گزارشي از فيلم ضد اسلامي فتنه

هشدار! اين فيلم داراي تصاوير خشن است! فيلم با اين هشدار آغاز مي‌شود: فيلم شامل دو بخش است. بخش اول به بيان برخي آيات و احكام اسلامي مي‌پردازد و صحنه هايي ازعمليات‌هاي تروريستي كه به مسلمانان نسبت داده شده نشان مي‌دهد و بخش دوم به غربي‌ها و مسيحيان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارشي از فيلم ضد اسلامي فتنه

هشدار! اين فيلم داراي تصاوير خشن است!

فيلم با اين هشدار آغاز مي‌شود:

فيلم شامل دو بخش است. بخش اول به بيان برخي آيات و احكام اسلامي مي‌پردازد و صحنه هايي ازعمليات‌هاي تروريستي كه به مسلمانان نسبت داده شده نشان مي‌دهد و بخش دوم به غربي‌ها و مسيحيان هشدار مي‌دهد كه آگاه باشيد كه اسلام اروپا را فتح خواهد كرد و اين که بايد براي آزادي به مبارزه با اسلام برخيزيم.

قرآني نشان داده مي‌شود و بعد از چند لحظه باز مي‌شود در حالي كه صفحات اين قرآن كاهي است  شايد براي القاي اين مطلب كه قرآن متعلق به قرن‌ها پيش است؛ در اين صفحات كاهي آياتي از قرآن نيست و تمام فيلم در اين قرآن بدون نوشته نمايش داده مي‌شود.

قرآن باز مي‌شود. در سمت راست كاريكاتوري از پيامبر اكرم به نمايش گذاشته مي‌شود و در سمت چپ ثانيه شماري نشان داده مي‌شود.

کتاب بدون خط با برگه‌هاي خالي از نوشته که انگار قرآن است ورقي ديگر مي‌خورد و سوره انفال آيه 60 نشان داده مي‌شود در حالي كه يك قاري آن را قرائت مي‌كند.

و آيه را اين گونه ترجمه مي‌كند:

هر آنچه مي‌توانيد از نيروها و اسباب جنگي جمع كنيد تا در دل دشمن‌تان وحشت (ترور) بيفكنيد.

ترجمه آيه بر اساس ترجمه آقاي فولادوند:

«هر نيرويي در قدرت داريد، براي مقابله با آن‌ها (دشمنان)، آماده سازيد! و (همچنين) اسبهاي ورزيده (براي ميدان نبرد)، تا به وسيله آن، دشمن خدا و دشمن خويش را بترسانيد! و (همچنين) گروه ديگري غير از اينها را، كه شما نمي‏شناسيد و خدا آنها را مي‏شناسد! و هر چه در راه خدا(و تقويت بنيه دفاعي اسلام) انفاق كنيد، به طور كامل به شما بازگردانده مي‏شود؛ و به شما ستم نخواهد شد! (60)»

بسيار واضح است كه از اين آيه سوء تعبير شده و معناي مندرج در فيلم بيان کننده‌ي مفهوم اين آيه نيست. اين آيات در زمان جنگ با کفار نازل شده و در جنگ هم که نقل و نبات پخش نمي‌کنند!

بعد از تلاوت آيه، صحنه هايي از 11 سپتامر و انفجار بمب در قطاري در اسپانيا نشان داده مي‌شود و در صفحه مقابل آن ترجمه آيه به زبان انگليسي نشان داده مي‌شود.

بلافاصله بعد از نشان دادن صحنه هايي ازعمليات ترورسيتي، تصويري از يك شخصيت مذهبي اسلامي نشان داده مي‌شود كه چنين مي‌گويدچه چيزي خدا را خوشحال مي‌كند؟ خداوند وقتي خوشحال مي‌شود كه كافران كشته شوند.

شخصي را نشان مي‌دهد که دعا مي‌خواند؛ كه در اين جا كارگردان فيلم بي سوادي و سوء غرض خود را نشان داده؛ در حالي كه آن دعا كننده، از خدا طلب مي‌كند دشمنان اسلام را نابود كند؛ اما در ترجمه مي‌آيد كه دشمنان اسلام را نابود كنيد. بعد دعا كننده دعا مي‌كند براي نابودي دشمنان اسلام و نابودي تك تك آن‌ها و باقي نماندن حتي يك نفر از آن‌ها.

دعا که تمام مي‌شود انگار مي‌خواهد بگويد دعاي مسلمانان بر‌آورده شده، صحنه‌هايي از کشته شد‌گان عمليات تروريستي را نشان مي‌دهد.

کتاب که با نام قرآن جلد شده ورقي مي‌خورد و سوره نساء آيه 56 تلاوت مي‌شود.

و ترجمه آيات را اينگونه بيان مي‌كند:

آنان كه ما را اطاعت نكردند، در آتش كبابشان خواهيم كرد. هرگاه پوستشان پخته شود پوست تازه‌اي به آن‌ها خواهيم داد تا دوباره شكنجه شوند، همانا خداوند پيروز و داناست.

 ترجمه اين آيه بر اساس ترجمه آقاي فولادوند:

كساني كه به آيات ما كافر شدند، به زودي آنها را در آتشي وارد مي‏كنيم كه هرگاه پوست‌هاي تنشان(در آن) بريان گردد(و بسوزد)، پوستهاي ديگري به جاي آن قرار مي‏دهيم، تا كيفر (الهي) را بچشند. خداوند، توانا و حكيم است (و روي حساب، كيفر مي‏دهد). (56)

يك روحاني سني رانشان مي‌دهد كه در حال سخنراني است و در مورد يهود سخن مي‌گويد.

مصاحبه با يك دختر 9 ساله يا 10 ساله مسلمان را نشان مي‌دهد كه اسمش بسمله است و از او در مورد يهود سوال مي‌كند.او مي‌گويد: يهودي‌ها خوك و ميمون هستند.

از او مي‌پرسند اين را كي گفته؟

مي گويد: خدا در قرآن گفته

بعد صحنه هايي از عمليات‌هاي تروريستي و انفجار بمب در انگلستان را نشان مي‌دهد.

کارگردان مي‌خواهد اسلام را شبيه نازيسم هيتلري جلوه دهد و عكس هايي به اين شرح به نمايش مي‌گذارد:

1. عكسي از يك مسلمان به همراه يك پلاكارد كه در پلاكارد نوشته شده آماده هولو كاست واقعي باشيد-تصوير-

2. عكسي از يك مسلمان به همراه يك پلاكارد كه در پلاكارد نوشته شده رحمت خدا بر هيتلر.

3. جالب است كه در ادمه عكسي از رژه سپاه نشان مي‌دهد در حالي كه دستان‌شان به طرف بالا يعني همان سلام هيتلري است كه اين ديگر خيلي مضحك است.

قرآن ورقي مي‌خورد و آيه 4 سوره محمد قرائت مي‌شود و در ترجمه آن چنين بيان مي‌شود.

چون با كافران رو به رو شديد گردن‌شان را بزنيد و چون آنها را سخت فرو فكنديد اسيرشان كنيد و سخت ببنديد؛ آنگاه يا به منت آزاد كنيد يا به فديه تا انگاه كه جنگ به پايان رسد.

ترجمه آيه بر اساس ترجمه آقاي فولادوند:

و هنگامي كه با كافران(جنايت‏پيشه) در ميدان جنگ روبه‏رو شديد گردنهايشان را بزنيد،(و اين كار را همچنان ادامه دهيد) تا به اندازه كافي دشمن را در هم بكوبيد; در اين هنگام اسيران را محكم ببنديد; سپس يا بر آنان منت گذاريد (و آزادشان كنيد) يا در برابر آزادي از آنان فديه ( غرامت) بگيريد; (و اين وضع بايد همچنان ادامه يابد) تا جنگ بار سنگين خود را بر زمين نهد، (آري) برنامه اين است! و اگر خدا مي‏خواست خودش آنها را مجازات مي‏كرد، اما مي‏خواهد بعضي از شما را با بعضي ديگر بيازمايد; و كساني كه در راه خدا كشته شدند، خداوند هرگز اعمالشان را از بين نمي‏برد! (4)

و بعد از آن مصاحبه‌اي با تئو ونگگ و قاتلش را نشان مي‌دهد. كه قاتلش مي‌گويد اگر آزاد شوم باز اين كار را خواهم كرد.

بعد از آن صحنه‌اي از تظاهرات مسلمانان را نشان مي‌دهد. و حرف هايي كه زده مي‌شود. تظاهراتي كه بر عليه توهين به اسلام بود؛ كه در آن‌ها حرف هايي هم زده‌مي شود؛ كه شما مسيحيان تقاص كار خود را با خون خود خواهيد داد و...

بعد صحنه هايي از قمه زني را نشان مي‌دهد و شخصي را نشان مي‌‌دهد كه در دستش قرآن است و در دست ديگرش قمه.

البته فقط قمه‌هاي خوني را نشان مي‌دهد و همين.

