اعمال و دعای روز دوم ماه مبارک رمضان

امام علي (ع) فرمودند: قرآن را بفهميد زيرا قرآن بهار دل هاست و از نور آن شفا بخواهيد زيرا آن شفاي سينه هاست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دعاى روز دوم ماه مبارک رمضان:          
‏‏اللَّهُمَّ قَرِّبْنِي فِيهِ إِلَى مَرْضَاتِكَ وَ جَنِّبْنِي فِيهِ مِنْ سَخَطِكَ وَ نَقِمَاتِكَ‏وَ وَفِّقْنِي فِيهِ لِقِرَاءَةِ آيَاتِكَ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ‏
خدايا مرا در اين روز به رضا و خشنوديت نزديك ساز و از خشم و غضبت دور ساز و براى قرائت آيات قرآنت موفق گردان به حق رحمتت اى مهربان ترين مهربانان عالم.
 
خطبه پيامبر (ص) در ماه مبارك رمضان
رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمود:
مردم ماه خدا با بركت و رحمت و بخشش گناهان نزديك است، ماهى كه نزد خدا برترين ماه‏ها، روزهايش برترين روزها، شبهايش بهترين شبها و ساعت هاى آن بهترين ساعت هاست، ماهى است كه در آن به ميهمانى خدا دعوت شده و شما را در اين ماه از كسانى قرار داده‏اند كه شايسته كرامت خدا هستند. نفس كشيدن شما در آن تسبيح و خوابيدنتان در آن عبادت و عمل شما در آن مقبول و دعاى شما در آن مستجاب است.
پس با نيت هايى راست، و دل هايى پاك از خدا بخواهيد شما را موفق به روزه آن، و خواندن كتابش نمايد. بدبخت كسى است كه از آمرزش خدا در اين ماه بزرگ محروم شود.
با تشنگى و گرسنگى خود در آن، گرسنگى و تشنگى روز قيامت را بياد آوريد. به فقيران خود صدقه بدهيد، بزرگان خود را در آن احترام كنيد، كوچك ترها را مورد رحمت خود قرار دهيد و صله رحم بجا آوريد. زبان هاى خود را حفظ كرده، ديدگان خود را از آنچه نگاه به آن حلال نيست و گوش هاى خود را از آنچه گوش دادن به آن حلال نيست، نگهداريد. با يتيمان مردم مهربانى كنيد تا با يتيمان شما مهربانى شود.
به درگاه خداوند از گناهان خود توبه كنيد. هنگام نماز دست هايتان را با دعا بطرف او بلند كنيد، زيرا اين وقت بهترين اوقات است و خداوند در آن هنگام با نظر رحمت به بندگانش نگاه كرده و هنگامى كه از او بخواهند و با او مناجات نمايند، جواب آنان را می دهد. و اگر او را صدا بزنند، به آنان لبيك می گويد. و اگر دعا كنند، دعايشان را مستجاب می كند.
مردم شما زندانى اعمال خود می باشيد ، با استغفار خود را آزاد كنيد. پشت هايتان از گناه سنگين است با طولانى نمودن سجده‏ هاى خود آن را سبك نماييد. بدانيد خداوند به عزت خود سوگند خورده است كه سجده ‏كنندگان و نمازگزاران را عذاب نكند و در روزى كه مردم براى پروردگار جهانيان برمی خيزند، آنان را با آتش نترساند.
مردم كسى كه به مؤمن روزه دارى افطار بدهد، ثواب آزاد كردن يك بنده و آمرزش گناهان گذشته خود را دارد. عرض كردند: رسول خدا همه ما نمی توانيم اين كار را انجام دهيم. حضرت صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمودند: از آتش بپرهيزيد، گرچه با نيمدانه خرمايى. از آتش بپرهيزيد، گرچه با جرعه آبى. مردم هر كدام از شما كه اخلاق خود را در اين ماه اصلاح كند، روزى كه در صراط پاها می لغزد، جوازى بر صراط خواهد داشت. و هر كدام از شما كه بر بنده و كنيز خود آسان بگيرد، خداوند در حساب بر او آسان خواهد گرفت، و كسى كه شرّ خود را در آن باز دارد، خداوند در روزى كه او را ببيند غضب خود را از او باز می دارد. كسى كه يتيمى را بزرگ بدارد، خداوند در روزى كه او را ببيند او را بزرگ خواهد داشت، و كسى كه در اين ماه صله رحم كند ، خداوند روزى كه او را ببيند او را به رحمت خود وصل می  كند .
برگرفته از ترجمة كتاب المراقبات

نماز شب سوم ماه مبارك رمضان:
ده ركعت در هر ركعت حمد و پنجاه مرتبه توحيد

دریافت فایل صوتی و تصویری دعای روز دوم ماه مبارک رمضان

آدرس: تهران - بلوار کشاورز - خیابان نادری - جنب حجت دوست - پلاک 12 - طبقه اول - دفتر خدمات ویژه موبایل
تلفن: 81202460، 81202566
پست الکترونیکی: MobileContent@Tebyan.com

بخش محصولات تلفن همراه تبیان
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت