خانواده؛ عنصر گم شده سینمای ایران
محوریت خانواده در آثار سینمایی یعنی تامین بخشی از امید دادن به تماشاچی، تحرک و رغبت در زندگی، تشویق به انجام فعالیتهایی که برای آنان مفید است، ایجاد خلاقیت و کارآفرینی، تبلیغات درست برای بهبود بخشیدن زندگی و فاکتورهایی که میتواند بهعنوان خانوادگی بودن به فیلمها و سریالها اطلاق شود. درباره رعایت محورهای خانوادگی در فیلمها خبرنگار تبیان با چند تن از منتقدان حوزه سینمایی از فیلمهای در حال اکران گفتوگو گرفته که میتوانید بخوانید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تاریخ :
يکشنبه 1403/05/28 ساعت 09:59
-نگاه شرمآور به خانواده در تگزاس 3
آرش فهیم منتقد سینما درباره فیلم «تگزاس 3» نظرش این است که این فیلم نوعی نگاه شرمآور به خانواده دارد و با هدف خنده گرفتن از تماشاگر، باردار شدن یک زن را مورد تمسخر قرار میدهد. نمایش این موقعیت به ظاهر طنزآمیز، با سیاستگذاری کلان کشور درجهت تقویت نهاد خانواده تضاد دارد. او فیلم «در آغوش درخت» را فیلمی خانوادگی و بهدور از شعارزدگی میداند که ارزش خانواده و عشق به اعضای خانواده را مطرح میکند.-تدریس فیلم در آغوش درخت در دانشگاهها
محمدرضا باقری مجری و منتقد سینما فیلم «در آغوش درخت» را به حدی لطیف و عاشقانه میداند که معتقد است این فیلم قابلیت این را دارد که در دانشگاهها تدریس شود یا هر زوجی که در آستانه ازدواج هستند دیدن فیلم برایشان مفید خواهد بود.-ضرورت تولید فیلم خانوادگی در دنیای مدرن
علی افشار منتقد سینما از ضروری فیلمسازی در حوزه خانوادگی در دنیای مدرن میگوید که با وجود این که امروز با تغییر نسل تکنولوژی ارتباطی، زیست فرهنگی خانوادهها و نسل جدید بیشتر در فضای مجازی میگذرد اما این نافی ضرورت تولید و نمایش فیلم خانوادگی در سالنهای سینما نیست. مطمئنم هر چه فیلم خانوادگی ساخته شود جمعیت سینما رو و فیلمبین بیشتری را به چشم خواهیم دید-بازنگری سینما برای ساخت فیلمهای خانوادگی
محمد صالح حجتالاسلامی فیلمساز و پژوهشگر حوزه سینمایی معتقد است باید در ساخت فیلمهای سینمایی بازنگری صورت گیرد چرا که پارامترهای خانوادگی بودن را ندارند، نه تحرک نه شادابی و نه تزریق امید. او فیلم «در آغوش درخت» را فیلمی لطیف و قابل اعتنات در حوزه خانواده میداند.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت