لاله های روحانی؛

طلبه شهيد رسول صالحيان

يکي از شهداي دفاع مقدس، طلبه شهيد رسول صالحيان است که دفتر حياتش به سال 1343 در خانواده‌اي مذهبي در شهرستان ملاير گشوده شد. پس‌از سپري‌کردن دوران کودکي به مدرسه رفت و پس‌از اتمام مقطع راهنمايي، مسير زندگي خويش را تغيير داد و راه و روش بزرگان حوزه را در پيش گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
يکي از شهداي دفاع مقدس، طلبه شهيد رسول صالحيان است که دفتر حياتش به سال 1343 در خانواده‌اي مذهبي در شهرستان ملاير گشوده شد. پس‌از سپري‌کردن دوران کودکي به مدرسه رفت و پس‌از اتمام مقطع راهنمايي، مسير زندگي خويش را تغيير داد و راه و روش بزرگان حوزه را در پيش گرفت. او در راه علم و معرفت فردي پرتلاش بود و آن‌چه آموخته بود را به طلاب ديگر تعليم مي‌داد. با شروع جنگ تحميلي درس را رها کرد و به جبهه‌هاي دفاع مقدس شتاف. در عمليات فاو مجروح شد، ولي مجروحيت مانع حضور مجددش نگرديد.

مادرش مي‌گويد: هنوز آثار ضعف و رنجوري مجروحيت در چهره‌اش هويدا بود، يک‌روز گفت: مادر مي‌خوابم، ساعت دو بعد از ظهر بيدارم کن، با دوستانم قرار داريم، مي‌خواهيم به زيارت برويم. وقتي او را بيدار کردم، گفت: مادر! مي‌خواهم مرا حلال کني، من عازم جبهه‌ام.

سرانجام شهيد رسول صالحيان در کربلاي چهار، سال 1365 در زير بمباران هواپيماي مزدوران بعثي شربت شهادت را نوشيد و به صالحان الهي پيوست.

فرازي از وصيت‌نامه شهيد
هرکسي با روحانيت و اسلام مخالف است، حرام است دست بر جنازه من و بر تابوت من بگذارد.



منبع: وبسایت افق حوزه

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت