حیات وحش شگفت انگیز

دنیای حیوانات بسیار زیبا است و هر چه قدر به نکات آن بپردازیم باز هم جای بحث و گفت گو دارد، ما در این جا مطلب به نمونه هایی از آن می پردازیم:...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حیات وحش شگفت انگیز:

دنیای حیوانات بسیار زیبا است و هر چه قدر به نکات آن بپردازیم باز هم جای بحث و گفت گو دارد، ما در این جا مطلب به نمونه هایی از آن می پردازیم:

شپش یک راسته از حشرات هستند، شپش‌ها انگل ‌خارجی، دایمی و اجباری هستند، اجباری به این معنا که به جز بدن پرندگان و پستان داران جای دیگری نمی توانند زندگی کنند.

قورباغه نیزه سمی آبی، سرخپوست ها برای سمی کردن نیزه های خود از آن استفاده می کردند، اینقورباغه در آمریکای جنوبی و مرکزی یافت می شود.

درخت sandbox به عنوان درخت دینامیتی معروف است که تنه ی آن با خار پوشیده شده، مملو‌ از سم است و میوه هایی با خاصیت انفجار دارد.

فیل ها تنها حیواناتی هستند که میتوان گفت اصلا سرطان نمی گیرند، در بدنفیل ۴۲ کپی از پروتئین P53 وجود دارد که با سرطان مبارزه میکند، این مقدار در بدن انسان ۲ عدد است.

لیسهٔ دریایی از نرم‌تنان دریایی است. این جانور بی‌ صدف از ردهٔ شکم‌پایان است و ۳ هزار گونهٔ توصیف‌ شده دارد. ویژگی لیسه‌ دریایی رنگ‌ غیر عادی و ریخت‌  شگرف آن‌ها است.

توکان به وسیله پرت کردن سر خود به سمت عقب غذا را به گلویش پرت می کند.

مرغ و خروس ابریشمی، از دسته مرغ و خروس های زینتی هستند و منشا آن ها کشور چین می باشد.

کوه های آلاداغلار از جلوه های شگفت انگیز ایران هستند، این کوهها حدود ۷۰کیلومتر مربع وسعت دارند، و از زنجان تا میانه و از تبریز تا اهر ادامه دارند.

غضروف کوسه خاصیت غیر رگزایی دارد، یعنی مانع از‌ رگزایی تومورها در بدنش می شود، به همین دلیل کوسه ها دچار سرطان نمی شوند.

ببرها، شناگران ماهری اند و بیش تر می‌بینیم که در آب گیرها، دریاچه‌ ها و رودخانه‌ ها در حال شنایند.

مارها هیچ صدایی نمی شنوند

 فیل ها در طول شبانه روز فقط ۳.۵ ساعت می خوابند.

خفاش برای پرواز در شب از سیستم رادار استفاده میکند که بسیار پیشرفته از سیستم رادار ساخت بشر است.

مورچه ها هرگز نمی خوابند.

حلزون ها ۱۰۰ دندان دارند.

یک فیل قادر است ۵ تن بار را به آسانی حمل کند.

ستاره ی دریایی مغز ندارد.

koodak@tebyan.com

تنظیم شهرزاد فراهانی- منبع: کانال حیات وحش

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت