در سرما نلرزید، مراقب جگرتان باشید

راه های کاهش لرزیدن در سرمای زمستان را می دانید؟ از اهمیت کبد یا جگر خود مطلع هستید؟ داروهایی که خیلی مصرف می شوند، چه ضررهایی برای سلامتی تان دارند؟ چطور بفهمیم نارسایی قلبی داریم؟...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در سرما نلرزید، مراقب جگرتان باشید

راه های کاهش لرزیدن در سرمای زمستان را می دانید؟ از اهمیت کبد یا جگر خود مطلع هستید؟ داروهایی که خیلی مصرف می شوند،  چه ضررهایی برای سلامتی تان دارند؟ چطور بفهمیم نارسایی قلبی داریم؟ برای یافتن پاسخ این سئوالات، مطالب زیر را بخوانید.

فرآوری: نیره ولدخانی - بخش سلامت تبیان

12 روش فوق العاده برای شاد بودن

در این مطلب می خواهیم در خصوص روش های شادتر بودن صحبت کنیم. روش هایی که از نظر علمی نیز به اثبات رسیده اند و به ما کمک می کنند تا ابر غم و غصه را از آسمان زندگی مان پس بزنیم. شاید نتوانیم یک شبه تمام این روش ها را در زندگی پیاده کنیم، اما بهتر است تلاش مان را بکنیم.

آسیب کار تکراری پشت کامپیوتر

آسیب فشار تکراری اغلب در افرادی که به دلیل نوع شغل خود مجبورند روزانه مدت زیادی پشت کامپیوتر بنشینند، دیده می  شود. این عارضه بیشتر اندام فوقانی بدن مانند ساعد، آرنج، مچ دست، شانه ها و گردن را درگیر خود می کند.

شایع ترین بیماری های شکمی کدامند؟
 
زمانی که شما مشکلی با معده و یا روده تان داشته باشید، احتمالا نمی خواهید راجع به آن صحبت کنید، این طور نیست؟ ولی هرگز این مشکلات را پیش خود نگه ندارید، مخصوصا در طولانی مدت. مشکلات روده ای و معده به شدت شایع هستند، بنابراین هیچ دلیلی برای خجالت زدگی وجود ندارد. در حقیقت، مطالعات نشان می دهند که در حدود یک پنجم جمعیت نفخ، ریفلاکس و یا یبوست را تجربه کرده اند.در این مطلب به برخی از شایع ترین بیماری های شکمی و چگونگی درمان آن ها می پردازیم.

آیا بیماری فضای مجازی دارید؟

«بیماری های فضای مجازی» معضل غیر قابل انکاری است که انسان امروز به آن دچار شده است. بیماری که این روزها در فضای مجازی با شکل و شمایل متفاوت خودش را در رفتار کاربران بروز می دهد.

داروها را مثل نقل و نبات نخورید (مصاحبه)

بسیاری از افراد برای مقابله با بیخوابی، سردردهای جزئی، ناراحتی های گوارشی و...  بدون درنگ  دست به خوددرمانی زده و خودسرانه به سراغ مصرف دارو می روند. متاسفانه اکثر داروها  در اثر مصرف نامتعارف و خودسرانه، عوارض جانبی قابل توجهی از قبیل مشکلات کبدی، مشکلات کلیوی، شکنندگی استخوان ها و ... را موجب می گردند.

صبح مسواک بزنیم یا شب؟

حتما لازم نیست شما دندان های خود را درست قبل از خواب مسواک بزنید. مهم ترین چیز این است که شما دندان های خود را دو بار در شبانه روز مسواک کنید.

آنچه درباره جگرتان نمی دانید

کبد (جگر) بزرگ ترین غده داخلی بدن است. سیروز یک بیماری مزمن کبدی است که جریان خون به کبد را مسدود کرده و بسیاری از فرآیندهای اساسی آن را مختل می کند و معمولا با مصرف بیش از حد الکل مرتبط است. مشکلات کبدی دیگری که مربوط به مشروبات الکلی نمی شوند نیز وجود دارند.

وقتی هورمون مردانه در خانم ها بالا می رود

افزایش هورمون های مردانه، شایع ترین اختلال غدد درون ریز خانم ها در سن باروری است که میزان شیوع آن 8 درصد است؛ یعنی از هر 12 نفر خانم یک نفر مبتلا به آن است.

9 ترفند برای اینکه از سرما نلرزید

برای مقابله با سرما در روزهای سرد سال و برای اینکه از افت دمای داخل و خارج از منزل شروع به لرزیدن نکنید لازم است به برخی موارد توجه داشته باشید. در این مطلب شما را با 9 ترفند ساده آشنا می کنیم تا کمتر سردتان شود.

سرطانی که در  حنجره لانه می کند

صدایتان مدتی است گرفته. علاوه بر آن احساس می کنید تنفس و بلعیدن غذا نیز برایتان مشکل شده است. در چنین شرایطی توصیه می شود به سرعت تحت معاینه پزشکی قرار بگیرید، چرا که چنین علائمی می تواند نشانه وجود سرطان حنجره باشد.

علائمی که می گویند گوارش تان مشکل دارد

زمانی که دستگاه گوارش دچار مشکل و اختلالی می شود، علائمی از خودش نشان می دهد. معده دومین مغز بدن است. این ارگان هوشمند به نوعی وظیفه دارد که سلامت کل بدن را تامین کند و عملکرد آن روی ارگان های دیگر نیز تاثیر دارد. زمانی که این دستگاه درست کار نکند، از پوست تان گرفته تا خواب تان دچار مشکل خواهد شد. در این مطلب 8 علامت نشان دهنده مشکلات گوارشی را عنوان می کنیم.

8 واقعیت درباره نارسایی قلبی

نارسایی قلبی یک اتفاق آنی و ناگهانی نظیر سکته قلبی نیست و قلب در این بیماری به طور کامل و ناگهانی از کار نمی ایستد، بلکه آسیب های قلبی به تدریج سبب نارسایی قلب می شوند.


در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت