرفت که بهترین بازیکن تیم ملی را حذف کند جای حرف و حدیث باقی نماند تا بازیکن بفهمد که درمسابقات داخلی و برون مرزی، اهدافی والاتر ازگل زدن و خود را مطرح کردن وجود دارد که دراین راستا، هیچ بازیکنی نمی تواند آنگونه که دلش بخواهد، اقدام کند و فکرکند که الگو است.

درلیگ کشورحدود 4 میلیارد تومان هزینه می کنند اما بودجه بسکتبال 200 میلیون تومان است که فدراسیون کارهای همه رده های سنی را باید با آن به سرانجام برساند که البته طبق برنامه هم این کاررا انجام می دهد با این وجود یک باشگاه با 800 میلیون تومان فقط می خواهد یک تیم را قهرمان کند.

ما امسال برای لیگ چندین جلسه داشتیم چون می طلبید که این جلسات باشد وقتی یک مربی 50 میلیونی خطا می کند باید او را جریمه و محروم کرد وقتی بازیکنی 60 و 70 میلیونی خطا می کند باید حذف شود تا الگویی برای جوانان نباشد.

با این اوصاف وقتی درلیگ هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد، زمانی است که خستگی از تن دست اندرکاران فدراسیون بسکتبال بدرمی رود.

* به نظرشما مهندس علی آبادی چقدرمی تواند درسمت رئیس سازمان تربیت بدنی موفق باشد؟

با احاطه وآگاهی که نسبت به ورزش کشوردارد وبا بررسی ها و تحقیقاتی که به عمل آورد درسایه تخصصها و مدیریت که از ایشان تاکنون درسمتهای اجرایی وجود داشته و البته ازآنجا که نسبت به توانایی های افراد آگاهی دارد و آنان را مورد حمایت قرارمی دهد و با تفکری منصفانه پیش آمده و فقط قصد خدمت به ورزش را دارد قطعا می تواند موفق باشد و ورزش امروز به تفکرات وی احتیاج دارد. امروزدرچند رشته گروهی که شاید درگذشته بصورت آرزو درآمده بود، موفقیت حاصل شده و به مسابقات جهانی راه یافته اند. دررشته های انفرادی هم که کاملا برسرزبانها افتاده ایم و بستری مناسب وجود دارد که این موفقیتها با تدابیر و برنامه ها وحمایت های سازمان تربیت بدنی، بیشترو بیشترشود.

شاید فوتبال قبلاهم مطرح بود اما والیبال، بسکتبال، هندبال، واترپلو ... طی این چند سال برسرزبانها افتاده، درشنا و دوو میدانی مدالهای زیادی کسب کردیم و کاراته، تکواندو، ووشو، جودو، شمشیربازی، بوکس و ... نیز کاملا شکوفا شده و به قدرت تبدیل شده ایم.

* بعضی اوقات عنوان می شود فدراسیون ازباشگاهی خاص حمایت می کند، نظرتان را دراین زمینه بگوئید.

خوشبختانه من با همه رفاقتهایی که با مدیران باشگاهها دارم به هیچ وجه ازهیچ باشگاه خاصی حمایت نمی کنم چون مدیران باشگاهها هم دررفاقتهایشان نیزهمین را ازمن می خواهند و چنین حرکتی درفدراسیون بسکتبال باشد کاربسیارزشت و پلیدی است چون همه باشگاهها باید برای فدراسیون یکسان باشند و اگرمسجل شود برای من که چنین امری درفدراسیون وجود دارد مطمئن باشید که بی تفاوت ازکنارآن نخواهم گذشت. حرف و حدیث بسیاراست.سال گذشته عنوان کردم که برخی دوست ندارند موفقیتهای بسکتبال را ببینند که تقریبا این موضوع ثابت شد و الان هم گروهی هستند که با طرح این مسائل قصد دارند صداقت ها را خدشه دارکنند، سال گذشته گفتند من پیکانی هستم، برادرم را متهم کردند که به فلان باشگاه وابسته است، آقای نوربخش را به باشگاهی دیگر وابسته معرفی کردند و ... ولی خوشحالم که به هیچ وجه این مسائل را درخود و یارانم ندیدم و اگرکسی مدرکی دارد که ثابت کند چنین اتفاقی افتاده، ارائه دهد و مطمئن باشد که من سریعترازآنکه فکرکنید برخوردی قاطع خواهم کرد چرا که باشگاهها به ما اعتماد کرده اند واگرخدایی ناکرده چنین اتفاقی بیفتد، استفاده ازاین اعتماد صورت گرفته است.

* آیا فدراسیون بسکتبال قصد دارد از ورود بازیکنان آمریکایی جلوگیری کند؟

خیر، این موضوع را ازشما می شنوم و فدراسیون بسکتبال هرگزچنین تصمیمی ندارد.

* معرفی نماینده دوم ایران برای مسابقات لیگ غرب آسیا کی صورت می گیرد و تکلیف صنام چیست؟

من کاملا آشکاراعلام کرده ام نمایندگان ایران صنام و صبا باتری هستند و نام صباباتری که اعلام شده، اما این هنوزهم حق صنام است که نماینده دوم ایران باشد و ظاهراخودش را نیزبا استخدام بازیکنان خارجی تقویت می کند اما ازیاد نمی بریم صنام درصورتی نماینده ایران خواهد بود که تیمی قدرتمندتر و بهتر ازاین تیم وجود نداشته باشد. بهرحال فدراسیون بسکتبال موظف است به حکم وظیفه و مسئولیت نمایندگان قوی را به مسابقات معرفی کند و دراین راستا هم قدم برخواهد داشت واز آنجا که تا شروع مسابقات هنوزهم زمان داریم برای معرفی نماینده دوم ایران هم زمان خواهیم داشت و ازاین جهت دغدغه ای وجود ندارد. ما باید نماینده جمهوری اسلامی ایران را معرفی کنیم. امروزهمه روی بسکتبال ایران حساب می کنند بنابراین باید تیمهایی اعزام شوند که بتوانند ازحقانیت خود دفاع کنند.

* تاکنون درمسابقات لیگ برترتیمی را بهترازصنام ارزیابی کرده اید؟

به هیچ وجه هیچکدام بهترین نیستند و بازهم می گویم حق حق صنام است اما بهترین نیست. صنام درمسابقات روزبه روز بیشترترقی کرده است و خود را نیزتقویت می کند اگردراین راستا بهترین باشد، قطعا معرفی می شود وما منتظرمی مانیم چون خود را بهترازقبل دارد می سازد.

* آیا با مربی اوکراینی قرارداد بسته اید وحدود اختیارات وی چقدراست؟

درحال حاضربا وی هیچ قراردادی نداریم. یک ماه او را آزمایش می کنیم که با چهاررده سنی پایه کارکند و سپس کاراو را ارزیابی می کنیم که دراین میان بهترین کسانیکه بتواند او را ارزیابی کنند، مربیانی هستند که با وی کارمی کنند. اگرقابلیت های بالای او دراین مدت برای فدراسیون بسکتبال مسجل شد با وی قرارداد حداقل یک یا دو ساله می بندیم تا از وجود وی بیشترین بهره را ببریم. به هیچ وجه اختیارتام به اونمی دهیم اما به هیچ وجه هم وی را تضعیف نمی کنیم وهرگزبه حرمت و شخصیت وی لطمه نمی زنیم.

* آیا برای تیم ملی بزرگسال جهت مسابقات غرب آسیا سرمربی خارجی استخدام می کنید؟

اگربهترین مربی خارجی که مثلا ماهی 100 هزاردلار حق الزحمه می گیرد بخواهد دراین فرصت برای تیم ملی بزرگسالان مجانی هم کارکند، امکانش وجود ندارد چون در عرض یک ماه یا کمترازآن نمی تواند معجزه کند و آنچه ما داریم بپاشد و ازبین برود.ما درصدد به استخدام درآوردن یک مربی خارجی به مراتب بهتر از بوسیناک هستیم و مذاکراتی هم صورت گرفته و اگردراین مدت باقی مانده تا مسابقات غرب آسیا هم یک مربی را با شرایطی که می خواهیم پیدا کنیم حتما از او استفاده می کنیم و گروهی تشکیل می دهیم که از وی مشاوره بگیریم اما اینکه برای مسابقات غرب آسیا، بالا سر مربیان تیم ملی قراردهیم، هرگز چنین نخواهیم کرد. کادرهمان مربیان قطراست و ولی صالح نیا هم به عنوان مربی بدنساز برگزیده شد تا جبران نتایج قطرباشد.

* فدراسیون بسکتبال برنامه خاصی برای جذب بازیکنان به لیگ NBA یا لیگ های معتبر اروپایی دارد؟

آنچه که مسلم است حضوربازیکنانی نظیرجابرروزبهانی و حامد حدادی در NBA یا کلاسهای قبل ازورود به NBA برای ورزش بسکتبال ایران خالی از تجربه و موفقیت نیست. پیشنهادهای متعددی تاکنون آمده که من جواب منفی به هیچکدام ند اده ام و درابتدا به خانواده هایشان محول کرده ام تا چنانچه راضی شدند، فدراسیون هم تصمیم بگیرد. این بازیکنان باید به جایی بروند که توانایی هایشان بروز کرده و ارتقا پیدا کند. کمپانی هایی با فدراسیون وارد مذاکره شده اند که ما درصدد هستیم که حقی ازآنان ضایع نشود و با بهترین مربیان درآنجا کارکنند تا باعث شکوفایی بسکتبال ایران شوند.

در روز تربیت بدنی با اهالی ورزش

مبارزه با بازیکن سالاری در بسکتبال