تجلیل از 14 خادم قرآنی در نمایشگاه قرآن با حضور رئیس جمهور

مدیر کمیته خادمان بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از تجلیل 14 خادم قرآن کریم همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور رئیس جمهور در نمایشگاه قرآن خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محمد رضا پورمعین در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به تجلیل از خادمان قرآن در این دوره از نمایشگاه اظهار داشت: کمیته خادمان قرآن بر مبنای سیاست های راهبردی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت از انجمن های تخصصی قرآن کریم تشکیل شده است.
مدیر کمیته خادمان بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ادامه با بیان اینکه انجمن خادمان قرآن در سال 93 تشکیل و در سال 95 به ثبت رسید افزود: این انجمن دارای هیات امنا بوده و ریاست آن بر عهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی فعالیت این انجمن را با هدف تکریم و حمایت از قرآن عنوان و اظهارکرد: بدون شک خادمان قرآن کریم در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نقش بسزایی خواهند داشت.
پورمعین افزود: چاپ و توزیع بروشورهای حاوی اطلاعات و گزیده ای از زندگی و نیز تصاویر خادمان قرآن از جمله برنامه های پیش بینی شده ی این کمیته است که در نمایشگاه قرآن اجرا می شود.
مدیر کمیته خادمان بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم یادآور شد: تا کنون 220 خادم قرآن در 8 گروه اعم از تحقیق و پژوهش، هنرمندان تجسمی، قاریان، حافظان، تولید کنندگان نرم افزارهای قرآنی، ناشران، مدیران و فعالان قرآنی انتخاب شده اند.
وی با بیان اینکه انتخاب خادمان برجسته توسط کمیته خادمان قرآن صورت می گیرد تصریح کرد: تاکنون شاهد برگزاری 22 دوره آیین بزرگداشت خادمان قرآنی بوده ایم که طی آن 220 خادم قرآن کریم انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند و در سال جاری نیز همزمان با شب ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) از 14 خادم قرآنی با حضور رئیس جمهور تجلیل و قدردانی خواهد شد.
پور معین در رابطه با مراحل انتخاب خادمان قرآن اظهار کرد : طی آیین نامه و دستور العمل این انجمن در طول سال با نهادهای و سازمان های قرآنی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری ها و دارالقران های کشور مکاتبه و از طریق مطبوعات، صدا و سیما و دیگر رسانه ها اطلاع رسانی می شود و در نهایت اسامی و سابقه فعالیت خادمان برای انتخاب ها آنها ارسال می شود.
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا 14 خرداد ماه با شعار «قرآن؛ چلچراغ هدایت» در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت