علی دایی: می‌توانیم صعود كنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: نشان دادیم که می‌توانیم به عنوان تیم اول گروه خود به جام‌جهانی صعود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علي دايي: مي‌توانيم صعود كنيم

سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان گفت: نشان داديم که مي‌توانيم به عنوان تيم اول گروه خود به جام‌جهاني صعود کنيم.

به نقل از ايسنا، علي دايي درنشست رسانه‌ اي پس از بازي در جمع خبرنگاران گفت: بازي بسيار سختي بود. اين ديدار تقابل دو تيمي بود که هميشه جزو بهترين‌هاي آسيا هستند. در نيمه اول تيم حريف عملکرد بهتري داشت اما، نيمه دوم را بايد به حساب تيم ايران نوشت. ما در اين نيمه موقعيت‌هاي بسيار خوبي را ايجاد کرديم که اگر مي‌توانستيم کمي با هوش‌تر عمل کنيم، مي‌توانستيم سه امتياز کامل را هم کسب کنيم.

خبرنگاري عربستاني به دايي گفت: پس از گل تساوي ايران به گونه‌اي شادي کرديد که گويا با اين گل پيروز شده‌ايد که سرمربي تيم ملي در جواب به وي تصريح کرد: بعد از گل بايد خوشحالي مي‌کرديم. شما انتظار داشتيد که پس از گلي که زديم ناراحتي‌مان را نشان مي‌داديم؟ گل زديم، پس بايد خوشحالي مي‌کرديم. ما نشان داديم که مي‌توانستيم عربستان را در خانه‌اش هم شکست مي‌داديم. براي اين کار بايد کمي باهوش تر عمل مي‌کرديم.

وي در پاسخ به سوال مبني بر اينکه پس از ايران کدام تيم مي‌تواند شانس صعود به جام جهاني باشد، افزود: هنوز خيلي زود است که بخواهيم در اين باره صحبت کنيم چرا که تازه در اول راه قرار داريم اما تيم ايران نشان داد که تيم بسيار قدرتمندي است که مي‌تواند به عنوان تيم اول به جام جهاني صعود کند.

يکي ديگر از خبرنگاران عربستاني از علي دايي پرسيد با چنين نمايش فني زير حد متوسطي چه قدر به صعود به جام جهاني اميدوار هستيد که وي در پاسخ اظهار داشت: تيمي که در خانه حريف به نتيجه مساوي مي‌رسد بايد عملکردش خيلي بهتر از ميزبان باشد. اگر نمايش ما ضعيف بود، پس من هم بايد بگويم که عربستان هيچ حرفي براي گفتن نداشت. با اين حال من براي عربستان احترام زيادي قائلم. اين تيم هميشه جزو بهترين‌هاي آسيا بوده و در چند دوره اخير جام جهاني حضور داشته است. اما بپذيريد که اين بي انصافي است که بگوييم نمايش ايران زير حد متوسط بوده است.

دايي در پاسخ به اين سوال که چرا پيش از بازي با اطمينان از پيروزي تيم‌تان صحبت مي‌کرديد؟ گفت: چون تيم و بازيکنانم را به خوبي مي‌شناختم. ما به اينجا آمده بوديم که پيروز شويم و در نيمه دوم کيفيت بالاي تيمي‌مان را نشان داديم.

 

مربي عربستان: گل ايران مثل آب سرد روي سرما ريخته شد

ناصر الجوهر که ادعا کرده بود، جواب علي دايي را در زمين مسابقه خواهد داد، پس از توقف در رياض مقابل ايران به دليل عصبانيت در سالن کنفرانس مطبوعاتي حاضر نشد تا دستيار فرانسوي او پاسخگوي خبرنگاران باشد.

به نقل از ايسنا، در حالي که بر اساس عرف بين‌المللي بايد سرمربيان دو تيم پس از پايان مسابقه در کنفرانس مطبوعاتي حاضر شوند، الجوهر سرمربي بومي عربستان در اين نشست شرکت نکرد و به جايش «گنارو» در اين نشست حاضر شد.

وي در اين نشست با اشاره به نتيجه کسب شده گفت: با توجه با اينکه اين اولين بازي ما در مرحله مقدماتي جام جهاني بود از نتيجه کسب شده رضايت داريم. در اين بازي ما در نيمه اول تيم برتر ميدان بوديم و توانستيم موقعيت‌هاي زيادي را روي دروازه ايران ايجاد کنيم اما، از اين همه موقعيت تنها يک فرصت را به گل تبديل کرديم.

وي اضافه کرد: بايد بگويم ايران در نيمه دوم شرايط بهتري داشت و توانست يک گل به ثمر برساند. با اين حال از نتيجه‌اي که کسب شده رضايت داريم.

گنارو در مورد اينکه چرا الجوهر در نشست رسانه‌اي حاضر نشد، اظهار داشت: اين حق طبيعي است که بر اساس قانون من يا سرمربي مي‌توانستيم در اين نشست حاضر شويم که بنا به تصميم الجوهري در اين نشست شرکت کردم.

وي در پاسخ به اين سوال که عربستاني‌ها تبليغات فراواني روي حضور ياسر القحطاني و حسين عبدالغني داشتند اما، اين دو جزو ضعيف‌ترين بازيکنان عربستان بودند. آيا دليل اين مساله کيفيت بازيکنان‌تان بود يا عملکرد خوب بازيکنان ايران؟ افزود:  قحطاني آسيب ديده بود و ما نمي‌خواستيم از او استفاده کنيم اما تلاش زيادي انجام شد که او به اين بازي برسد. ضمن اينکه از عبدالغني هم به دليل تجربه بالايش استفاده کرديم که هيچ کدام آن طوري نبودند که ما انتظار داشتيم.

مربي تيم ملي عربستان درباره گلي که ايران به ثمر رساند، گفت: ما دو نيمه متفاوت را پشت سر گذاشتيم. در نيمه اول شانس‌هاي زيادي داشتيم که فقط يک گل زديم. در نيمه دوم هم ايران بهتر بود و گلي که بازيکنان ايران زدند مثل آب سردي بود که بر سر بازيکنان ما ريخته شد.

مطالب مرتبط مجموعه : فوتبال ايران
آخرین مطالب سایت