و بعد از اين‌ها چند نفر اسلحه به دست را نشان مي‌دهد در حالي كه فردي را مي‌خواهند قرباني كنند و فيلم محو مي‌شود و کتاب ورق مي‌خورد در حالي كه صداي ناله و زاري يک انسان مي‌آيد؛ همان انساني که مي‌خواستند ذبحش کنند.

در صفحه بعد نشان مي‌دهد كه سر قرباني در دست آن آدم هاست.

در اين صفحه آيه 89 سوره نساء نمايش داده و خوانده مي‌شود. و در فيلم، آيه اين گونه ترجمه مي‌شود:

دوست دارند همچنان كه خود، به راه كفر مي‌روند شما نيز كافر شويد تا برابر گرديد. پس با هيچ يك از آنان دوستي مكنيد. تا آنگاه كه در راه خدا مهاجرت كنند و اگر سر باز زدند در هرجا كه آن‌ها را بيابيد بگيريد و بكشيد و هيچ يك از آن‌ها را به دوستي و ياري بر مگزينيد.

ترجمه آيه بر اساس ترجمه آقاي فولادوند:

آنان آرزو مي‏كنند شما هم مانند ايشان كافر شويد، و مساوي يكديگر باشيد. بنابر اين، از آنها دوستاني انتخاب نكنيد، مگر اينكه (توبه كنند، و) در راه خدا هجرت نمايند. هرگاه از اين كار سر باز زنند، (و به اقدام بر ضد شما ادامه دهند،) هر جا آنها را يافتيد، اسير كنيد! و (در صورت احساس خطر) به قتل برسانيد! و از ميان آنها، دوست و يار و ياوري اختيار نكنيد!. (89)

اين قسمت از فيلم به مساله ارتداد و حکم قتل مرتدين و قتل آن‌ها توسط برخي از مسلمانان مي‌پردازد وافرادي را نشان مي‌دهد كه مرتد شده‌اند و حكم ارتدادشان صادر شده؛ مانند سلمان رشدي.

قرآن ورق مي‌خورد و در صفحه جديد آيه 39 سوره انفال نمايش داده مي‌شود و اين ترجمه نشان داده مي‌شود:

با آنان نبرد كنيد تا ديگر فتنه‌اي نباشد و دين همه دين خدا گردد پس اگر باز ايستادند، خدا كردارشان را مي‌بيند.

ترجمه آيه بر اساس ترجمه آقاي فولادوند:

و با آنها پيكار كنيد، تا فتنه(شرك و سلب آزادي) برچيده شود، و دين (و پرستش) همه مخصوص خدا باشد! و اگر آنها (از راه شرك وفساد بازگردند، و از اعمال نادرست) خودداري كنند، (خداوند آنها را مي‏پذيرد;) خدا به آنچه انجام مي‏دهند بيناست. (39)در اين قسمت فيلم به بررسي سخنان سران كشورها مثلا ايران در مورد اينكه اسلام جهان را فتح خواهد كرد و... مي‌پردازد.و قسمت اول که معرفي اجمالي اسلام از نگاه کارگردان و يا ميکس کننده فيلم بود، کاملا اشتباه و با سوء غرض اسلام را معرفي کرده بود و در قسمت دوم فيلم همان طور که گفتم به هشدار به اروپا مي‌پردازد.

در ادامه به بيان اينكه اسلام با زنا و همجنسگرايي مخالف است، صحنه هايي از مجازات‌هاي اسلامي را براي گناه كاران نشان مي‌دهد. صحنه هايي از سنگسار و اعدام؛ و اعلام خطر مي‌كند براي همجنسگرايان كه اسلام مخالف اين‌هاست.

صحنه‌هاي از قمه‌زني را نشان مي‌دهد. قمه زني كودكان و بزرگان. و خلاصه مي‌خواهد به همه هشدار بدهد كه اين اسلام است كه چنين مي‌كند و اسلام است كه مخالف آزادي ماست و اينکه اگر اسلام اين گونه پيشرفت كند هلند و اروپا را فرا خواهد گرفت؛ و آماري را نيز نشان ميدهد که مسلمانان در سال 2007 در اروپا جمعيتي حدود 55000 نفر داشته اند.

بعد از تمام توصيه‌ها و تصوير‌ها و پيام‌هاي بشردوستانه، در آخر قرآني را نشان مي‌دهد كه مي‌خواهند پاره‌اش كنند و صفحه محو مي‌شود.

 

برگرفته از:

وبلاگ رند

 

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت